Vaihdekepin nuppi jää käteen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
cc
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen

Viesti Kirjoittaja cc »

Tällä WIS:in ohjeella lähti kertaalleen keskikovalla kierrelukitteella takas laitettu nuppi.
Kunnon pelti-/koriruuvia tuossa käytettävä, aika kovaa sai vääntää mutta irtos se kun piti vaihtaa nahkapalje.
https://saabwisonline.com/b2/9-3/2005/4 ... emove-390/

Kierrelukitetta oli kun se kerran kuumana kesäpäivänä pomppas ihan itsekseen irti. Oli vielä cabissa katto auki, niin pelästyin että lensikö pientareelle. Onneksi löytyi jalkatilasta :-)
#1894: 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05

Tomi V
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Kiitokset ohjeista. Eli puretaan ylimääiset päältä pois ja porataan reikä keppiin asti jota vasten pakotetaan poraruuvilla nousemaan nuppi ylös jos oikein suomensin. Ja uusi jollain lukitteella kiinni.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
9-3 SS Linear -09 (biopower)

cc
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen

Viesti Kirjoittaja cc »

Juuri niin. WIS:In ohjeen nuolien takaa löytyvissä kuvissa kerrottu mihin reikä, ei siis aivan keskelle nuppia. Ja virtalukko kannattaa peittää hyvin ennen poraamista, teippaa vaikka maalarinteipillä. Se alumiinipuru ei tee sille hyvää.
#1894: 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05

Tomi V
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Jaa siellähän oli kuvatkin :D miullahan ei oo kulunut kun just tuo päällinen tuosta nupista. Saako nuo siististi irti jos ei vaihtaskaan kun tuon merkin niin ei suotta tarviis irroittaa hyvin kiinni olevaa ja muuten ehyttä nuppia.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
9-3 SS Linear -09 (biopower)

Avatar
vilhosyvis
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

En nyt lukenut koko ketjua ja autokin on eri kuin alueen aihe; mulla jää kans -98 kolkissa vaihdekepin nuppi käteen jos vedän vähän kovempaa. Lähtee kyllä painamalla takas tosiaan.
Nykyiset:
Saab 900i 16v 1991 4d sedan, Valkoinen
Saab 9-3 SE 1998 coupé, Punainen
Saab 9-3 S Turbo 2000 5d, Musta
Entiset:
Saab 900c 1990 4d sedan Magenta Brown
Saab 900c 1989 4d sedan Hopea, juhlamalli
Saab 900S 1995 5d, Hopea

Tomi V
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Oli kyllä tiukassa tuo nuppi. Porasin ensin reijän niiku ohjeissa oli ja poraruuvia perään ja tottakai se pyörähti tyhjää. Sitten useampaa eri ruuvia kokeiltuna alkoi reikä olla jo melko iso. Sitten otin LVI ruuvin ja rälläkällä siitä pää vähän tasaisemmaksi niin lopulta napsahti irti. Ei olis kyllä käteen jääny ihan tietämättä tuo nuppi :lol:
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
9-3 SS Linear -09 (biopower)

Nipander
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Marras 29, 2019 13:42

Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen

Viesti Kirjoittaja Nipander »

Täällä 9-3:en irtoileva vaihdekepin nuppi korjattu ohuen ohuella alumiiniteipillä. 1cmx3cm soiro vaihdekepin tangon päähän (mieti ylösalaisin olevaa V-kirjainta tapin päässä) jolloin nupin painaminen kiinni muodosti eräänlaisen kiilan tuosta ohuen ohuesta kalvosta (pitää olla tosiaan todella ohutta). Sen jälkeen pysynyt kuin liimattuna, mutta saa edelleen tarvittaessa irti ilman suurta väkivaltaa.

Vastaa Viestiin