Forumin vikaisin 9-3NG

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Forumin vikaisin 9-3NG

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

polttoaine suodattimelle tuleva letku näyttää vuotavan vähän,käytin irti vaan en nähny tiivistettä nipassa,pitäisikö siinä olla? ikävästi lammikkoa jättää alle. onko mitään niksejä millä vuodon saa loppumaan? 1.9tids -05

http://img30.imageshack.us/img30/6010/d ... saab93.jpg kuvassa numero 1 alempi letku siis.
Joku kipotin.
fender
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Joulu 19, 2009 14:58

Re: Forumin vikaisin 9-3NG

Viesti Kirjoittaja fender »

Muovinen p/a putki on sileä. Tiiviste on suodatinkotelon letkupesässä. Voip olla, että joudut uusimaan tuon suodatinkotelon, jos letkun pinta on virheetön. Muistelisin, ettei suodattimeen saa irrallaan tiivisteitä. 06 mallissa suodatinjalka on jo tankin vieressä ruuvattavalla patruunalla.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Forumin vikaisin 9-3NG

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

no v**tu. onko kenelläkään myydä sitä suodatinkoteloa,ei motonetistä löytäny...
Joku kipotin.
tuba
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Maalis 14, 2013 20:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Forumin vikaisin 9-3NG

Viesti Kirjoittaja tuba »

tuba kirjoitti:Saab 2.2tid ajettu 300tkm ostettu marraskuussa 2014. Tämän jälkeen ajossa ollut kokonaiset 10 päivää, muun ajan ollut korjaamolla/korjaamon pihalla.

Ongelmat:
-pätkiminen ja savutus --> vikatilaan ennemmin tai myöhemmin ja sitten limbbaillaan kotiin
Tech viittaa EGR ja ilmamassamittari, toimenpiteet: EGR tutkittu että toimii, putsattu kokonaan. Ilmamassamittari vaihdettu kaksi kertaa uuteen. Tulpat vaihdettu. Imusarja putsattu. Poltotainesuodatin putsattu. Moottorista vaihdettu letkuja ilmeisesti aika isolla määrällä.
Auto saatiin käymään vähän paremmin, pätkii enää vain noin joka kolmas sekunti ja savuttaakin enää sillä tavalla että näkee peileistä taakse.
Toimi päivän. Päivän. Ei enää käynnistynyt.
Käynnistyi lämpimässä tallissa. Korjaamon analyysi: bensapumppu rikki mahdollisesti.
Tämän hetken tilannetta en tiedä kun auto seisoo lomien takia jossain pihassa.

Jatketaan vioilla:
-tyyppivikana turvavyöt eivät kelaudu, etupää kolisee kun helistimillä ajaisi
-ajotietokone ei näytä kuin lämpötilan, ei toimi muut ominaisuudet
-eber ei toimi, sulake otettu pois. Kun pistää sulakkeen kiinni heittää techiin 20(!) vikakoodia
-auton koko vasemman puolen sähköt toimivat omituisesti, laittamalla esimerkiksi ovet lukkoon, tapahtuu vilkun väläytykset vasemmalla puolella autoa n puolen sekunnin viiveellä ja himmeämpänä kuin oikealla puolella. Sama myös käynnissä ollessa, vasemman puolen valot "himmeampiä"
-hanskaslokero ei aukea
-parkkitutkasta kaksi neljästä anturista pimeänä
-etuovien kaiuttimet eivät toimi, välillä päästelevät särisevää soundia
-radio/cd-soittimen voluuminappula toimii joskus lämpimällä

Rupesi oikeen masentamaan kun kirjoitin oheisen tekstin.. :D Jos käyntiongelmaan jollain on jotain ratkaisua niin mielelläni otan neuvot vastaan.


Aikanaan jäi tämän kulkineen lopullinen tarina kertomatta:
Auton saatiin aikanaan käymään ihan normaalisti, muistaakseni melkeinpä joka ikinen letku vaihdettiin mitä autosta löytyi. En enää rehellisesti muista mitä kaikkea autolle tehtiin, mutta se toimi kuitenkin (moottorin osalta) noin 4 kuukautta.
Viimeinen niitti tämän maanantaikappaleen kanssa tapahtui kyseisen vuoden elokuussa, kun aamulla duuniin ajaessani Helsingin Mechelininkatua, noin kaksikymmentä sekuntia startin jälkeen veto loppuu ja siihen se jäi keskelle aamuruuhkaa. Tämän jälkeen ei enää edes yrittänyt startata, vain vikinä kävi. Tiedä sitten että leiposiko koko kone kiinni. Myin sen muutamalla satasella varaosa-autoksi seuraavalle epäonnekkaalle :D
:saab:

Ensi viikolla hakemaan Sveitsiläistä vm 2006 ysivitosta 8) 8)
Saab 9-5 Vector Hirsch 1.9TiD 2006
Saab 9-3 Cab 2.0t A 1999
Vanhat:
900 2.1 -92
900 2.0A -96
9-3 SE 2.0T -00
NG 9-3 2.2tid -04
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Forumin vikaisin 9-3NG

Viesti Kirjoittaja petrisa »

tuba kirjoitti:

Ensi viikolla hakemaan Sveitsiläistä vm 2006 ysivitosta 8) 8)
No, eipä taida viat ainakaan vähentyä yhtään :(
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Forumin vikaisin 9-3NG

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Taitaa olla turhaa arpoa autojen vikoja etukäteen. Meillä edellisellä 9-5 2006 2.3T vector automaatilla ajettiin n.140tkm ilman vikoja. Sitä edellisessäkään 9-5:ssa ei ollut vikoja pahemmin vaikka taidettiin silläkin ajaa lähemmäs 180tkm. Mutta nyt nykyisessä ng9-3:ssa vikoja onkin sitten riittänyt noiden femmojenkin edestä..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Forumin vikaisin 9-3NG

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Saab 2.0 turbo man.vm2007 softattu. ostettu meille noin 90tkm ajettuna.nyt mittarissa 201300tkm.

korjatut kohteet bilsteini sporti iskarit noin 120tkm ja kääntölaakerit ja jouset.150tkm uudet jarrulevyt ja palat ja käyttöhihna ja pyörät.
noin 190tkm viggen kytkin,tuulilasin pyyhkijän moottori kun ei emäntä lasilta viitsi lumia pyyhkiä aina.vaiht.öljyt 30tkm välein ja mottori 10tkm max.
helvetin hyvä auto ollut,täytyy varmaan puuta koputtaa.

saksalainen volkkari iänkaikkisen paskin auto meillä ollut.liikeestä 135tkm.50km öljyt vedet sekaisin rempat laakkosella,kytkin 140tkm.ahtoputket,startti,ovet ei toiminut mikään talvella,taka jarrut aina jäässä suunnitelu vika,mittaristo korjaukset,pyörän laakerit ja viimeisinpinä vaihteisto rupes ääntämään ja sitten lähti.6kk aikana 6 kertaa jätti välille ja kilometrejä alle 10tkm.
hiukka myöhemmin ostin toisen samanlaisen 90tkm ajetun alkoi porsimaan heti pidin autoa 2kk.sitten jos vielä metallin väri niin niitä ei voi edes pestä maalit karisee itsestään pois.mutta ei nämä uudemmat sen parempia maalin osalta 3 vuotta vanha tuttavan auto maalauksessa laakkosella kun alkoi maalipintaan nousta tissejä joka puolelle.taitaa kaikkia saksalaisia vaivata sprinttereiden kuppa. :D
tuba
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Maalis 14, 2013 20:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Forumin vikaisin 9-3NG

Viesti Kirjoittaja tuba »

petrisa kirjoitti:
tuba kirjoitti:

Ensi viikolla hakemaan Sveitsiläistä vm 2006 ysivitosta 8) 8)
No, eipä taida viat ainakaan vähentyä yhtään :(

Ainakin toistaiseksi ollut positiivinen yllätys, parkkitutkan anturia ja koriin kääntyviä peilejä lukuunottamatta kaikki vaikuttaa toimivan :D Katsastusmies vaan vetäsi hylsyn koska pelkääjän puolen takapenkin turvavyö on aikanaan jäänyt oven väliin ja siinä pieni nirhauma: turvallisuusriski ja koko turvavyö vaihdettava..
Saab 9-5 Vector Hirsch 1.9TiD 2006
Saab 9-3 Cab 2.0t A 1999
Vanhat:
900 2.1 -92
900 2.0A -96
9-3 SE 2.0T -00
NG 9-3 2.2tid -04
Vastaa Viestiin