TD04L-14T:n osalista ja asennuskuva EPC:stä?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: TD04L-14T:n osalista ja asennuskuva EPC:stä?

Viesti Kirjoittaja TommyW »

G-mies kirjoitti:Tuossa mitsujen välisessä muutoksessa ei sitten tarvi välttämättä purkaa koko ahdinta pois vaan vaihtaa vaan pelkän keskiosan kompurapesän kanssa. Jättää pakopesän paikalleen. Säästyy aika isolta purkamiseltai
Vaihdoin juuri 14T:n tilalle 16T:n em. metodilla (16T oli 14T-ahtimeesta muokattu, eli sama pakopesä) ja voin kyllä suositella - oikein nauratti, miten helppoa ja nopeaa ahtimen vaihto oli!

Käytännössä kaiken sai tehtyä yläkautta ja aikaa meni enemmän tunnelmointiin kuin tekemiseen :D

14T-ahtimen keskiökään ei ollut kovaa kiinni pakopesässä, kun ahtimella oli kilsoja takanaan vasta n. 20tkm.

Ainoana ylimääräisenä tarvikkeena, johon osasin kyllä varautua etukäteen, tarvitsin keskiön ja pakopesän yhdistävään klämppiin toisen pultin (ja mutterin) -> toistaiseksi en ole keksinyt, miten sen tyyppisen lukkomutterin saa avattua pultin kierteitä vahingoittamatta .
Saabiton Saabisti
GTS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 23:54

Re: TD04L-14T:n osalista ja asennuskuva EPC:stä?

Viesti Kirjoittaja GTS »

Nostellaanpas vähän.
Tilasin map-tuningilta tuon tehdasuuden 16T ahtimen.
https://www.maptunparts.fi/turbojarjest ... tettu.html

Tyyppikilvessä on kuitenkin 11T ja pakopuolella sama numero kuin 11t ahtimessa minkä lähetin postissa matkaan.
Tuleeko tästä kusetettu olo kun aikaisemmin porukalla on nämä perustuneet 14t ahtimeen?

Kannattaako asiasta valittaa vai laittaa kiinni ja katsoa mitä tehoja irtoaa?
Vastaa Viestiin