9-3 takajarrulevyt

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Jarsan
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2014 07:54
Paikkakunta: Paimio

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

petrisa kirjoitti:Kannattaa käydä ostamassa työkalu siihen männän sisään kierittämiseen/painamiseen.
Komppaan. Kyseinen työkalu maksaa Biltemassa 15€.
hevoskuiskaaja kirjoitti:Vai veiskö korjaamolle :D
Komppaan kyllä hiukan tätäkin. 8)
9³ SC 1,9TiDS A6 '07
#6408
Isosceles
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Tässä aika hyvä video kädestä pitäen. Helppo tehdä ite jos vaan huvittaa, vielä helpompaa viedä korjaamolle tietenkin ;)

http://www.youtube.com/watch?v=yt-N4Kie95s
http://www.youtube.com/watch?v=RjtQtPpaSjY
ex: 9-3 1.8t Vector
kaneali
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 18:33
Paikkakunta: Loviisa

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja kaneali »

Edellä esitetyt videot ovat oikein hyvät parilla kommentilla:
Nuo satulan rungon Torx-pultit olivat ainakin minun autossani tosi tiukassa. Tuossa näyttivät irtoavan aika kepeästi :) Videosta poiketen kannattaa ehdottomasti irroittaa liukutappien kumi/muoviholkit ja puhdistaa läpivientireiät oksidista. Toiseksi tässä ei laisinkaan puhdistettu navassa olevaa jarrulevyn kiinnityslaippaa ( puhdista kaikki epäpuhtaus pois ja voitele kevyesti vaikka kupari/keraamisella pastalla.) Useimmiten jarrulevyjen kieroutumiset/ takuupyynnöt johtuvat puhdistamattomista laipoista.

Terveisin kaneali
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Satulan rungon pultit kannattaa lämmittää vaikka kuumailma puhaltimella. ovat kiinni kierrelukitteella. Helpottaa huomattavasti hommaa.. Navan ja levyn kiinnityspintoja ei pidä missään nimessä lähteä rasvaamaan puhdistus vaan. niiden välissä tarvitaan kitkaliitos!! Voitelemalla saa kasvatettua pyöränpultteihin ja siihen mitättömään levyn lukitusruuviin kohdistuvia leikkausvoimia..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
tuomjussi
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 09:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja tuomjussi »

Elokuvissahan kaikki on aina helppoa. :D Etukäteen avataan pultit ja kuvauksessa vain näytetään itse työsuoritus.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Todellakin. Etulevyt vaihtaneena allekirjoitan edellisen.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
hevoskuiskaaja
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Marras 24, 2010 11:00

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja hevoskuiskaaja »

Saatiin ne viimmelopun vaihdettua. Naapurin isännällä oli sellaset työkalut ja jatkovarret , että saatiin pultit auki. Eka aamunu kun ajoin vähän pitemmän matkan niin joku siellä takajarruissa savus niin peevelisti vaikka omasta mielestä puhdistin kaikki rasvat pois. Oli ne jarrut kyllä melko kuumat, että oisko ne ehtinny vähän paikkaa. Mut kuiteskin iso kiitos kaikille jelpanneille.Oli kyl mielettömän iso apu teistä ja säästin kyllä pitkän pennin.
Vastaa Viestiin