93ss 95 jälkeen
93ss 95 jälkeen
Tuli ostettua 2004 9-3ss, ajettu 84tkm. Aikaisemmin oli 1999 9-5 ajettu 250tkm.
9-5 sain ajella ihan rauhassa kunhan öljyjä vaihtoi ja piti muuten auton kunnossa.
9-3 on saanut kolmen viikon aikana vaihtaa ohjaustehostimen stefan hanskalokeron korjata, sivupeilin korjata sekä ratin klapin poistaa. Siitä onneksi selvisi kahden nivelen aukiotolla ja kiristyksellä.
Nyt on heittänyt kerran virheilmoituksen rattilukosta ja etupää rutisee. Siinä varmaan kääntölaakeri morjens..
Eli pienoinen pettymys auto ollut tähän mennessä. Otetaan vielä huomioon että vanha oli paljon laadukkaamman oloinen muutenkin. Vanha kunnon SAAB.
Toivottavasti uuden kanssa elo jatkuisi sujuvammin ilman mitään suurempia murheita.
9-5 sain ajella ihan rauhassa kunhan öljyjä vaihtoi ja piti muuten auton kunnossa.
9-3 on saanut kolmen viikon aikana vaihtaa ohjaustehostimen stefan hanskalokeron korjata, sivupeilin korjata sekä ratin klapin poistaa. Siitä onneksi selvisi kahden nivelen aukiotolla ja kiristyksellä.
Nyt on heittänyt kerran virheilmoituksen rattilukosta ja etupää rutisee. Siinä varmaan kääntölaakeri morjens..
Eli pienoinen pettymys auto ollut tähän mennessä. Otetaan vielä huomioon että vanha oli paljon laadukkaamman oloinen muutenkin. Vanha kunnon SAAB.
Toivottavasti uuden kanssa elo jatkuisi sujuvammin ilman mitään suurempia murheita.
9-5 2,3T A 220hp -06 viirusilmä
Re: 93ss 95 jälkeen
Isä kanssa vaihtoi vitosen kolkkiin. Paljon huolettomampaa on ollut pikkusaabilla. Toki femma oli parempi monelta osin, mutta silti se oli liian usein kuralla ja viat ei yleensä ollut pieniä.
Muutenkin oli koko ajan kylmä hiki otsalla koneen kestävyydestä. Loppuaikana öljyä meni aivan riittävästi. 


#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 93ss 95 jälkeen
Ihmeen vähän ajettu yhdeksään vuoteen. Ratin klapista en muista aiemmin lukeneeni.janorant kirjoitti:Tuli ostettua 2004 9-3ss, ajettu 84tkm. Aikaisemmin oli 1999 9-5 ajettu 250tkm.
Re: 93ss 95 jälkeen
Nyt on runsaat neljä vuotta 9-3ss-kokemusta 9-5:n jälkeen, jossa ehti olla ne tavanomaiset ongelmat, eli ahdin, kaasuläppäkotelo ja SDI-yksikkö. 9-3:ssa (Linear 06) ei ole tänä aikana ollut muita korjauksia, kuin etujouset ja tuulilasin huuhtelupumppu, eli luotettavuus on kokonaisuutena ollut selvästi parempi. Yhdessä katsastuksessa tuli tosin hylky kohonneen lambda-arvon takia, mutta se korjaantui huollon rassattua liittimiä. Vastaavasti taas 9-5 on tilavampi, vakaampi ja hiljaisempi ajettava ja ehkä se kuuluisa laatuvaikutelma on parempi (mm. penkit, alustan äänettömyys, vähemmän muovia).
Re: 93ss 95 jälkeen
Juurikin sitä 9-5:n tilavuutta nitinöiden vähyyttä ja laatuvaikutelma jäin kaipaamaan.
Kaikkeen tottuu, vaimo ei ole turhia valitellut, mutta itse kun ajelen satunnaisesti kyseisellä autolla niin tulee noihin asioihin kiinnitettyä huomiota. Varsinkin kun omat ajot tulee ajeltua 2013 Mazda 6 Skyactivilla.
Kaikkeen tottuu, vaimo ei ole turhia valitellut, mutta itse kun ajelen satunnaisesti kyseisellä autolla niin tulee noihin asioihin kiinnitettyä huomiota. Varsinkin kun omat ajot tulee ajeltua 2013 Mazda 6 Skyactivilla.
9-5 2,3T A 220hp -06 viirusilmä
Re: 93ss 95 jälkeen
Mielestäni on eroa, vertaako alkupään 9-5:ttä näihin viimeisiin 2007- jälkeisiin. Alkupään autot olivat hiljaisempia, uudemmat ihan yhtä meluisia kuin 9-3, ellei vielä meluisampia.
Re: 93ss 95 jälkeen
Kiva nähä, mitä NEVS saa aikaan.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: 93ss 95 jälkeen
Tästä oon kyllä ehdottomasti eri mieltä.Ristom kirjoitti:Mielestäni on eroa, vertaako alkupään 9-5:ttä näihin viimeisiin 2007- jälkeisiin. Alkupään autot olivat hiljaisempia, uudemmat ihan yhtä meluisia kuin 9-3, ellei vielä meluisampia.
9-5 oli jo alusta alken luokkansa meluisimpia, varsinkin rengasmelultaan, johon mm. TM 1/98 jo kiinnitti huomiota, vaikka Saab muuten mahtavasti suoriutuikin ja voitti vertailun.
Volvo S60:n jälkeen 9-5 oli järkytys (rengas)melultaan, mutta nykyään 9-3:lla ajaessa on kyllä jo ikävä 9-5:sen "meluttomuutta".
9-3:sen rengasmelu on niin voimakasta, että se on yksittäisenä asiana häiritsevin koko autossa, ja en ole yhtään tottunut siihen 22tkm aikana.
Toinen asia mitä femmasta kaipaan on suuntavakavuus. 9-3:nen on todella uraherkkä auto.
Kolmas asia on yleinen laadukkuus, joka oli 9-5:ssa parempi, mutta hävisi selvästi S60:lle. Kolkissa joka paikka vähän nitisee ja natisee.
ELi summa summarum, kunhan S60:t hyvillä koneilla vähä halpenee, niin sellainen alle

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: 93ss 95 jälkeen
Talouden -00 ja -03 ysifemmat oli kyllä huomattavasti laadukkaampia ja hiljaisempia kuin tuo nykyinen -07. -03 V6 TiD oli oikeinkin laadukas kampe. Sen jälkeen tullut -09 9-3 TTiD oli ajomelultaan hiljaisempi, mutta se jäätävä kitinä ja nitinä jokaisesta mahdollisesta paikasta vuorollaan yhdistettynä levottomaan ajettavuuteen niin...
Perusteknisesti kaikki ovat toimineet moitteettomasti, pois lukien femmojen puslarempat luonnollisesti. Käynyt ehkä hyvä tuuri, tai jotain...
Perusteknisesti kaikki ovat toimineet moitteettomasti, pois lukien femmojen puslarempat luonnollisesti. Käynyt ehkä hyvä tuuri, tai jotain...

96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: 93ss 95 jälkeen
neljä vuotta oli Corolla Verso ja ei tarvinnut MITÄÄN laittaa kun normit öljyt,jarrut,nesteet... kolkkiin on laitettu puoleen vuoteen enemmän rahaa kiinni ku toitsuun.. tosin on toi saabi parempi ajaa vaikka ei suoraan menekkään 

Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t Sport -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t Sport -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: 93ss 95 jälkeen
Toi että vaihtais johonkin volvoon niin on vähän sama kun läks sutta pakoon ja tuli karhu vastaan 

#3272
Re: 93ss 95 jälkeen
Nyt alkaa elo maistumaan paremmalle 93 kanssa. Ei enää virheilmoituksia ja etupään ääntelykin tuntuis rauhoittuneen..Uusia yllätyksiä ei ole tullut ja aikaisemmat parit pikkuviat korjattu.



9-5 2,3T A 220hp -06 viirusilmä
Re: 93ss 95 jälkeen
Väitätkö ettet saanut ainuttakaan takaisinkutsua? En usko. Ihan, koska kuka tahansa osaa tehdä niin halutessaan yhtä tylsän, harmaan, epämukavan, tehottoman/luonteettoman ja mukatoimivan auton kuin "TurhaOnYrittääOhittaaTälläAutolla". Ehkä olisi sitten kannattanyt pysyä tojossa kun se oli kerta niin Jumalasta seuraava - ylöspäin?PA3 kirjoitti:neljä vuotta oli Corolla Verso ja ei tarvinnut MITÄÄN laittaa kun normit öljyt,jarrut,nesteet... kolkkiin on laitettu puoleen vuoteen enemmän rahaa kiinni ku toitsuun.. tosin on toi saabi parempi ajaa vaikka ei suoraan menekkään
Sitten takaisin topicciin.
Kyllä ng93 on ketterämpi ja urheilullisempi auto ajaa kuin femma. Myös femmalla ajelen aika-ajoittain ja itse pidän kolkista enemmän kuin femmasta mitä ajettavuuteen tulee.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm