Vaihdekepin nuppi jää käteen
Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen
Tällä WIS:in ohjeella lähti kertaalleen keskikovalla kierrelukitteella takas laitettu nuppi.
Kunnon pelti-/koriruuvia tuossa käytettävä, aika kovaa sai vääntää mutta irtos se kun piti vaihtaa nahkapalje.
https://saabwisonline.com/b2/9-3/2005/4 ... emove-390/
Kierrelukitetta oli kun se kerran kuumana kesäpäivänä pomppas ihan itsekseen irti. Oli vielä cabissa katto auki, niin pelästyin että lensikö pientareelle. Onneksi löytyi jalkatilasta
Kunnon pelti-/koriruuvia tuossa käytettävä, aika kovaa sai vääntää mutta irtos se kun piti vaihtaa nahkapalje.
https://saabwisonline.com/b2/9-3/2005/4 ... emove-390/
Kierrelukitetta oli kun se kerran kuumana kesäpäivänä pomppas ihan itsekseen irti. Oli vielä cabissa katto auki, niin pelästyin että lensikö pientareelle. Onneksi löytyi jalkatilasta
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen
Kiitokset ohjeista. Eli puretaan ylimääiset päältä pois ja porataan reikä keppiin asti jota vasten pakotetaan poraruuvilla nousemaan nuppi ylös jos oikein suomensin. Ja uusi jollain lukitteella kiinni.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen
Juuri niin. WIS:In ohjeen nuolien takaa löytyvissä kuvissa kerrottu mihin reikä, ei siis aivan keskelle nuppia. Ja virtalukko kannattaa peittää hyvin ennen poraamista, teippaa vaikka maalarinteipillä. Se alumiinipuru ei tee sille hyvää.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen
Jaa siellähän oli kuvatkin miullahan ei oo kulunut kun just tuo päällinen tuosta nupista. Saako nuo siististi irti jos ei vaihtaskaan kun tuon merkin niin ei suotta tarviis irroittaa hyvin kiinni olevaa ja muuten ehyttä nuppia.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen
En nyt lukenut koko ketjua ja autokin on eri kuin alueen aihe; mulla jää kans -98 kolkissa vaihdekepin nuppi käteen jos vedän vähän kovempaa. Lähtee kyllä painamalla takas tosiaan.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen
Oli kyllä tiukassa tuo nuppi. Porasin ensin reijän niiku ohjeissa oli ja poraruuvia perään ja tottakai se pyörähti tyhjää. Sitten useampaa eri ruuvia kokeiltuna alkoi reikä olla jo melko iso. Sitten otin LVI ruuvin ja rälläkällä siitä pää vähän tasaisemmaksi niin lopulta napsahti irti. Ei olis kyllä käteen jääny ihan tietämättä tuo nuppi
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen
Täällä 9-3:en irtoileva vaihdekepin nuppi korjattu ohuen ohuella alumiiniteipillä. 1cmx3cm soiro vaihdekepin tangon päähän (mieti ylösalaisin olevaa V-kirjainta tapin päässä) jolloin nupin painaminen kiinni muodosti eräänlaisen kiilan tuosta ohuen ohuesta kalvosta (pitää olla tosiaan todella ohutta). Sen jälkeen pysynyt kuin liimattuna, mutta saa edelleen tarvittaessa irti ilman suurta väkivaltaa.
Re: Vaihdekepin nuppi jää käteen
Mulla myös nupin kanssa ongelmia. Onko tässä edellinen omistaja liimaillut vituralleen nupin, vai joku muu/mikä?
https://imgur.com/a/nTZ4XaA
Pakkilukko toimii mielestäni normaalisti. Vertailukohtaa ei ole, kun eka Saabbi
https://imgur.com/a/nTZ4XaA
Pakkilukko toimii mielestäni normaalisti. Vertailukohtaa ei ole, kun eka Saabbi