eSID

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
pumputipum
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2014 17:46

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja pumputipum » La Tammi 31, 2015 17:06

Mnjoo, mielestäni aiheen kantilta ei ollut oleellista sisällyttää auton omaa pohjakulutusta laskelmaan.. Tarkoitus oli indikoida että pulikan pitäminen paikoillaan on käytännössä yhdentekevää.. Tietysti jos pulikka toimiin niin huonosti, että sen takia autossa jää jotakin järjestelmiä päälle virtaa kuluttamaan niin sit tilanne muuttuu, mutta sitähän ei tarina kerro ja lienee uskottava että niin ei käy. 9mA standby kulutus ei välttämättä kerro kaikelle kansalle juuri mitään, mutta voi luoda semmosen harhan että akku tyhjenee jos pulikkaa ei poista.

pumputipum
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2014 17:46

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja pumputipum » Ti Syys 08, 2015 18:36

Nostellaas vanhaa aihetta kun tuli itellekkin tommonen esid2 hommattua. Ihan kiva vempele ja toimii hyvin. Onkos muilla kellään 1,9tids:ssä tommosta kiinni? Itseäni ihmetyttää hieman että kuinkahan luotettavaa dataa tuo antaa, esim tehot mulla jää hieman ilmoitetusta 150hv:sta ja auto tuntuu nuhasemmalta kuin vuosi takaperin. Voiko tosta nyt varmuudella todeta että jotakin on vialla? Mitä muilla siis ilmottaa huipputehoiksi ko koneella?
Tänään kylläkin anto 165hp kun oli dpf poltto päällänsä ja annoin kunnolla lämää, normaalisti antaa luokkaa 141-145hp.

Hokkis
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 15:16
Paikkakunta: Tarvasjoki

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja Hokkis » Ke Syys 09, 2015 14:29

Itsellä sama pulikka kiinni TTiD vakio softalla tais olla 176hv. Päivitysten jälkeen 209hv :)
Jokunen humma taitaa pulikalta jäädä laskematta.
9-3 SC TTiD A6 Vector -08
ex.9000 CS 2.0t -97
#6797

MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja MtSound » Ke Syys 09, 2015 18:55

Itsellä esid2 ja kummastelin, ettei laite näytä Maptunin ilmoitusten mukaisia tehoja vaan maksimissaan moottorin vakiotehot ja väännöt. Kysyin tätä Maptunilta ja Fredrikiltä ja vastaus oli, ettei Maptun koodaa ohjelmaansa uusia maksimiarvoja vaan jättää vakioiksi ja esid lukee tämän datan ohjelmasta ja laskee hetkellisen tehon tämän maksimin perusteella. Maptun ei esimerkiksi koodaa uusia maksimitehoja, joten esid edelleen suhteuttaa tehot siten ohjelmassa olevan vakiomaksimitehon suhteen. Ja tämä siksi Maptunin mukaan, ettei virityksestä jää jälkiä, jotka saattaisivat asiakkaan kuseen. Enpä tiedä missä tilanteessa tämä tulisi oikeasti vastaan.
jussi
Saab 9³X -11 #2508
OG 900 Cab -87

core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja core2 » To Syys 10, 2015 13:08

MtSound kirjoitti:Enpä tiedä missä tilanteessa tämä tulisi oikeasti vastaan.
En tiedä miten homma menee Suomessa, mutta luulen Maptunin tekevän näin ruotsin lakipäätöksien vuoksi.
Esimerkiksi täällä saattaa kolaritilanteessa vakuutusyhtiö alkaa tonkimaan näitä viri juttuja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.

kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 224
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja kesäjukka » La Helmi 20, 2016 13:46

Jatketaas tähän vanhaan ketjuun kun tuli itsekin hommattua tuo esid2.. Kellään muulla ollut samaa ongelmaa kun vikadiagnostiikkaa en jostain syystä saa luettua ja/tai kuitattua. Kone ei saa olla käynnissä mutta onko vielä jotain muuta huomioitavaa kun lukee vaan "disabled"? Välillä näytössä vilahti "busy 13" tjms.. mikä lie?
#5984
9-5 TiD4 Vector A -10, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76

Hokkis
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 15:16
Paikkakunta: Tarvasjoki

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja Hokkis » La Helmi 20, 2016 21:04

Itsekkin ihmettelin tuota. Virrat päälle että kaikki valot ja chekkaukset tehdään muttei startata.
Tällöin vikakoodien luku pitäisi onnistua.
9-3 SC TTiD A6 Vector -08
ex.9000 CS 2.0t -97
#6797

Korjari
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Touko 30, 2016 11:24
Paikkakunta: Paltamo

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja Korjari » Pe Loka 21, 2016 19:14

Tuoreehkona saabistina tuli hankittua myös tuo eSID omaan nokivasaraan. Kiva laitos ja saa lisää kivoja toimintoja SIDiin. Favouriteihin piti laitella jäähdytysnesteen lämpö, laatikkoöljyjen lämpö, akun jännite, dpf:n tiedot ja ahtopaine.

Nyt vaan jäi mietityttämään kun tuo kone jää hieman vajaaksi niistä väännöistä mitä tuolla softalla pitäisi irrota. Onkohan tuo eSIDin kautta ECUlta tuleva laskennallinen niin lähellä todellisuutta että tuosta kannattaisi huolestua? Tehot kyllä on sitä mitä pitää, mutta vääntöjä ei irtoa vaikka kuinka manuaalipuolella polkee eri vaihteillla ja vedättää konetta. 2 krpm kohdalla vain tuntuu arveluttava värinä voimansiirrosta, lieneekö laatikko entinen vai voisiko esim EGR oireilla noin? Kyseessä siis AW AF40-6 -lootainen TTiD.
9-3 TTiD

saabillua
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja saabillua » Pe Loka 21, 2016 22:00

Paljon se näyttää vääntöjä? Ehkä meilläkin ravistaa hieman tuolla 2000 kierroksen kohdalla, olen päätellyt sen johtuvan hirvittävästä voimasta.
9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Korjari
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Touko 30, 2016 11:24
Paikkakunta: Paltamo

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja Korjari » Pe Loka 21, 2016 22:37

413 Nm. Mutta tuossa pitäisi kai olla osapuilleen 440 Nm.
9-3 TTiD

SS
"Hölösuu"
Viestit: 2893
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja SS » Su Loka 23, 2016 13:55

Vakiosoftalla näyttää täällä 370Nm, eli täsmälleen sen minkä tehdas ilmoittaa. Tehot 177, eli 3hp vajaa lukema.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 130tkm)
Muuta: Kiina TECH2

Korjari
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Touko 30, 2016 11:24
Paikkakunta: Paltamo

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja Korjari » Ti Loka 25, 2016 11:57

Kyllä tuolla varmaan jotain vikaa on jossain kun ei saavuta tavoitevääntöjä. Tehot nyt sentään toteutuu.

Pitää vielä varmistaa jossain vaiheessa onko EGR-ongelma hoidettu pois pysyvästi vai pelkällä softalla. Jos ei koneen puolelta vikaa löydy niin sitten kääntyy katseet laatikon puoleen. Tieto lisäsi taas tuskaa, ilman eSIDiä olisi onnellisen tietämättömänä ajanut laatikon D-asennossa auringonlaskuun, mutta taas piti alkaa tonkimaan asioita liikaa :D
9-3 TTiD

7uukka
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2015 08:58
Paikkakunta: Turku

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja 7uukka » Ti Loka 25, 2016 21:18

Mulla on 2.0T automaatti, etanoli softalla. Itselläkin näyttää vaan 370Nm niinkuin tehdas ilmoittaa, tehoja taas 247hp. :?
En nyt tiedä mihin sitä uskois.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2509
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja tsaarela » To Loka 27, 2016 10:51

Jos saisivat vielä integroitua tuohon tuen kaukomaattiselle Eevertin päälle/poiskytkennälle, niin lähtisi kyllä saman tien tilaukseen.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

SS
"Hölösuu"
Viestit: 2893
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: eSID

Viesti Kirjoittaja SS » La Loka 29, 2016 21:31

Tekijältä tuota joskus kysyin, on tutkinut aihetta muttei ole hommassa onnistunut :-(
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 130tkm)
Muuta: Kiina TECH2

Vastaa Viestiin