Katos ! Ei osunu silmään ku olin Motonetis.pullakuski kirjoitti:^ Kyllä minä ainakin löysin : http://www.motonet.fi/fi/kategoria/401/107492/Haarat.
Nyt menee se putkiston teko harkintaan...
Katos ! Ei osunu silmään ku olin Motonetis.pullakuski kirjoitti:^ Kyllä minä ainakin löysin : http://www.motonet.fi/fi/kategoria/401/107492/Haarat.
Ei, mikäli se on kyseiseen autoon myytävä valmis tuote.kalle37 kirjoitti:Pitäiskö ottaa pois, kun mullakin on tupla putkisto ?
Olen kuinnioittavasti vahvasti eri mieltä. Ei se marmoritiskin osa ole ainoa oikea. Ja nämä täällä nähdyt tuotokset on kaukana "amis" jutuista. Hyvän putkiston voi tehdä vamiista osista tai hitsaamalla. Nostan hattua niille jotka viitsii ja osaa tehdä jotain itse eikä aina turvaudu valmiisiin "bolt-on" ratkaisuihin.petrisa kirjoitti:Ei, mikäli se on kyseiseen autoon myytävä valmis tuote.kalle37 kirjoitti:Pitäiskö ottaa pois, kun mullakin on tupla putkisto ?
Tarkoitin tuolla aiemmalla näitä omia virityksiä, kun kasataan putkistoa milloin minkäkin Biilhelveten ja Mätänetin osista. Ne on niitä amistuninkivirityksiä.
Nyt minusta tuntuu että tämä keskustelu on ajautunut täysin väärille raiteille. Nämä kommentit eivät edesauta keskusteluun osallistuvia millään tavalla.petrisa kirjoitti:Minulla on ng9-3:ssa alkuperäinen putkisto. Se kuuluu siihen. Jos se tarvitsisi toisenlaisen putkiston, se olisi siihen asennettu jo tehtaalla. Nykyinen etanolimuutoskaan ja sen tuoma viritysaste ei vaadi putkiston vaihtoa. Nämä erilaiset korkeamman asteen viritykset, missä sitten joudutaan osia uusimaan mm. putkisto, on asia erikseen. Niissäkin homma hoidetaan kuitenkin tyylillä. Ei amismeiningillä.
Mikäli Saab ei minua joltain osin miellytä, vaihdan sen toiseen. Tuunatkoon vain kukin autoansa minun puolesta miten huvittaa ja minua se lähinnä tosiaankin huvittaa. Kutakuinkin normiputki haaroitetaan kahteen haaraan ja päihin laitetaan sinkkiämpärit, niin johan on möreät äänet. On valtavat röörit, mutta mitä on takana? Pelkää tuhnua!
Katu-uskottavuus kasvaa ja varmaan tehotkin, niin ainakin luullaan.
Juuri näinhän tuo tuplaputkisto on tehtaallakin tehty. Miten ratkaisu muuttuu yhtäkkiä huonommaksi jos askartelee tuon itse? Jos tuo alkuperäinen "viritys" joskus hajoaa ja väsään Motonetin osista uuden, muuttuuko se yhtäkkiä "amisviritykseksi"? Tai vaihtaa alkuperäisen tuplaputkiston malliin jossa sitä ei ole ollut?Kutakuinkin normiputki haaroitetaan kahteen haaraan
Ei kai mikään auto tarvitse tuplaputkia. Päinvastoin, äkkiseltään voisi kuvitella, että pulssitettu pakosarja ja järkevästi mitoitettu yksinäinen putki virtaisi tasaisemmin ja paremmin.petrisa kirjoitti:Tämä koskee ihan uusiakin autoja. Huvittavintahan tässä on se, että suurin osa näistä autoista ei oikeasti tarvitse mitään tuplaputkia.
Ei. Ne vaan näyttää (hyvin toteutettuna, esmes orggiksen kaltaisina) nätiltä ja symmetriseltä. Samasta syystä, eli ulkonäön takia, autoihin tehdään paljon muitakin osia ja muutoksia, joita se ei varsinaisesti tarvisi.petrisa kirjoitti:Sillä minä tätä kommenttiani olen tänne "paiskonut", että onko joillakin saabisteilla tullut alemmuuskompleksi, kun omassa autossa ei ole noita tuplaputkia. Pitääkö niillä näyttää, että kyllä sitä Saabissakin "löylyä" koneesta löytyy, jollei joku sitä jo entuudestaan tiedä.