Orig. sumarit jälkiasennuksena

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Orig. sumarit jälkiasennuksena

Viesti Kirjoittaja Bob »

Kyselin tänään merkkiliikkeeltä SS:n originaaleja sumareita - meikäläisellä kun ei tuossa lineaari varustuksessa niitä ole. Eli lamput + uusi valokytkin(koko hoito) pitäisi ostaa ja hintaa pyytäisivät 226€. Tuon lisäksi asennus ellei itse laita osia paikalleen - minä laitan. Sitten vielä pitää käyttää ohjelmoitavana, jossa autolle kerrotaan, että sumarit on nokalla - tämän kustannuksia en vielä kysynyt. Niin, siis sitä tässä kyselen onko joku vastaavan jo tehnyt ja oliko mitään erityisiä probleemoja? Niin ja onko nuo alkuperäiset sumarit hyvät/laittamisen arvoiset mielestänne?
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: Orig. sumarit jälkiasennuksena

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Bob kirjoitti:Niin ja onko nuo alkuperäiset sumarit hyvät/laittamisen arvoiset mielestänne?
Kun kerran mielipidettä kysytään: Moisista turhakkeista en maksaisi senttiäkään. Eiköhän Hellan tms. valikoimista löydy kunnon sumuvalot jos ne ihan välttämättä katsoo tarpeellisiksi. Omassani sumuvaloja olen käyttänyt kerran: eräänä jahtiaamuna etsittiin kävelyvauhtia jäniksen yöjälkeä uuden lumen päältä. Silloin oli hyötyä.
EDIT: Laitetaanhan niitä neonputkia jopa auton alle eli kuka mistäkin tykkää.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

En viitsi pilata keulan ilmettä irrallisilla valoilla eli alkuperäiset tai ei mitään. Aiemmissa autoissani on ollut sumarit ja ne ovat olleet erittäin hyödylliset ennenkaikkea pimeillä syksyn ja alkutalven sadekeleillä (ajan paljon pk-seudun ulkopuolella). Nuo Saabin pitkät on kyllä hyvät, mutta lähivaloa ei sateella ja pimeällä ole yhtään liikaa.
Neonputkia? auton alle? - itse olen nähnyt neonputkia vain valomainoksissa. :roll:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jaa-a, enpä tiedä noiden sumareiden tarpeellisuudesta Sport Sedanissa, kun en ole itse käyttänyt niitä vielä kertaakaan.

Meikäläisen auto on myös Linear, mutta otin siihen sumarit "varmuuden vuoksi". Lähinnä noita sumareita tarvitsee vain sumulla ja kovassa lumipyryssä, ei muulloin.

Tosin ärsyttää liikenteessä, kun jotkut autoilijat (näyttävät olevan suureksi osaksi Volvo -kuskeja, sori nyt vaan että "yleistän") käyttävät noita häikäiseviä sumareita aina, oli sää sitten kuinka kirkas tahansa. Heille ei varmaan koskaan ole lueteltu kriteerejä, koska noita sumuvaloja pitäisi ja saisi käyttää :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mazai
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 09:23

Viesti Kirjoittaja mazai »

Alkuperäiset sumuvalot ovat ihan hyvät, mutta ksenonvalojen rinnalla ne eivät mielestäni tuo kuljettajalle mitään hyötyä kun ksenonit ovat todella kirkkaat. :D Tuntuu melkein, että ne sumuvalot valaisevat aluetta, johon kuskin paikalta ei tule katseltua. :roll: Hankin nämä alkuperäiset sumuvalot ennen auton luovutusta merkkiliikkeen jälkiasentamana.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

9-5T kirjoitti: Itse otan sumarit auton ulkonäön takia ja käytän niitä vain niihin muodostuvan kosteuden kuivaamiseen.
Ensimmäinen, joka perustelee sumuvalojen hankinnan oikeilla syillä. Koristeethan ne on.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-5T kirjoitti:Itse otan sumarit auton ulkonäön takia
Sama juttu :wink: Otin mieluummin sumarit kuin esim. korinväriset helmat ja puskurin alaosat.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Jees! Itse en aluksi kiinnittänyt tuon ulkonäköpuoleen huomiota, mutta nyt kun tarkasti katsoo... - pakko saada sumarit - ilman niitä keulasta näyttää puuttuvan "jotakin" 8) .
GameOver
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 14:48
Paikkakunta: Area -09

Viesti Kirjoittaja GameOver »

Puhutte asiaa...Omasta mielestäni väärin suunnatut lähivalot häikäsevät paljon v***umaisemmin ku oikein säädetyt sumuvalot...tai siis että suurin osa sumareista taitaa olla huonosti säädettu...nyt taidaan kyllä jauhaa ihan turhia täälläkin...tarkotus olis kuitenki päästä eroon vectrasta ja eukon ng900:sta ja hakea mahd. 93SS tilalle...toivotaan parasta...
kulkuneuvoja.....
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Niinpä niin, ei varmaankaan olisi pitänyt kysyä tuota mielipidettä ko. valojen hyvyydestä, vaan ainoastaan tuo ensimmäinen kysymykseni eli onko joku vastaavan jälkiasennuksen jo tehnyt ja oliko mitään erityisiä probleemoja?

Mielipiteitä/kannanottoja sumuvalojen puolesta ja vastaan löytyy varmaankin niin paljon kuin on autoilijoitakin.
Viimeksi muokannut Bob, Ma Elo 22, 2005 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GameOver
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 14:48
Paikkakunta: Area -09

Viesti Kirjoittaja GameOver »

vanhas 93:ssa ei ollu mitään ongelmaa...en sit tiedä SS:stä... ja anteeks nyt sit tasapuolisesti kaikille ku tuhlasin tän palvelimen levytilaa(aika kaukaa haettua).. mä yritän jotenkin hyvittää tekoni.
kulkuneuvoja.....
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

GameOver kirjoitti:vanhas 93:ssa ei ollu mitään ongelmaa...en sit tiedä SS:stä... ja anteeks nyt sit tasapuolisesti kaikille ku tuhlasin tän palvelimen levytilaa(aika kaukaa haettua).. mä yritän jotenkin hyvittää tekoni.
Hei... ei sinun syy - minähän tämän typerän keskustelun aloitin - riittänee kun minä rajoitan omaa kirjoitteluani.. :oops:
Hyvää kevään alkua kaikille! t: Bob
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Turbo Sensonic kirjoitti:Jaa-a, enpä tiedä noiden sumareiden tarpeellisuudesta Sport Sedanissa, kun en ole itse käyttänyt niitä vielä kertaakaan.

Meikäläisen auto on myös Linear, mutta otin siihen sumarit "varmuuden vuoksi". Lähinnä noita sumareita tarvitsee vain sumulla ja kovassa lumipyryssä, ei muulloin.

Tosin ärsyttää liikenteessä, kun jotkut autoilijat (näyttävät olevan suureksi osaksi Volvo -kuskeja, sori nyt vaan että "yleistän") käyttävät noita häikäiseviä sumareita aina, oli sää sitten kuinka kirkas tahansa. Heille ei varmaan koskaan ole lueteltu kriteerejä, koska noita sumuvaloja pitäisi ja saisi käyttää :evil:
Sopiva käytäntö näiden sumarinpolttajien kanssa on seuraava:

Kytke ajoissa pitkät valot päälle, ja pidä ne päällä. Ihan yhtä laillistahan noiden polttaminen on kohtaustilanteessa, ja toisaalta, ihan yhtä hyvinhän pitkätkin saattavat 'unohtua' päälle.

Itse en luonnollisesti tällaiseen koskaan ole syyllistynyt, enkä tiedä kenenkään muunkaan syyllistyneen. Ja muistakaa, tuota ohjetta saa noudattaa ainoastaan suljetulla alueella, ei koskaan yleisessä tieliikenteessä :lol: :lol: :D
#2172
GameOver
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 14:48
Paikkakunta: Area -09

Viesti Kirjoittaja GameOver »

Bob kirjoitti:
GameOver kirjoitti:vanhas 93:ssa ei ollu mitään ongelmaa...en sit tiedä SS:stä... ja anteeks nyt sit tasapuolisesti kaikille ku tuhlasin tän palvelimen levytilaa(aika kaukaa haettua).. mä yritän jotenkin hyvittää tekoni.
Hei... ei sinun syy - minähän tämän typerän keskustelun aloitin - riittänee kun minä rajoitan omaa kirjoitteluani.. :oops:
Hyvää kevään alkua kaikille! t: Bob
ei herneitä... 8)
kulkuneuvoja.....
Vastaa Viestiin