CIM pilalla?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
J-P
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 01:27

CIM pilalla?

Viesti Kirjoittaja J-P »

Jatkoa ketjusta http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=140113

Eli auto oli tänään taas huollossa välittömästi jousien vaihdon jälkeen ilmestyneistä vikailmoituksista.
Stability control failure
Traction control failure
Sekä nopeusmittari rupesi pomppailemaan.

Techillä löytyi seuraavaa:
ESP U2103 00 TCS/ESP puuttui väylästä
ESP U2105 72 ECM puuttui väylästä
ESP U2142 00 kääntökulma anturi
ESP U2143 00 CIM puuttui väylästä
ESP U2143 00 ohjauskulma-anturi puuttui väylästä
ESP U2105 00 ECM puuttui väylästä
CIM U2100 00 CIM puuttui p-väylästä

Voiko jousien vaihdolla olla mitään yhteyttä tähän? Ilmoitukset tuli ajotietokoneeseen ensimmäisen kerran kotimatkalla jousien vaihdosta.
Pitääkö laakkosen diagnoosi paikkansa (CIM pilalla) ?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5816
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: CIM pilalla?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Koita piruuttaan varmasti ehjällä akulla, koska jos vaikka huollossa ovat jättäneet avaimet virtalukkoon, akku tyhjenee ja varaustaso laskee, tai vaikka rokkikoneet jäänyt soimaan huollossa.. Alheinen akun jännite väyläohjatussa vehkeessä aiheuttaa mitä ihmeellisimpiä vikoja.

Hyvin todennäköisesti CIM on vaihtokunnossa, jos vika ei akulla korjaannu. Minä en näe, että jousien vaihdolla olisi mitään yhteyttä tuohon CIM vikaan, jos se on todellinen.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
miikka555
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: CIM pilalla?

Viesti Kirjoittaja miikka555 »

Itsellä ei yhdessä kohtaa suostunut auto starttaamaan ollenkaan. Sattui olemaan laina techi mukana, niin laitoin kiinni ja sain samanlaisen hirvittävän rivin ongelmia ja puuttuvia ties mitä. Nollasin koodit ja starttasin, niin lähti normaalisti.

Silloin Techiä kiinni laittaessa huomasin, että olin unohtanut kiinalaisen obd-plugin paikoilleen. Oma veikkaus on se että, tod.näk. oli syönyt akkua siinä useammassa tunnissa sen verran, että ongelmat johtui siitä.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Vastaa Viestiin