Sisäinen vika ECUssa?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
federley
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 22:28

Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja federley »

Pari krt antanut moottorihäiriövalon, P1681.
Onko kellekkää käynyt noin? Nollauksen jälkeen toiminut normaalisti
Mites tehopäivitystä edullisesti ItäSuomesta, vm.2006
1.8t SS malliin?
Saab 9-3ss 1.8t -06
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Onhan noita aina välillä hajonnut. Hyllystä löytyy minulta pari ehjää, voin lähettää valmiiksi 210hv/340Nm stage1 päivityksellä ohjelmoituna. Ajonesto pitää naittaa TECH2:lla jotta käynnistyy uudella, itäisessä Suomessa onnistunee ainakin nimim. Tobbanalta.

Jos kiinnostusta niin sähköpostilla saa kiinni.

Tuo kyseinen koodi voi kyllä johtua viallisesta läppäkotelostakin. Voi tehdä niinkin että jos uudella ECU:lla vika ei häviä (eli on läppäkotelossa), niin voin lunastaa tuon ylijäänen alkuperäisen vaihtolaitteena.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
federley
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 22:28

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja federley »

Ok. Kuullostaa ihan hyvälle. Seuraan vielä Saabin toimintaa ja
otan yhteyttä jos vielä temppuilee. Onko kaasuläppäkotelolle
muuta tehtävissä,kuin hankkia uusi? Sen vaihto ei vaadi Tech2:sta?
Saab 9-3ss 1.8t -06
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja karg »

Kaasuläppäkotelosta on luultavasti toinen asentoanturi sökönä. Kannattaa hankkia uusi kotelo esim. Neo Brosilta Englannista. Kustannus on vähän yli 200€ ja vaihto on helppo homma. Jos akku on kiinni vaihdon aikana, niin vaihdon jälkeen on päällä pari koteloon liittyvää vikakoodia. Tech2:sta ei tässä hommassa tarvita.
federley
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 22:28

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja federley »

Noniin, kaasuläppäkotelo vaihdettuna.
Tiiviste marmorilta 1,10 eur, kaasuläppäkotelo NeoBrosilta n.200puntaa.
Vääntö alakierroksilla muuttui totaalisesti ja muutenkin kiihtyvyys muuttui
rivakammaksi.

Se mikä on mielekiintoista, niin tänään SaabPartsFinlandilta tuli syystarjousesite.
Kaasuläppäkotelo 299 eur.
Liekkö Sauli Naski lueskelee tätä palstaa ja reagoi sit hintoihin / tarjouksiin...

Kiitokset Karg &jcarlson erittäin asiantuntevista kommenteista!!!

Tehonlisäykseen palaan myöhemmin...
Saab 9-3ss 1.8t -06
Slednecks
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 19:30
Paikkakunta: Kemi

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja Slednecks »

Mulla antanu tässä 4päivän sisällä joka aamu kylmästartilla P1681 ja yhtenä aamuna anto P2135. Ajat moottorin lämpimäksi ni viat eivät enään uusiudu. Kertokaapa fiksummat, että onko kysessää kaasuläppäkotelo? Kävin marmorilta tiivisteen jo hakemassa, jos perjantaina koittais ensiks putsata vähän.

Tämä P1681 ei viittaa puoliin mitenkään?

Oisin enemmän ku kiitollinen ku tulisi jotain tietoa, että ei tulee turhana ostettua puolia :D
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja karg »

P2135 viittaa varsinkin suoraan kaasuläppäkotelon potikkaan. Puolaviat ilmenevät useasti lähinnä sytytyshäiriöinä (=tärinää kovilla ahtopaineilla).
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Millä te luette noita vikakoodeja autosta? Onko ohjeita jossain?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Slednecks
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 19:30
Paikkakunta: Kemi

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja Slednecks »

karg kirjoitti:P2135 viittaa varsinkin suoraan kaasuläppäkotelon potikkaan. Puolaviat ilmenevät useasti lähinnä sytytyshäiriöinä (=tärinää kovilla ahtopaineilla).
Kiitoksia :)
http://www.neobrothers.co.uk/throttle-b ... edb0684a1b Tuota halvemmalla en löydä uutta. Marmorilla ei tarjouskaan enään ollut voimassa. Ja käytettyä ei varmasti kannate ostaa silläkin hintaa se reilu satannen kuitenki.
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Slednecks
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 19:30
Paikkakunta: Kemi

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja Slednecks »

KAPU2 kirjoitti:Millä te luette noita vikakoodeja autosta? Onko ohjeita jossain?
Slednecks kirjoitti:Itse käytän ELM327 lukijaa ( http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5-Int ... 3385d8d6a2 ) ja android käyttöjärjestelmälle tehtyä Torque ohjelmaa. https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=fi

Näillä pystyn lukemaan Saab 9-3 vm.03, Saab 9-5 vm. -04 ja -06 vikakoodit ja kuittaamaan ne poissa. Toiminut myös audeissa ja volvoissa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=138527
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Slednecks
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 19:30
Paikkakunta: Kemi

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja Slednecks »

Osaako karg vastata, että mistä johtuu et nyt kylmästartti ja heti p2135. Käytät moottorin lämpimäksi niin ei sytytä enään vikavaloa. P2135 kun tulee niin tehotkin lähtevät. Laitanko suosiolla uuden läppäkotelo tulemaan?
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja core2 »

En ole "karg", mutta voin kait vastata silti.
Koodi P2135 tarkoittaa kaasupolkimen asentoanturin jännitekorrelaatio väärä, heikko kontakti, katso johdot ettei hapettumia tai muuten vialliset.

Sama koodi koskee myös läppäkoteloa!

Noin yleensä riittää, että puhdistaa liitännät niin häiriö poistuu.
Viimeksi muokannut core2, Ke Touko 07, 2014 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Slednecks
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 19:30
Paikkakunta: Kemi

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja Slednecks »

core2 kirjoitti:En ole "karg", mutta voin kait vastata silti.
Koodi P2135 tarkoittaa kaasupolkimen asentoanturin jännitekorrelaatio väärä, heikko kontakti, katso johdot ettei hapettumia tai muuten vialliset.

Noin yleensä riittää, että puhdistaa liitännät niin häiriö poistuu.
Mutta ku se riippuen päivästä P2135 ja P1681. Moottori käy pätkien välistä kylmänä. Moottori kun on lämmennyt ni vikaa ei enään tule. Tarkoitatko liittimiä jotka tulevat tonne polkimen juureen anturille?
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Slednecks kirjoitti:
core2 kirjoitti:En ole "karg", mutta voin kait vastata silti.
Koodi P2135 tarkoittaa kaasupolkimen asentoanturin jännitekorrelaatio väärä, heikko kontakti, katso johdot ettei hapettumia tai muuten vialliset.

Noin yleensä riittää, että puhdistaa liitännät niin häiriö poistuu.
Mutta ku se riippuen päivästä P2135 ja P1681. Moottori käy pätkien välistä kylmänä. Moottori kun on lämmennyt ni vikaa ei enään tule. Tarkoitatko liittimiä jotka tulevat tonne polkimen juureen anturille?
Jep liitin on polkimessa vika P1681 saattaa taas johtua elektroonisen antispinsäätimen häiriöstä usein syy tähän on väärä moottorin kierrosluvunlaskenta.

Joudut irroittamaan keskikonsolin etumaiset sivukappaleet jotta pääset käsiksi asentoanturin kolmeen mutteriin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Slednecks
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 19:30
Paikkakunta: Kemi

Re: Sisäinen vika ECUssa?

Viesti Kirjoittaja Slednecks »

core2 kirjoitti:
Slednecks kirjoitti:
core2 kirjoitti:En ole "karg", mutta voin kait vastata silti.
Koodi P2135 tarkoittaa kaasupolkimen asentoanturin jännitekorrelaatio väärä, heikko kontakti, katso johdot ettei hapettumia tai muuten vialliset.

Noin yleensä riittää, että puhdistaa liitännät niin häiriö poistuu.
Mutta ku se riippuen päivästä P2135 ja P1681. Moottori käy pätkien välistä kylmänä. Moottori kun on lämmennyt ni vikaa ei enään tule. Tarkoitatko liittimiä jotka tulevat tonne polkimen juureen anturille?
Jep liitin on polkimessa vika P1681 saattaa taas johtua elektroonisen antispinsäätimen häiriöstä usein syy tähän on väärä moottorin kierrosluvunlaskenta.

Joudut irroittamaan keskikonsolin etumaiset sivukappaleet jotta pääset käsiksi asentoanturin kolmeen mutteriin.
Joo wissistä kattelinki tossa. Pitääpä käydä kokeilemassa auttaisiko :)
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
Vastaa Viestiin