9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Eli vasta hankittu 1.8t vm2008 9-3, välillä joutuu starttaamaan liian pitkään (useamman sekunnin) että käynnistyy, yleensä ilmenee lämpimänä. Lienee kampiakselin tunnistin syyllinen?
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Nouseeko nopeusmittarin neula silloin kun ei meinaa käynnistyä? Muistaakseni startin kierrosluku oli noin 150-200.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
En ole koskaan kuullut että kampiakselin tunnistin olisi hajonnut NG9-3:ssä.
Tankkaatko viinaa vai bensaa?
Tankkaatko viinaa vai bensaa?
9-3 Vector 2,0t BioPower -11
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Kierrolukumittari nousee ja bensaa tankissa.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
-
- "Viggen"
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Silloin kun ostin omani, niin teki 2 vaiko 3 kertaa siten ettei käynnistynyt, kuin vasta 5-10 sekunnin päästä ja välillä 3:lla pytyllä, eikä aina välttämättä ekalla kerralla. Sen jälkeen (1.5 vuotta) ei ole tehnyt koskaan. Yksi puola oireili samaan aikaan, ja tulpat olen myös sen jälkeen vaihtanut.
Eli tulpista melkein ekana lähtisin.
Eli tulpista melkein ekana lähtisin.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Niin tosiaan paljonko ajettu? Orkkis platinatulppien vaihtoväli 120tkm.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Kyllä näitä on mennyt monella, itseni mukaanlukien. Foorumilta löytyy haku-toiminnolla paljon vikadiagnoosia kampuran asentoanturiin liittyen!henriq kirjoitti:En ole koskaan kuullut että kampiakselin tunnistin olisi hajonnut NG9-3:ssä.
9³ SC 1.8t
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
112tkm ajettu, ja tulpat vaihdettu eilen. Nyt kylmänä teki saman, kierrokset nousee n.500 asti ja meinaa käynnistyä siinä kohtaa mutta käynnistyy vasta vähän myöhemmin.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Vuotavat/tukkeutuneet suuttimet?siffonen kirjoitti:112tkm ajettu, ja tulpat vaihdettu eilen. Nyt kylmänä teki saman, kierrokset nousee n.500 asti ja meinaa käynnistyä siinä kohtaa mutta käynnistyy vasta vähän myöhemmin.
Onko sinulla NGK BKR7ESC-11 tai NGK PFR6D-10G tulpat?
9-3 Vector 2,0t BioPower -11
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
NGK BKR7ESC-11, foorumilta luin jotta käyvät hyvin ei biopower-malliin, platinat oisin ottanut mutta ei ollut motonetissä kuin 3kplhenriq kirjoitti:Vuotavat/tukkeutuneet suuttimet?siffonen kirjoitti:112tkm ajettu, ja tulpat vaihdettu eilen. Nyt kylmänä teki saman, kierrokset nousee n.500 asti ja meinaa käynnistyä siinä kohtaa mutta käynnistyy vasta vähän myöhemmin.
Onko sinulla NGK BKR7ESC-11 tai NGK PFR6D-10G tulpat?
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
-
- "Viggen"
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Katoppas ettei oo kaasuläppä paskanen, vois kai aiheuttaa ongelmia, itsellä heitti kyllä vikakoodia.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Täytyy koittaa lukea vikakoodit tai käyttää liikkeessä ne lukemassa jos ei itse onnistu.lentäväsaabisti kirjoitti:Katoppas ettei oo kaasuläppä paskanen, vois kai aiheuttaa ongelmia, itsellä heitti kyllä vikakoodia.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Asiantuntija (Hyppönen) epäili ennemmin suuttimien likaisuutta tai huonoa polttoainesuodatinta. Huoltokirjassa ei merkintöjä suodattimen vaihdosta ja kuulemma 60tkm vaihtoväli joten lienee aika vaihtaakkin.
Onko miten iso homma, hyppösen puheen perusteella olisi hankalakin homma (puhui jostain holkista), mutta ulkomaalaisilta foorumeilta lueskeltua ei vaikuttanut kovin kummoiselta hommalta.
Onko miten iso homma, hyppösen puheen perusteella olisi hankalakin homma (puhui jostain holkista), mutta ulkomaalaisilta foorumeilta lueskeltua ei vaikuttanut kovin kummoiselta hommalta.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Moro, vikakoodien lukuun kannattaa investoida OP-COM: http://www.ebay.com/itm/USB-16-Pin-Auto ... 1e909686bf
Toimii läppärillä ja helppo käyttää. Saa yleisimmät vikakoodit nopeasti selville. Suuttimien tukkeutuminen / suodattimen ongelmat ovat mielestäni harvinaisia. Useammin tuntuu olevan noita kampuran anturivikoja, imuvuotoja tai esim. MAF-anturin vikoja. (ilmamäärämittari)
Toimii läppärillä ja helppo käyttää. Saa yleisimmät vikakoodit nopeasti selville. Suuttimien tukkeutuminen / suodattimen ongelmat ovat mielestäni harvinaisia. Useammin tuntuu olevan noita kampuran anturivikoja, imuvuotoja tai esim. MAF-anturin vikoja. (ilmamäärämittari)
EX: 9³SS BioPower
Re: 9-3 1.8t 2008 huono käynnistymään
Ilmamassamittari. Ilmamäärämittari löytyy mm. k-jetistä.jusahh kirjoitti:esim. MAF-anturin vikoja. (ilmamäärämittari)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83