B207 koneen äärirajat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Saab 93 1.8t (2.0t)
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Helmi 28, 2020 13:10

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja Saab 93 1.8t (2.0t) »

Ja nii sit oti se pois ja laitoi takas ni ja ilmasi se ja nyt ei se lähe enää käyntii näyttää ku laittaa sytytysvirra pääl ni 0 baarii
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Saab 93 1.8t (2.0t) kirjoitti:
Su Maalis 08, 2020 14:25
Hei osaisko joku sanoo et pitääks tämmöne paikkansa ku ottaa ilmamassamittari auto käydes irti ni auto vissii pitäs sammuu. Oon ainaki ite käsitäny et toi map anturi pitää sitä käynnis jos ton irti ottaa. Nii siis kysees on Saab 9-3 2004 täl B207E moottoril 1.8t (2.0t) ;D Auttakaa tietämätöntä :D
Saab 93 1.8t (2.0t) kirjoitti:
La Maalis 21, 2020 16:52
Ja nii sit oti se pois ja laitoi takas ni ja ilmasi se ja nyt ei se lähe enää käyntii näyttää ku laittaa sytytysvirra pääl ni 0 baarii
Tästä on jo erikseen viestiketju :!:
Ei enää samaa asiaa tähän ja lisäksi ei liity mitenkään tämän ketjun aiheeseen :twisted:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
MRsaab9-3
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 16, 2018 19:10

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja MRsaab9-3 »

jcarlson kirjoitti:
To Tammi 14, 2016 10:07
Jees, se olikin eka kerta kun oli vakiot MAF/MAP-arvot puhkaiseva auto testissä. Nykyään onnistuu jo kivuttomammin kun on useita takana. Noissa muissa on vakiomännillä 320-340hv lukemia ja ovat vielä nipussa, eihän ne männät hevosvoimista mitään ymmärrä vaan sylinteripaineista ja nakutuksesta.

Pakosarjan vaihto ei nosta ahtopaineita mutta virtaa paremmin, ne ahdothan rajoittuu siihen vakio MAP:n maksimiarvoon automaattisesti.
MRsaab9-3
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 16, 2018 19:10

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja MRsaab9-3 »

Moikka. Olisko tämä Finjetorin MAP anturi hyvä?
https://www.finjector.com/eng/pressure_ ... p-20743-33

T: Jykä
JNN
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2014 09:21
Paikkakunta: Lempäälä

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja JNN »

Mitenkä ovat +300hp/400nm vakioalakerrat/koneet kestäneet nyt kun keskustelusta on jo kulunut jonkin aikaa?

Utelen koska omasta suht vastaavan setupin Vectrasta hajosi viime syksynä kolmospytyn kiertokangen laakeri (200tkm autolla mittarissa), viritettynä ei kovin monia tuhansia kääsittääkseni oltu ajettu, edellisen omistajan tekele.) Saman pytyn tulppa oli tummempi ja ajoittain oli esiintynyt täyskaasulla nykimistä ja heittänyt rikkaalle kunnes taas palautui normaaliksi kierrosten noustessa eli luultavasti päässyt jostain syystä hetkittäin valumaan palamatonta etanolia läpi ja pessyt öljyt laakerilta?
Nyt kun sain viimein otetuksi moottorin irti ja osiksi niin kiireellä uutta palikkaa haaliessa mietityttänyt vahvempien mäntien osto, järkeväähän ne olisi tässä vaiheessa sinne vaihtaa mutta onko kuinka tarpeellista sitten? Autoa ei ole penkitetty mutta kuulemma softaajan mukaan jtn. 300hp pitäisi olla seur. setupilla; TD04L-16T ahdin, uudemman mallin pakosarja, 3" downpipe jonka jatkona rosteriputkisto, Bosch 630cc suuttimet ja uudemman mallin suuttimien johtosarja, DO88 coolerisetti, maffiputki muutettu 3", 3 bar map-anturit, muutosten mukaan tehty softa VN-Dynolla.

Tarkoitus saada nyt vain tälle kaudelle vielä ajoon, myöhemmin sitten koneistettu billettisiipi kompuralle ja aeron nokat niin saisi ilmeisesti heräämään alempaa? Nyt melko ylhäällä vetoalue.
Vastaa Viestiin