B207 koneen äärirajat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Terve,
mitkäs B207 koneen ja vaihteiston äärirajat väännön ja tehon suhteen vakio sisuskaluilla? Missä menee luotettavan & tehokkaan käyttöauton / tehokkaan harrastepelin raja?
EX: 9³SS BioPower
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

tarkennuksena, siis kys. 5v vaihteisto
EX: 9³SS BioPower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Moottorin osalta 300hv/450Nm menee ilman muutoksia, lootan kanssa hyvä pysyä alle 600Nm mutta vitosella saa väännöt alkaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Jos noista vakiosisuskaluista puhutaan yhtäaikaa luotettavuuden kanssa, niin eikös silloin tuossa 5v man. kokoonpanossa väännöt pitäs pysyä reilusti alle 350Nm? Ainakin mitä noita kytkimiä on täällä vaihdelleet? Ehkä pilkun viilausta, mutta kuitenkin.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

1.8t/2.0t 5v manuaalin vakiokytkin ei juuri yli 350-360Nm kestä, mutta vaihteisto kyllä kestää kunhan sinne vaihtaa kunnollisen kytkimen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Jep, kunhan pilkkua viilasin.. :D
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

95 Aeron kytkin on jo tilattu, mutta milläs setupilla pääsee sinne 450Nm paikkeille? B207R turbo ei taida riittää?

3" downpipe on tarkoitus tehdä&vaihtaa kesällä.
EX: 9³SS BioPower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

B207R ahdin, 3" downpipe ja E85 tankkiin riittää 430-440Nm lukemiin. Isompiin vääntöihin vaatii sitten jo enemmän, MAP-anturi pohjaa eikä puukottamaton T8 salli enempää ahtopainetta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Selvä homma, näillä vois edetä. Suuttimet sieltä jostain 500cc luokasta?

Tuo DP on sen verran yksinkertainen, että pitäisi liimailla se Kempillä joku kerta kasaan. Kisakattikin löytyy hyllyn pohjalta.
EX: 9³SS BioPower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No ainakin sen verran. Kunhan ei 630cc dekoja laita, 875cc on ihan ok.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Mitkäs ahtimet saa jollain tavalla sopimaan B207 kanssa? Saako 9-5:n Mitsun 15T ahdinta sopimaan kolkkiin. Tällä ahtimella pääsisi yli 300hp?
EX: 9³SS BioPower
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ei saa, tai saahan kaikki, mut voi teettää hieman töitä. B2X5 parina olevan turbon lähtö on nk T25 laipalla, jota ei B207 koneen pakosarjasta löydy. Katsele vaikka MapTunin osalistalta minkälainen ahdin sinne sopii bolt-on. Toki jos vaihdat/teetät pakosarjankin, niin sittenhän sinne saa sopimaan melkein mitä vaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
avaittinen
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 09:23
Paikkakunta: Lahti

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja avaittinen »

Asiaan nostetta ja hieman sivuten.

Turbomeck:iltä kysyin että mitä turboa suosittelee 300hp:n aikaan saamiseksi niin sanoi että tämä 18T. Meneeköhän turhan rajuksi värkiksi jos ajattelee että olisi ajettavuus vielä suht normaalia?

Ja milläs mä nyt saan selville että mikä turbo ennestään on pellin alla? :)
Auto on 9-3 2008 vm 175hp 2.0t
9-3 Tids -08
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

TD04-11T on sun autossa. Onko turbomeckillä joku bolt-on 18T tuohon olemassa vai aiotko modata pakosarjat yms.?
300 heppaan 18T/19T on oikean kokoinen ahdin kyllä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Näyttää löytyvän 16T, 18T ja 19T. Kuvasta ei selvästi näy, mutta kai kompurakotelossa on edelleen by-passin paikka. Voi mennä suuttimet uusiksi jossain vaiheessa, kuten pari muutakin osaa :D.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin