Kuskin nahkajakkara lakkas lämpeemästä. Sen verran on tullut tutkittua, että sulake on ehjä ja virta tulee yhteen pinniin jakkaran alla olevaan liittimeen.
Joten arvelisin että vastus on särki. Onkos kokemuksia kuinka suuri homma tuon vastuksen korjaus/vaihto on? Saako vastuksia muualta kuin marmoritiskiltä?
Auto 9-3 vm -08.
Tiedoista olisin kovasti kiitollinen.
istuinlämmitin ei toimi
Re: istuinlämmitin ei toimi
Noita penkinlämmintin elementtejä on menny rikki mm. minulla. Uusi elementti n. 65e (pro-carserviceltä Jyväskylästä) sitten vain penkki irti ja verhoilut pois jne.. 150e oli tuon elementin vaihtotyö Tampereella.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: istuinlämmitin ei toimi
Marmorilta uus lämpötyyny, penkki irti autosta, penkin sivumuovi ja nahka irti ja sen jälkeen uusi lämpötyyny vanhan päälle. Tää pätee siis istuinosaan, mistä noi vastukset yleensä kai kärähtää. Selkänojan lämpötyynyn vastuksen voi samalla mitata, kun löytää oikeat pinnit sieltä penkin alta isosta liittimestä. Siitä tuli muistaakseni joku 1.2ohm vastus. Noi on sarjassa keskenään, eli jos istuinosan vastus on poikki, kumpikaan ei lämpene.
Meikällä meni varmaan reilu tunti tossa purkamisessa kaikkineen, kun ei ollut kokemusta ennestään enkä halunnu rikkoa mitään. Nahan kiinnitykseen hyödynsin naapurin verhoomoa ja sen jälkeen kasaus oli suht suoraviivaista ja nopeaa.
Meikällä meni varmaan reilu tunti tossa purkamisessa kaikkineen, kun ei ollut kokemusta ennestään enkä halunnu rikkoa mitään. Nahan kiinnitykseen hyödynsin naapurin verhoomoa ja sen jälkeen kasaus oli suht suoraviivaista ja nopeaa.