9-3 takajarrulevyt

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
hevoskuiskaaja
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Marras 24, 2010 11:00

9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja hevoskuiskaaja »

Hellurei.

Ois tullu aika vaihtaa takajarrulevyt ja palat. ihan ekaks millanen avain pitää olla, että saa satulan irti ja sit se levyn koko. Joka liikkeesta tarjoovat sitä isompaa 292 jäähdytettyä levyä mut mulla on sellanen 278 tavis levy. ei kuullemma pitäs olla sellanen. Millanen sen pitäs oikeesti olla vai onko sillä mitään väliä.

Saab 9-3 2t vm. 04.
/Wille/
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 18:34
Paikkakunta: Helsinki / Iitti

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja /Wille/ »

Joo älä vääränkokoisia levyjä sinne laita, vaikka kuinka tarjoaisivat. Itse hommasin palat ja levyt Neolta. Satulan irrottamiseen riittää pelkkä kuusiokoloavain. Muista, että jarrumännät menevät takana pyörittämällä sisään, pelkkä painaminen ei riitä.
9-3 SS Aero -03
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Satulan rungon irroitukseen tarvitset e-torx hylsyn
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Kyllä mulla on ainakin kuusiokolopulttit
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Mulla oli samallaiset torxit kuin edessäkin. Toki liukupultit on sitten kuusiokoloilla, mutta jos levyt vaihetaan niin pitäähän se runko irroittaa kanssa..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Mulle laittoivat merkkihuollossa nyt toukokuussa taakse tämmöset laskun mukaan:
BRACE DISC KIT 93188377

Ei mitää hajuu minkä kokoiset noi on, 278 ? :oops:

Ja autohan on vm 2007 SC 2.0t
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Liukutapeissa 7mm kuusiokolo ja satulan kannake on torx-hylsyn tarvitseva, jotta levyn saa irti. Vai mahtuuko se kääntymään sieltä pois ilman kannakkeen irroitusta?

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Avatar
jhir
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 21:18
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja jhir »

Ei mahdu levy pois ilman kannakkeen irroittamista. On muuten pultit sitten tiukassa. Ehkä lämmittäminen auttaisi. Liimattu ?
Saab 1.8t SS
Saab 9-5 2.0t
Saab 2.8 Aero XWD Hirsch
www.tinyurl.com/saabcave
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Sen takajarrulevyn kehikon irroittamiseen tarvitsee tosiaaan Torx-hylsyn, väänötvarren ja 3 kg lekan, jämäkkä napautus vääntövarteen niin lähtee nihkeästi pyörimään. Samanlainen systeemi muuten edessä.
Jarsan
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2014 07:54
Paikkakunta: Paimio

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

jhir kirjoitti:Ei mahdu levy pois ilman kannakkeen irroittamista. On muuten pultit sitten tiukassa. Ehkä lämmittäminen auttaisi. Liimattu ?
Jep, kierrelukitetta pitäisi olla, kuten aina. Lämmittäminen auttaa hiukan, jos ei mutterimopoa ole käytettävissä.
9³ SC 1,9TiDS A6 '07
#6408
hevoskuiskaaja
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Marras 24, 2010 11:00

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja hevoskuiskaaja »

Kylläpäs kuulostaa vaikeelta, mulle joka osaa vaihtaa autoon vaan renkaat :D
Minkä kokonen se torx on niin osaan käydä ostamassa.
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja 93aero »

tuossa hyvät ohjeet takajarru remppaan: http://www.genuinesaab.com/psi/files3/ssRRbrakes.pdf
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
hevoskuiskaaja
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Marras 24, 2010 11:00

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja hevoskuiskaaja »

On kyllä tiukassa ne torx pultit. Ei meinaa oikein uskaltaa vääntää et ei mee poikki. Mites muuten jos satun saamaan ne pultit irti niin pitääkö ne vaihtaa uusiin vai pistänkö vanhat vaan takas liiman kans. Meneeneks se mäntä ihan koti konstein sisälle ja sit viellä, että niissä paloissa on joku ihme metalli jousi siellä männä puolella et pitääkö se jotenkin virittää siihen mäntään kiinni.

Vai veiskö korjaamolle :D
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Väännä vaan kyllä ne siitä aukee. Mäntä menee sisään kiertämällä, siinä männän päässä näkyy ne kaksi reikää joista saa kierrettyä. Joko menee ihan kärkipihdeillä samalla painamalla tai sitten tarvii järeämpiä työkaluja jos pahemmin ryytyny. Palan metallilärpättimet asettuu sisemmissä paloissa nätisti painamalla siihen mäntään. :)

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4623
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 takajarrulevyt

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kannattaa käydä ostamassa työkalu siihen männän sisään kierittämiseen/painamiseen. Sillä se mäntä menee sisään varmasti ja rikkomatta mitään. Jos tekee itse remontteja, niin on aivan turha alkaa säästämään työkaluissa. Tämä jarrumäntä työkalusarja sopii sitten melkein autoon kuin autoon, kun siinä on useita erikokoisia vaihtopaloja. Kunnon työkaluissa ei mene koskaan raha hukkaan.

Kannattaa sitten vielä muistaa avata jarrunestesäiliön korkki, kun alkaa kierittämään mäntiä sisään.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin