17" vanne/rengas ---> 18" vanne/rengas

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

17" vanne/rengas ---> 18" vanne/rengas

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Hei,

Miten teillä muilla tuo on rekisteriotteessa/ ohjekirjassa, kun minulla on selvästi:
17" vanteella rengas 225/45x17 ja 18" vanteella rengas 225/45x18.

Onko tuossa joku ristiriita teistä tuon profiilin kanssa? Nopeusmittari nyt ainakin näyttäisi tarkempaan tai vaikkapa hiukan alakanttiin. Oletteko käyttäneet just tuota yhdistelmää 18" vanteissa vaiko 225/40?
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 17" vanne/rengas ---> 18" vanne/rengas

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Nitzgu kirjoitti:Hei,

Miten teillä muilla tuo on rekisteriotteessa/ ohjekirjassa, kun minulla on selvästi:
17" vanteella rengas 225/45x17 ja 18" vanteella rengas 225/45x18.

Onko tuossa joku ristiriita teistä tuon profiilin kanssa? Nopeusmittari nyt ainakin näyttäisi tarkempaan tai vaikkapa hiukan alakanttiin. Oletteko käyttäneet just tuota yhdistelmää 18" vanteissa vaiko 225/40?

Itsellä oli 18" vanteet suoraan Saabin tehtaan autosta, joka myytiin purettavaksi. 235/40R18 oli kokona niissä.

Ohjekirjaan ei varmaan kannata luottaa kauheasti, itsellä luki Opel monessa kohdassa vm. 2011 auton ohjekirjassa, joten eipä se ihme olisi jos muitakin virheitä olisi jäänyt..
Viimeksi muokannut Rommitommi, To Tammi 02, 2014 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 17" vanne/rengas ---> 18" vanne/rengas

Viesti Kirjoittaja aero »

Molemmat on hyväksyttäviä kokoja. Rengaskoon voi vaihtaa auton tietojärjestelmässä Techillä tai OP-Comilla, jolloin profiiliero neutraloituu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin