Suuttimet, Bosch vai Siemens
Suuttimet, Bosch vai Siemens
Kumpaa suosittelette? Voi olla että hankin uudet ja olen lukenut foorumeilta, että kummassakin tuntuisi olevan hyvät ja huonot puolensa. Vastakkainasettelussa olis Siemenssiltä 870 ja Boschilta ev14 mieluummin luokkaa 600-700.
Kone on B207R ja kokoonpano: vakioturbo, 3" DP 100 cell kisakatti + uudet suuttimet. Tehohaku n. 270 bensalla.
Siemenssin kanssa ollut jotain sammumisongelmia ja Boschia kuulemma hankala ohjelmoida(onko enää?). Jos kallistuisin ev14:iin, niin mikä malli on oikea/suositeltavin http://www.finjector.com, ja tarviiko jatkoholkkeja ja/tai adaptereita? Näkyy olevan aika paljon vaihtoehtoja. 2007 johtosarja käynee kaikkiin riippumatta merkistä, mallista tai tuotosta?
Kone on B207R ja kokoonpano: vakioturbo, 3" DP 100 cell kisakatti + uudet suuttimet. Tehohaku n. 270 bensalla.
Siemenssin kanssa ollut jotain sammumisongelmia ja Boschia kuulemma hankala ohjelmoida(onko enää?). Jos kallistuisin ev14:iin, niin mikä malli on oikea/suositeltavin http://www.finjector.com, ja tarviiko jatkoholkkeja ja/tai adaptereita? Näkyy olevan aika paljon vaihtoehtoja. 2007 johtosarja käynee kaikkiin riippumatta merkistä, mallista tai tuotosta?
9-3 SC 2.0T Vector
Re: Suuttimet, Bosch vai Siemens
670cc/min ev14 suuttimista jo useita hyviä säätökokemuksia takana. Ehdottomasti parempi valinta kuin mitkään dekat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimet, Bosch vai Siemens
Moi, kävin talvella vähän testauttamassa Finjector Oy:ssä suuttimia tuohon Styling&Tuning osion Finjector-kimppaan liittyen.
Tässä on kuvasuihkunmuototestauksesta Suihkutestit 3bar ja 4bar.
Tässä vielä kaikkien suuttimien suihkut erikseen:
DEKA 870cc
pallokärki 670cc
B207 vakio Siemens 380cc, 3bar,5bar
Vakio B207 Siemens suuttimen sumu on todella hyvä, 670cc pallokärki myös ja DEKA 870cc:ssä huonoin. Pisarat eivät leviä DEKA:ssa sumuksi juurikaan.
Tässä on kuvasuihkunmuototestauksesta Suihkutestit 3bar ja 4bar.
Tässä vielä kaikkien suuttimien suihkut erikseen:
DEKA 870cc
pallokärki 670cc
B207 vakio Siemens 380cc, 3bar,5bar
Vakio B207 Siemens suuttimen sumu on todella hyvä, 670cc pallokärki myös ja DEKA 870cc:ssä huonoin. Pisarat eivät leviä DEKA:ssa sumuksi juurikaan.
EX: 9³SS BioPower
Re: Suuttimet, Bosch vai Siemens
Miten noiden -07 harmaiden denson suutinten tuotto riittää jos nostaa etanolipaineet tuonne 4bar tuntumaan/yli. Kestääkö vakio suuttimet/muut linjan palikat tuollaista? Polttoainepumppu ainakin lienee syytä vaihtaa parempaan, sekä lisätä paineensäädin.
Vai liekkö helpompaa/halvempaa suoraan vaihtaa EV14 670cc suuttimet?
Onko tuollaisen 4 bar linjan säätäminen miten haastava juttu?
Aeron ahdin tuossa odottelee paikalleen heittämistä, kuten uusi femma aeron kytkinpakettikin, vielä kun hommaisi 3" DP: noiden kaveriksi.
Vai liekkö helpompaa/halvempaa suoraan vaihtaa EV14 670cc suuttimet?
Onko tuollaisen 4 bar linjan säätäminen miten haastava juttu?
Aeron ahdin tuossa odottelee paikalleen heittämistä, kuten uusi femma aeron kytkinpakettikin, vielä kun hommaisi 3" DP: noiden kaveriksi.
Saab 93 Sport Sedan 2.0t -03 BioPower
Re: Suuttimet, Bosch vai Siemens
4 bar paineella ne 350cc/min 07-> densot virtaavat 15% enemmän (sqrt(4/3)). Tämä riittää juuri ja juuri siihen mitä aeron ahdin tuottaa 3" DP:n kaverina. Softan säätö ei ole vaikeaa, vakiopumppu voisi ehkä olla hyvä päivittää.
Ehkei halvempaa mutta voi olla helpompaa päivittää nuo ev14 suuttimet, koska T8 tukkiin sopivaa paineensäädintä ei helpolla löydä. Samoin jää paljon enemmän pelivaraa ja ehkä hieman enemmän tehoakin irtoaa koska seoksen saa vähän optimaalisemmaksi sen kannalta.
Ehkei halvempaa mutta voi olla helpompaa päivittää nuo ev14 suuttimet, koska T8 tukkiin sopivaa paineensäädintä ei helpolla löydä. Samoin jää paljon enemmän pelivaraa ja ehkä hieman enemmän tehoakin irtoaa koska seoksen saa vähän optimaalisemmaksi sen kannalta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimet, Bosch vai Siemens
Osaatko arvioida kulutuksen kannalta kumpi vaihtoehto on tehokkaampi viekö pelkät isomaat suuttimet soppaa suhteessa tehoon enemmän kuin tuollainen paineen nosto vai onko suunnilleen samanlaisia? Suutinten ruiskutuskuviolla on varmaan jonkinlainen merkitys? Huipputehoja molemmilla vaihtoehdoilla saataneen karvan alta 300 vai meneekö maaginen sataluku rikki?
Saab 93 Sport Sedan 2.0t -03 BioPower
Re: Suuttimet, Bosch vai Siemens
Ei merkitystä. Kulutus ei muutu tuottoa lisäämällä, sumu on molemmissa hyvä ja sekin vaikuttaa pääasiassa päästöihin ja ajettavuuteen.
260-270hv on maksimit mitä 14T ahtimesta irtoaa.
260-270hv on maksimit mitä 14T ahtimesta irtoaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suuttimet, Bosch vai Siemens
Ymmärsinkö oikein, että tuossa testirivissä oli kaksi erilaista EV14 670cc suutinta josta toinen on pallokärjellä?jusahh kirjoitti:Moi, kävin talvella vähän testauttamassa Finjector Oy:ssä suuttimia tuohon Styling&Tuning osion Finjector-kimppaan liittyen.
Tässä on kuvasuihkunmuototestauksesta Suihkutestit 3bar ja 4bar.
Tässä vielä kaikkien suuttimien suihkut erikseen:
DEKA 870cc
pallokärki 670cc
B207 vakio Siemens 380cc, 3bar,5bar
Vakio B207 Siemens suuttimen sumu on todella hyvä, 670cc pallokärki myös ja DEKA 870cc:ssä huonoin. Pisarat eivät leviä DEKA:ssa sumuksi juurikaan.
Kumpi noista on nyt sitten parempi, ilman pallokärkeä näyttää olevan aika lähellä vakiosuuttimen muotoa joskaan ei niin hyvä sumu ja pallokärjellä ruikkii suoraan alas mutta paremmalla sumulla?
Lisäksi, kumpi malli on tuossa kimpassa?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: Suuttimet, Bosch vai Siemens
Terve, neuvoisin katsomaan ton alkuperäsen jutun suuttimista http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =Finjector
Sivu 3 viesti 9 tms.
Pallokärkinen 670cc on hyvä sumultaan ja se oli tuossa kimppatilauksessa. Suutin valmistetaan tietääkseni siten, että suuttimen Boschin huolella tietylle imusarjalle optimoima suutinpää sorvataan pois. Tulos on ns. Hype-hype-pallokärki, jossa sumu on hyvin tehtynä tasainen kartio ja pisarat pieniä. Bosch ei varmaankaan hihnalta valmista noita suuttimia, eli kyseessä on aina aftermarket tuunaus jostain suuttimesta.
Kaverin kokemuksella kuitenkin tuo sorvattu 670cc suutin toimii todella hyvin Saabin koneissa ja varmaan hyvä allrounder kaikkiin muihinkin. Hyvä valinta virittäjälle. Kuten Carlsson sanoi, vaikutus kulutukseen on ollut pieni vakio vs. 670cc sorvattu. Kuitenkin 670cc vs. DEKA tuotti n. 0,2L pienemmän kulutuksen Boschin eduksi B235R koneella.
Sivu 3 viesti 9 tms.
Pallokärkinen 670cc on hyvä sumultaan ja se oli tuossa kimppatilauksessa. Suutin valmistetaan tietääkseni siten, että suuttimen Boschin huolella tietylle imusarjalle optimoima suutinpää sorvataan pois. Tulos on ns. Hype-hype-pallokärki, jossa sumu on hyvin tehtynä tasainen kartio ja pisarat pieniä. Bosch ei varmaankaan hihnalta valmista noita suuttimia, eli kyseessä on aina aftermarket tuunaus jostain suuttimesta.
Kaverin kokemuksella kuitenkin tuo sorvattu 670cc suutin toimii todella hyvin Saabin koneissa ja varmaan hyvä allrounder kaikkiin muihinkin. Hyvä valinta virittäjälle. Kuten Carlsson sanoi, vaikutus kulutukseen on ollut pieni vakio vs. 670cc sorvattu. Kuitenkin 670cc vs. DEKA tuotti n. 0,2L pienemmän kulutuksen Boschin eduksi B235R koneella.
EX: 9³SS BioPower