Lohkolämmitin 93 seen
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Laitoin sisäpistokkeeseen haaroittimen ja siihen mittarin rinnalle.
229,1 V ilman sisätilanlämmitintä.
Sen kanssa samat 229,1 230,9 V. Taajuus kokoajan 50 Hz ja särö 1 %.
Mittasin vielä lämmitystolpan toisesta pistorasiasta, kun sisälämppäri oli päällä, samat lukemat kuin yllä.
Toimi ainakin 10 minuuttia täysin OK.
Että semmosta, on tää mystistä. Onko sitten vastukset viallisia vai oma moka asennettaessa.
En missään nimessä moiti Calixin tuotteita, ihmettelen vaan.
Niin, ja ne O-renkaat on rasvattu ohuelti asennettaessa liittimiä.
Hasha, ei se tolppajohdon ja elementtikaapelin vaihto silti hukkaan mennyt. Vanhaan verrattuna liitos tuntuu paljon tiukemmalta, noi abikoliitokset tuntuu löystyvät ajan mittaan.
229,1 V ilman sisätilanlämmitintä.
Sen kanssa samat 229,1 230,9 V. Taajuus kokoajan 50 Hz ja särö 1 %.
Mittasin vielä lämmitystolpan toisesta pistorasiasta, kun sisälämppäri oli päällä, samat lukemat kuin yllä.
Toimi ainakin 10 minuuttia täysin OK.
Että semmosta, on tää mystistä. Onko sitten vastukset viallisia vai oma moka asennettaessa.
En missään nimessä moiti Calixin tuotteita, ihmettelen vaan.
Niin, ja ne O-renkaat on rasvattu ohuelti asennettaessa liittimiä.
Hasha, ei se tolppajohdon ja elementtikaapelin vaihto silti hukkaan mennyt. Vanhaan verrattuna liitos tuntuu paljon tiukemmalta, noi abikoliitokset tuntuu löystyvät ajan mittaan.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Mikäs pointti on tuossa elementin asennuksessa kaapeli kytkettynä?
Jos autossa on asennettuna pelkkä lohkolämmitin, ja haluat jälkikäteen lisätä sisähaaran, onko väärin jos ei irrota vastusta haaran johtohääräyksien ajaksi?
Vanhatonnarin Defa-vastus oli jumittunut vastuksen liitosmutterin sisältä niin, mutteria saanut pyöritettyä ilman, että sisäosa & vastus pyöri mukana. Turbonvaihdon yhteydessä vastus oli kuitenkin saatava irti. taivutin vastuksen sellaiseen muotoon, että mahtui pyörimään pois. Vastus säilyi ehjänä.
Ei ne noin herkkiä voi olla, että pienestä vääntelystä aina heti hajoaisi. pitäähän vastusta taivuttaa valmistuksenkin yhteydessä.
Mittasitko myös vaimon työpaikan tolppasähkön?
Jos autossa on asennettuna pelkkä lohkolämmitin, ja haluat jälkikäteen lisätä sisähaaran, onko väärin jos ei irrota vastusta haaran johtohääräyksien ajaksi?
Vanhatonnarin Defa-vastus oli jumittunut vastuksen liitosmutterin sisältä niin, mutteria saanut pyöritettyä ilman, että sisäosa & vastus pyöri mukana. Turbonvaihdon yhteydessä vastus oli kuitenkin saatava irti. taivutin vastuksen sellaiseen muotoon, että mahtui pyörimään pois. Vastus säilyi ehjänä.
Ei ne noin herkkiä voi olla, että pienestä vääntelystä aina heti hajoaisi. pitäähän vastusta taivuttaa valmistuksenkin yhteydessä.
Mittasitko myös vaimon työpaikan tolppasähkön?
Re: Lohkolämmitin 93 seen
En mitannut työpaikan lämmitystolppaa, en näe että sillä olisi nyt merkitystä, sillä tämä uusin vastus hajosi sekunnin päästä kun liitin sen tähän tuoho oman tolpan sähköön.
Ihmettelen myös mikä ero tuossa kytkentäjärjestyksessä voisi olla. Ohjeessa vaan sanotaan, että on erittäin tärkeää että kytkentä tapahtuu tällä tavalla.
Olen täysin ymmälläni tästä, miten tämä voi olla näin vaikeaa asentaa näinkin yksinkertainen laite.
Tuosta vääntelystä, en ole missään muussa elementissä nähnyt tuollaisia kylmäpään mutkia. Käsittämätön härpäke, kylmäpää on liki 15senttiä kun se on yleensä muutaman sentin.
Ihmettelen myös mikä ero tuossa kytkentäjärjestyksessä voisi olla. Ohjeessa vaan sanotaan, että on erittäin tärkeää että kytkentä tapahtuu tällä tavalla.
Olen täysin ymmälläni tästä, miten tämä voi olla näin vaikeaa asentaa näinkin yksinkertainen laite.
Tuosta vääntelystä, en ole missään muussa elementissä nähnyt tuollaisia kylmäpään mutkia. Käsittämätön härpäke, kylmäpää on liki 15senttiä kun se on yleensä muutaman sentin.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Meniskö siihen sun autoon RE397-mallin vastus? Josko se olisi kestävämpi.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Mitenkä tehokkaasti lohkonlämppärin pitäisi näillä keleillä lämmittää?
Itsellä vajaa 2 tuntia piuhassa ja Torque näyttää -13 astetta, ulkona -30.
Tuntuu kyllä vähän tehottomalta...
Itsellä vajaa 2 tuntia piuhassa ja Torque näyttää -13 astetta, ulkona -30.
Tuntuu kyllä vähän tehottomalta...
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Noin +15 näytti nesteen lämmöksi -20 kelissä parin tunnin lämmityksellä. Lohkovastus pari vuotta vanha.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Ulkona -25, 2 tuntia auto roikassa ja -5 näytti Torque. Melko heikolta kuullostaa...supersaab kirjoitti:Mitenkä tehokkaasti lohkonlämppärin pitäisi näillä keleillä lämmittää?
Itsellä vajaa 2 tuntia piuhassa ja Torque näyttää -13 astetta, ulkona -30.
Tuntuu kyllä vähän tehottomalta...
1.8t 2005
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Onko tähän muuta korjausta kuin uuden vastuksen ostaminen? Voiko noita huoltaa mitenkään?Teekki kirjoitti:Ulkona -25, 2 tuntia auto roikassa ja -5 näytti Torque. Melko heikolta kuullostaa...supersaab kirjoitti:Mitenkä tehokkaasti lohkonlämppärin pitäisi näillä keleillä lämmittää?
Itsellä vajaa 2 tuntia piuhassa ja Torque näyttää -13 astetta, ulkona -30.
Tuntuu kyllä vähän tehottomalta...
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Re397 on tilattu. Pakkohan tuo on saada laitettua, ilmankaan ei voi olla.
Mitenköhän vaan uskaltaa asentaa, kun pelkkiä hajoavia vastuksia nurkat täynnä. Epätoivo iskee.
Mitenköhän vaan uskaltaa asentaa, kun pelkkiä hajoavia vastuksia nurkat täynnä. Epätoivo iskee.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Itse en ainakaan sitä asentaessa mitenkään erityisesti varonut. O-renkaan voitelin glykolilla.teesalama kirjoitti:Re397 on tilattu. Pakkohan tuo on saada laitettua, ilmankaan ei voi olla.
Mitenköhän vaan uskaltaa asentaa, kun pelkkiä hajoavia vastuksia nurkat täynnä. Epätoivo iskee.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Poropeukalo kun oon, kyllä tätä ketjua kun itsekin lukee niin ei voi välttyä häpeän tunteelta
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Lohkolämmitin 93 seen
397 ei onneksi ole sellainen vänkyrä.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Onko calixin ja defan vastukset samalla liitännällä? Eli jos tilaan speedpartsilta tarjouksessa olevan RE397 niin meneekö alkuperäisen Defan paikalle?
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Menee kyllä Defan paikalle, mutta liitännät ovat erilaiset kaapeleissa. Näihin on myytävänä adaptereita, joilla saadaan Defan kaapelit sopimaan Calixiin ja toisinpäin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Lohkolämmitin 93 seen
Tätä juuri hain, thanks!G-mies kirjoitti:Menee kyllä Defan paikalle, mutta liitännät ovat erilaiset kaapeleissa. Näihin on myytävänä adaptereita, joilla saadaan Defan kaapelit sopimaan Calixiin ja toisinpäin.
Matti