B207 koneen äärirajat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
K-PaX
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 20:32

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

Joo tuki kyllá ajettua viinalla sillá hetkellá koska oltiin ruotsista tulossa ja siellá tankki táyteen viinaa ennen laivan menoa:)

Siiná on voinut olla monta tekijáá, kone oli paljon ajettu joten voinut olla jo aikansa náhnyt, eiká minulla ollut seosmittaria... mutta toisaalta kun ohjelmoitiin niin laajakaistalla katsottiin seokset kohdilleen.

Tiiá sitten, voi olla et ruotsissa on niin , táállá on ainakin náin:D en usko ettá on luotettava pidemmállá kaavalla 400hp ilman takomántiá.. mut ei se oo tietty kun minun mielipide asiasta:)
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Joo en kyseenalaista kyllä, että varmana kovilla on kone. Erikoinen kyllä, että melkein kaikki männät meni kerralla :mrgreen:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mitkä oli tulpat ja miltä tulpat näytti? Pitkäkestoinen ajo etanolilla kovilla kierroksilla ja tehoilla kuumentaa tulppaa joka on voinut aiheuttaa preignitionin ja mäntien sulamisen. Kovaan käyttöön ja ensisijaisesti etanolilla ajaessa kannattaisi tämän takia olla mahdollisimman kylmät tulpat. NGK:lla onkin 9 lämpöarvoa saatavilla, turhan kylmä bensalle normiajoon (karstoittuu) mutta etanolilla saa olla miten kylmä tulppa hyvänsä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Onko tuommoiseen ajoon parempia tulppia kuin nuo NGK BKR7ESC-11 ?
K-PaX
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 20:32

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

autoon tehtiin táys huolto ennen láhtöá sisáltáen tulpat:) ngk tulpat oli autossa, en katsonut tulppien kuntoa vaurion jálkeen :(



joo oli melkoisen jánnáá miten meni kaik kerral mut onneks siellá páássá niin tuli váhán halvemmaksi remontti:D

ja nyt sitten jatketaan gtx3071 turbolla toivon mukaan vielá táná vuonna:)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

BKR8ES/BKR8E-11 varmaan toimisi.. BKR9E tulppaa ei löydy kuin iridiumina joka ei välttämättä ole paras vaihtoehto etanolilla. Ei tosin ole käytännön kokemusta eikä kovaa faktaa siitä että se todella olisi vaarallista. Mutta sinänsä platina/iridium tulpissa on vähempimassaiset kärjet joten toimii helpommin hot spottina. Perus "kuparitulppa" on turvallisin. Tulpankärjen sulaminenkin on oikeastaan parempi kuin tulikuumana hehkuminen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

NGK-BCPR9ES-11 käyttää Maptun stage 6 E85 370hv/450nm

ja tuohon omaan ongelmaan kun tullut sitä tutkittua ja logitettua niin tuo hukkaportti ei jaksa pitää.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Omakin pirssi kävi dynossa pyörähtämässä, 331hp@5170rpm ja 475Nm 3-4.5krpm välissä.
Ahdot n. 1,5bar tuolla vääntöalueella

Muokkauksista lista:
-Turbo MHI TD04-14T (aeron) modattuna -15T GTX kompuralle ja vahvistettu ulkopuolisilla jousilla
-3" DP (mossemies)
-3Bar MAP
-Sachs Aeron SRE kykä+kiinteä vp
-EV-14 670cc suuttimet
-3" Intake
-Noname FMIC, vakiokokoiset lähdöt
-Biopowermodit (IDM, ECU + tulpat)
-Softana Jcarlsonin luomus

Kiitoksia kaikille tähän projektiin apua antaneille. Vinkkejä tullut ainakin nimim. jusahh, TommyW, jcarlson, ric_91
K-PaX
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 20:32

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

Meikän ei ole vielä käynyt dynossa, mutta jos sulla jo tuonverran irtosi niin kyllä täällä on pakko mennä jo 350 rikki:D
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Jos sulla on ahtimena valusiivellä oleva -16T niin sillon ei taida suurta eroa olla... sama ahdin varmaan sula ja ric_91:lla
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Kunnioitettavat lukemat nuo 331 ja 475Nm, kun kerran 15T ahdinta "suunniteltaessa" paperilla tuotto piti riittää nipin napin 300hp. Hieno homma. Noissa 16t-vehkeissä on ilm ollut samat ahtopaineet maks väännöllä, joten onko setuppeissa jotain eroa häviöiden suhteen? (virtaavuus) eikö Ric91 saanut 500Nm 1.5bar ahdoilla ja B207L/E nokilla?

Mikä dyno oli kyseessä ja onko halua jakaa lappua tänne? Dynoissa on huomattavia eroja.
EX: 9³SS BioPower
K-PaX
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 20:32

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

Itsellä on portattu ja billetti siivellä oleva 16t jäykällä hukkiksella ja on aero nokat, ja uusi kansi jne jne,kyllä jotain eroa pitäisi olla. Pitää sanoa että IKINÄ ei ole tienpäälle jättäny kyseinen tekniikka, joten olen erittäin tyytyväinen :)

Jos veis omanikin penkkiin tonne maskuun niin sais vähä jotain lukemia:)
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Joo eli lappu tuossa:
Kuva

Ilman SAE muunnoksia heppoja koneelta sen 340(Nämä täsmäävät 99,5% tarkkuudella ilmamassoista laskettuihin vääntö-->teho lukuihin)
Pyöriltä mitattu teho oli 221,8kW eli abouttiarallaa 300hp.
Ilmaa tuli 231g/s@5170rpm (joka vastaa myös 99% tarkkuudella dynomittausta)

Ja ric_91 lapussahan se 499Nm on piikkaus (1,67bar) ja sen jälkeen tasainen 1,5bar hieman matalemmilla väännöillä? (samat kuin minulla koska pyynnit on samat ja ne toteutuu)
Huippuväännöt minullakin on siis 484Nm, koska piikkausta ei tapahdu noilla regmapin arvoilla. Väännöt penkissä 200-300kiekkaa ylempänä, koska veto dynossa oli niin nopea, ettei spoolannut yhtä hyvin kuin tiellä. (ainakin ilmamassalogien mukaan)

Firman nimi lukee lapussa (VRT Motorsport), kaveri oli hyvinkin asiallinen (sanoi puhelimessa, että ei kannata tulla jos haluaa kaunisteltua tehoa, koska monet on joutuneet tuolla kuulemma pettymään.) Dynon malli oli Bosch FLA 206, joten nelivetojen penkityskin onnistuu.

Tässä vaan omia mietteitä, mutta voihan se olla että 331hp on ihan vituilleen mitattu ja voin kyllä olla mukana seuraavilla klubin dynopäivillä katsomassa kuinka vituilleen. Huvikseen en lähden nyt toiseen penkkiin ihan heti...
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

K-PaX kirjoitti:Itsellä on portattu ja billetti siivellä oleva 16t jäykällä hukkiksella ja on aero nokat, ja uusi kansi jne jne,kyllä jotain eroa pitäisi olla. Pitää sanoa että IKINÄ ei ole tienpäälle jättäny kyseinen tekniikka, joten olen erittäin tyytyväinen :)

Jos veis omanikin penkkiin tonne maskuun niin sais vähä jotain lukemia:)
Jos billetillä on niin sittenhän siinä on varmana enemmän potkua jos ei tule pullonkaulaa muualta. Onko tuota logitettu millään tienpäällä? Itsellä ainakin aika pystyy näköjän aika tarkkaan logien mukaan laskemaan. :roll:
K-PaX
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 20:32

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

Ei tuu, on mossemiehen 3" dp ja siittä suoraa putkee 2,5" takaisin päin , cooleri o do88 big pack jne:D ei varmasti ahdista mistää:)

Btw, multa jäämässä dp ja putkisto ylimääräiseksi 4" rännin tieltä. Samalla turbo suuttimet kans jää jos joku halukas ostamaan.. Ev14 1000cc kaikista kuitit tallessa, alle puolen vuoden vanhat:€
Vastaa Viestiin