Tietoa NG-kolkista SSF-***

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Tietoa NG-kolkista SSF-***

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Kaveri menossa huomenna kattomaan kyseistä autoa Kemin Corona-Autoon.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6678053

Onko tuttu pirssi? Mahtaako olla tutustumisen arvoinen?
Viimeksi muokannut toni1976, To Syys 11, 2014 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-714

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Moi, asiasta voi olla montaa mieltä mutta kyseessä on alkusarjan 9-3SS en lähtisi siihen junaan. 2004-> ainoa mitä katsoisin, mutta oma yksilöni onkin aivan mahdoton tapaus.

Tuo auto on 2003 alkupuolella rekisteröity. Itsellä juuri samaa tuotantokautta, 2002 lopulla tehty ja todella vikainen. Aina ollutkin, koska auto ollut uudest asti lähipiirissä.
EX: 9³SS BioPower
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-714

Viesti Kirjoittaja karg »

Tossa jos kaveri ostelee liikkeestä auton, niin onhan siinä vähän muutakin kuin perävalotakuu. Kantsii selvittää ennen ostoa Tech2:lla autosta kaikki mahdolliset vikakoodit, jos se vain on mahdollista. Samoten alustan kolinat syyniin ja jos moottori kuulostaa diisseliltä, niin voi varautua esim. jakopääremonttiin.
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-714

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Kaveri ties historiasta sen verran, että auto on ollut viime ajat Kemissä. Sitä ennen jossain etelämmässä, paikkakunta ei sen tarkemmin tiedossa...
Auto on softattu kuulemma Hämeenlinnassa ja siinä on jotain 200 hv tehoja.
Parin tunnin päästä ollaan viisaampia tuon auton kanssa. :)
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Eemil93ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 14:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-714

Viesti Kirjoittaja Eemil93ss »

Kyseinen auto ei ole tuttu, mutta mielipiteen voin kyllä antaa. Mielestäni auto on suhteellisen kallis, ellei se ole kaikin puolin todella priimakunnossa ja molemmat renkaat suht tuoreet. Jos on varaa laittaa parikolme tonnia lisää niin saa jo monta vuotta uudemman vastaavan.

Sille viritykselle ei kannata kauheasti lisäarvoa antaa, sillä forumin virittäjät laittavat vastaavan virisoftan ihan mieluisaan hintaan. Toki voit piikitellä myyjäliikettä virisoftasta ja siitä näkyykö se otteessa? Jarruthan pitää tuohon autoon vaihtaa suurempiin jos meinaa saada leiman paperiin virisoftattuna.

Itsekään en ostaisi noita ihan ensimmäisiä autoja, vaan juurikin 2004 -->
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-714

Viesti Kirjoittaja karg »

Tossa meikän MY2003-kolkissa on ollu tässä 2 vuoden aikana sähkövikaa mm. CIM:ssä, kattoantennissa ja kohta vissiin EHU:ssa. Lisäks akku ja Xenon-polttimot on tullu vaihdettua, sekä SAI-systeemi tuli lopulta hävitettyä kokonaan. Kilsoja on nyt n. 256000. Nää CIM/EHU-viat koskettaa yhtälailla myös uudempiakin malleja. SAI-pumppuviat on vain tiettyjen 2003-mallien ongelma, mutta mahdollisen vikakoodin saa piiloon softaamalla. Muuten en keksi, mikä olis ehdottomasti paremmin 2004 alkaen. Toki ajovalojen pesurit vaihtui niihin törröttäviin malleihin ja repsikan ovesta poistui keskuslukituksen avausnappi. Oisko olllu 2006, kun poistui kuskin ovesta myös se takaluukun avausnappi. Onhan noissa 2004 ja uudemmissa siis tietysti vähemmän vikaantuvia osia ;)

Virityksestä kantsii olla hiljaa, mikäli autoa ei ole muutoskatsastettu sen takia.
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-714

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Eemil93ss kirjoitti:Kyseinen auto ei ole tuttu, mutta mielipiteen voin kyllä antaa. Mielestäni auto on suhteellisen kallis, ellei se ole kaikin puolin todella priimakunnossa ja molemmat renkaat suht tuoreet. Jos on varaa laittaa parikolme tonnia lisää niin saa jo monta vuotta uudemman vastaavan.

Sille viritykselle ei kannata kauheasti lisäarvoa antaa, sillä forumin virittäjät laittavat vastaavan virisoftan ihan mieluisaan hintaan. Toki voit piikitellä myyjäliikettä virisoftasta ja siitä näkyykö se otteessa? Jarruthan pitää tuohon autoon vaihtaa suurempiin jos meinaa saada leiman paperiin virisoftattuna.

Itsekään en ostaisi noita ihan ensimmäisiä autoja, vaan juurikin 2004 -->
Softaus rinnastetaan aina moottorin vaihtoon, ja näin uudessa autossa kilpiin saamiseen tarvitaan virallinen päästömittaus. Pl. Hirsch, jolla nuo päästömittaukset on tehty.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Eemil93ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 14:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-714

Viesti Kirjoittaja Eemil93ss »

lentäväsaabisti kirjoitti:
Eemil93ss kirjoitti:Kyseinen auto ei ole tuttu, mutta mielipiteen voin kyllä antaa. Mielestäni auto on suhteellisen kallis, ellei se ole kaikin puolin todella priimakunnossa ja molemmat renkaat suht tuoreet. Jos on varaa laittaa parikolme tonnia lisää niin saa jo monta vuotta uudemman vastaavan.

Sille viritykselle ei kannata kauheasti lisäarvoa antaa, sillä forumin virittäjät laittavat vastaavan virisoftan ihan mieluisaan hintaan. Toki voit piikitellä myyjäliikettä virisoftasta ja siitä näkyykö se otteessa? Jarruthan pitää tuohon autoon vaihtaa suurempiin jos meinaa saada leiman paperiin virisoftattuna.

Itsekään en ostaisi noita ihan ensimmäisiä autoja, vaan juurikin 2004 -->
Softaus rinnastetaan aina moottorin vaihtoon, ja näin uudessa autossa kilpiin saamiseen tarvitaan virallinen päästömittaus. Pl. Hirsch, jolla nuo päästömittaukset on tehty.
Päästömittaukset on halpaa huvia jarrujen vaihtoon verrattuna. Mutta ei nyt takerruta tuohon viritykseen, pointti oli se, ettei kannata sen virityksen olemassaolon antaa vaikuttaa ostopäätökseen.
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-714

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Eemil93ss kirjoitti:
lentäväsaabisti kirjoitti:
Eemil93ss kirjoitti:Kyseinen auto ei ole tuttu, mutta mielipiteen voin kyllä antaa. Mielestäni auto on suhteellisen kallis, ellei se ole kaikin puolin todella priimakunnossa ja molemmat renkaat suht tuoreet. Jos on varaa laittaa parikolme tonnia lisää niin saa jo monta vuotta uudemman vastaavan.

Sille viritykselle ei kannata kauheasti lisäarvoa antaa, sillä forumin virittäjät laittavat vastaavan virisoftan ihan mieluisaan hintaan. Toki voit piikitellä myyjäliikettä virisoftasta ja siitä näkyykö se otteessa? Jarruthan pitää tuohon autoon vaihtaa suurempiin jos meinaa saada leiman paperiin virisoftattuna.

Itsekään en ostaisi noita ihan ensimmäisiä autoja, vaan juurikin 2004 -->
Softaus rinnastetaan aina moottorin vaihtoon, ja näin uudessa autossa kilpiin saamiseen tarvitaan virallinen päästömittaus. Pl. Hirsch, jolla nuo päästömittaukset on tehty.
Päästömittaukset on halpaa huvia jarrujen vaihtoon verrattuna. Mutta ei nyt takerruta tuohon viritykseen, pointti oli se, ettei kannata sen virityksen olemassaolon antaa vaikuttaa ostopäätökseen.
2000e päästömittaus on kyllä usein aika paljon kalliimpi kuin jarrujen päivittäminen :D

Mutta se offtopicista.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-714

Viesti Kirjoittaja Teekki »

Eemil93ss kirjoitti: Päästömittaukset on halpaa huvia jarrujen vaihtoon verrattuna. Mutta ei nyt takerruta tuohon viritykseen
Takerrutaan nyt sen verran kuitenkin, että sillä päästömittauksen hinnalla vaihtaa vaikka useemmatkin jarrut... :)
1.8t 2005
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-714

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Auto käyty koestamassa. Hyvän tuntoinen peli ja siisti. Vaikutti siltä, että autoa oli pidetty kunnossa ja aika paljon kaikenlaista siihen oli jo laitettukin. Klubin kilventaustakin siinä näytti olevan.
Hyvin se liikahti, alusta oli äänetön. Kulki todella vakaasti. Ei varmaan huono valinta käyttöpeliksi.
Kaveri jäi sinne hieromaan kauppoja. Katotaan miten käy...
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Eemil93ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 14:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-***

Viesti Kirjoittaja Eemil93ss »

Tässä on nyt selvästi joku hauska juttu jonka olen käsittänyt noista päästömittauksista väärin. Ilmeisesti ei otetakaan vain pakokaasutesteriä hyllystä ja katsota mitä putkesta tulee vaan jotain suomalaista lakivittuilua? :)
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-***

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Eemil93ss kirjoitti:Tässä on nyt selvästi joku hauska juttu jonka olen käsittänyt noista päästömittauksista väärin. Ilmeisesti ei otetakaan vain pakokaasutesteriä hyllystä ja katsota mitä putkesta tulee vaan jotain suomalaista lakivittuilua? :)
No vittuilua tai ei, vaativat päästötestin, jotka on ajettu tietyn syklin mukaisesti, jotta tiedetään mitä päästöjä sieltä oikeasti tulee. Maksaa 1000-2000e meni läpi tai ei mennyt. Vähäpäästöisillä kaikilla sama homma.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Slednecks
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Su Kesä 30, 2013 19:30
Paikkakunta: Kemi

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-***

Viesti Kirjoittaja Slednecks »

Minun vanhasta autosta kyse! Sori kun vasta nyt huomasin tämän! Lähtikö auto mukaan?
Saab 9-3 1.8t SS Linear -08 BioPower by jcarlsson
Ex: Saab 9-3 2.0t SS Vector -03
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: Tietoa NG-kolkista SSF-***

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Kyllä autosta oli kauppa syntynyt ja uusi omistaja oli kovin tyytyväinen hankintaansa :)
Häiriötä oli pukannut heti päälle, kun kaveri oli kotiseudulleen päässyt takaisin. Corona-Auton piikkiin oli saanut käydä vikakoodit luetuttamassa. Kaasuläpän asentotunnistinta oli herjannut. Ilmeisesti ei ole sen jälkeen ainakaan uudemman kerran ole vikavaloa sytytellyt.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Vastaa Viestiin