9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
..onko kukaan vielä täältä moista tehnyt? Itellä tarkoitus vaiihtaa järemäpi FMIC joka tulisi alaritelikön taakse. Purin tuossa yks päivä etupuskurin pois ja alustavasti katselin originaalin sijaintia ja muiden komponenttien suhdetta tähän. Vaikutti mielenkiintoiselta. Myös AT-öljyn (?) jäähdytysputki tekee potentiaalisessa sijoituspaikassa lenkin, mutta näkyi olevan kiepinpäästä vain yleismallisella klemmarilla kiinni runkoaisan päässä, että ei pitäisi ongelmaa tulla.
Mutta tosiaan, onko kokemuksia?
Tuossa kuvallinen havaintokappale siitä mitä mielessä;
http://i260.photobucket.com/albums/ii7/ ... C_0019.jpg
Mutta tosiaan, onko kokemuksia?
Tuossa kuvallinen havaintokappale siitä mitä mielessä;
http://i260.photobucket.com/albums/ii7/ ... C_0019.jpg
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Cabbessa on tuollainen cooleri.
Asennuksessa joutui hieman soveltamaan kiinnikkeitä koska cooleri on nyt etummaisena. Kuvia ei muistaakseni ole ainuttakaan.
Asennuksessa joutui hieman soveltamaan kiinnikkeitä koska cooleri on nyt etummaisena. Kuvia ei muistaakseni ole ainuttakaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Onko tuntumaa, paraniko varsinaisesti mikään? Onko sulla vakiokamat imupuolella?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Paha sanoa muuttuiko mikään. Coolerin vaihto osui vianetsinnän aikaan (ei sietänyt ahtoja juurikaan ollenkaan) ja paljon muutakin palikkaa vaihtui ennen kuin auto toimi. Coolerin lisäksi vaihdettu ahdin, suuttimet ja putkisto.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Aivan. Onko ilmansuodatin vakiokamaa kanssa?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Vakio.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Minäkin olen ajatellut coolerin vaihtoa, ostin Mitsubishi evo 6 alkuperäisen coolerin kaverilta ja odotan vaan että saan sen kotia ruotsista sit pitäis aloittaa sovitetaan sitä.
Mitä kannattaa ajatella kun alkaa asentaan? Pakoputkisto päivitystä on myös tulossa ja isompi turbo ja suuttimet vaihtuu.
Mitä kannattaa ajatella kun alkaa asentaan? Pakoputkisto päivitystä on myös tulossa ja isompi turbo ja suuttimet vaihtuu.
SAAB 9-3 ss vector 1.8t stage 4
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Avossa on samainen DO88-cooleri mitä toveri Suorsalla, myös minulla ensimmäiseksi pinossa asennettuna.
Hyvin istuu automaatin jäähdytinputkien jne. kanssa, mitä nyt vähän sai silppoa kiinnikkeitä ja putkia rakentaa uusia tukia yms.
Lyhtyjen välissä meinas tulla ahdasta mutta siellä on jo toista kesää.
Logeista päätellen imuilma avossa n. 10ast. viileämpi vedossa mitä SC:ssä jossa vakioIC alkuperäisellä paikalla, ihan eri olosuhteet, eri ahtimet, eri tunet jne eli toooodella vertailukelpoista dataa (80-140 vedosta katsottu molemmat).
Hyvin istuu automaatin jäähdytinputkien jne. kanssa, mitä nyt vähän sai silppoa kiinnikkeitä ja putkia rakentaa uusia tukia yms.
Lyhtyjen välissä meinas tulla ahdasta mutta siellä on jo toista kesää.
Logeista päätellen imuilma avossa n. 10ast. viileämpi vedossa mitä SC:ssä jossa vakioIC alkuperäisellä paikalla, ihan eri olosuhteet, eri ahtimet, eri tunet jne eli toooodella vertailukelpoista dataa (80-140 vedosta katsottu molemmat).
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Mielenkiinnosta Nappe kuule, onko sulla tuossa ilmansuotimen boksille menevässä aluputkessa mitään verkkoa isompien kivien varalta? Toki suodatin aika tehokkaasti ne stoppaa, mutta kysyn kuitenkin. Ja onko suoraan ajoviimassa ilmanotto vai puskimen sisällä?
Ilmeisesti vaihdossa ei tarvitse muuta hankkia extraa kuin kaksi supistemutkaa 90 kulmassa ja pari hassua klemmaria?
Omaan tulossa tuo Motonetin Välijäähdytin 280x300x76mm 3" lähdöt, eli matalarakenteinen.
Ilmeisesti vaihdossa ei tarvitse muuta hankkia extraa kuin kaksi supistemutkaa 90 kulmassa ja pari hassua klemmaria?
Omaan tulossa tuo Motonetin Välijäähdytin 280x300x76mm 3" lähdöt, eli matalarakenteinen.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Ilmanottoputki on toki puskurin sisällä sumuvalon yläpuolella, ei mitään ylimääräisiä reikiä keulassa.
Ei ole mitään verkkoa jarruttamassa, jos sinne jotain menee niin kyllä ne ilmansuodattimeen pysähtyy.
En tiedä mitä motonetin tarvikejäähyn asennukseen tarvitaan, do88:n IC meni suoraan paikalleen alkuperäisiin letkuihin.
Ei ole mitään verkkoa jarruttamassa, jos sinne jotain menee niin kyllä ne ilmansuodattimeen pysähtyy.
En tiedä mitä motonetin tarvikejäähyn asennukseen tarvitaan, do88:n IC meni suoraan paikalleen alkuperäisiin letkuihin.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Jos joku haluaa laittaa ton do88 coolerin alkuperäiselle paikalle keskimmäiseksi niin ,siinäkin voi joutua noita kiinnikkeitä tekemään. Ne kynnet millä tuo on jäähdyttimessä kiinni niin, oli oikeilla paikoilla ja ne suoja kumin kiinnitys tapit mutta, tuo toinen yläpää ei osunu kohdalleen
Toinen puoli meni hyvin kiinni tuosta vaan puuttuu pultti
Toinen puoli meni hyvin kiinni tuosta vaan puuttuu pultti
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Onkos täällä suosituksia / mahdollisia teholukemia, joita uudella IC:llä voisi saada?
Td04L-14T, DP:t ja hilut, E85
Td04L-14T, DP:t ja hilut, E85
EX: 9³SS BioPower
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
T8 vakio cooleri on verrattuna T5/T7 coolereihin jonkun verran parempi ja sen ei pitäisi rajoittaa juuri mitään kun turbona on 14T.. Turbo rajoittaa enemmän kuin cooleri.
Toki jos pieni ahdin on ajettu lähes tukkoon niin voi sieltä jonkun hevosvoiman saada jos ahtoilman lämpötilaa saadaan jokunen celsiusaste alhaisemmaksi. Mutta käytännön hyötyä en usko Jusahh:n kokoonpanolla saavan lisää pelkällä coolerin vaihdolla, ainakin jos oletetaan orkkiscoolerin olevan ehjä...
Toki jos pieni ahdin on ajettu lähes tukkoon niin voi sieltä jonkun hevosvoiman saada jos ahtoilman lämpötilaa saadaan jokunen celsiusaste alhaisemmaksi. Mutta käytännön hyötyä en usko Jusahh:n kokoonpanolla saavan lisää pelkällä coolerin vaihdolla, ainakin jos oletetaan orkkiscoolerin olevan ehjä...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Voikohan tommonen isompi IC tuoda mukanaan kovan turbolagin? Enemmän tilavuutta ahtoputkistossa ja paineen nosto kestää kauemmin?
EX: 9³SS BioPower
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: 9-3 SS IC:n vaihto/"upgrade"
Voi, isompi IC vaikuttaa turbon viiveeseen. Asiaa tietysti voi teoriassa helpottaa muuttamalla ahtoputkia niin että mutkia ja supisteita on vähemmän..parantaa siis virtaavuutta.jusahh kirjoitti:Voikohan tommonen isompi IC tuoda mukanaan kovan turbolagin? Enemmän tilavuutta ahtoputkistossa ja paineen nosto kestää kauemmin?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)