Etu- ja Takapään kolinat!!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
zilla
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:24
Paikkakunta: Oulu

Etu- ja Takapään kolinat!!

Viesti Kirjoittaja zilla »

Itsellä SS -04 ja ajettu ~20000. Autosta on alkanut kuulumaan ihmeellistä kolinaa sekä edestä että takaa. Varsinkin talvella, kun tiet ovat missä kunnossa sattuu. Ääni paikallistuu lähinnä iskareiden tai jonnekin pyörän ripustuksen alueelle. Ei oo isosta asiasta sinänsä kyse, mutta tuo kolina alkaa tosiaankin arsyttämään. Olen käyttänyt autoa jo pari kertaa takuuhuollossa kyseisen vian vuoksi. Kertoivat vaihtavansa jotkin kumit + iskarit mutta mitään muutosta ei oo tapahtunut. KOLINAT VAIN JATKUU!! Minun mielestä tuon hintaluokan autossa ei tosiaankaan saa olla tuonlaista perse_corolla-77 vikaa. Onkos muilla vastaavia ongelmia, vai koliseeko mulla vain korvien välissä :?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Etu- ja Takapään kolinat!!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

zilla kirjoitti:Itsellä SS -04 ja ajettu ~20000. Autosta on alkanut kuulumaan ihmeellistä kolinaa sekä edestä että takaa. Varsinkin talvella, kun tiet ovat missä kunnossa sattuu. Ääni paikallistuu lähinnä iskareiden tai jonnekin pyörän ripustuksen alueelle. Ei oo isosta asiasta sinänsä kyse, mutta tuo kolina alkaa tosiaankin arsyttämään. Olen käyttänyt autoa jo pari kertaa takuuhuollossa kyseisen vian vuoksi. Kertoivat vaihtavansa jotkin kumit + iskarit mutta mitään muutosta ei oo tapahtunut. KOLINAT VAIN JATKUU!! Minun mielestä tuon hintaluokan autossa ei tosiaankaan saa olla tuonlaista perse_corolla-77 vikaa. Onkos muilla vastaavia ongelmia, vai koliseeko mulla vain korvien välissä :?
Meikäläisen SS:n vuosimalli on 2005 ja oon toistaiseksi ajanut n. 9500 km. Ei ole alkanut vielä kolisemaan, mutta kaikkea muuta pientä on ollut.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Re: Etu- ja Takapään kolinat!!

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

zilla kirjoitti:Itsellä SS -04 ja ajettu ~20000. Autosta on alkanut kuulumaan ihmeellistä kolinaa sekä edestä että takaa. Varsinkin talvella, kun tiet ovat missä kunnossa sattuu. Ääni paikallistuu lähinnä iskareiden tai jonnekin pyörän ripustuksen alueelle. Ei oo isosta asiasta sinänsä kyse, mutta tuo kolina alkaa tosiaankin arsyttämään. Olen käyttänyt autoa jo pari kertaa takuuhuollossa kyseisen vian vuoksi. Kertoivat vaihtavansa jotkin kumit + iskarit mutta mitään muutosta ei oo tapahtunut. KOLINAT VAIN JATKUU!! Minun mielestä tuon hintaluokan autossa ei tosiaankaan saa olla tuonlaista perse_corolla-77 vikaa. Onkos muilla vastaavia ongelmia, vai koliseeko mulla vain korvien välissä :?
Samat ongelmat on käyty läpi eli ei oo korvien välistä kiinni :wink:

Takaiskarit menee vaihtoon, kolina tulee niistä.
Etupään kolinat lähtee etujoustintukien kumisarjalla.

Jos eivät sielläpäin tunne vikoja niin sano että kysyvät neuvoa Espoon Länsiautosta, siellä ainakin tuntevat ongelman ja korjaukset.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Kolisee meikäläisellä myös - täytyy huollossa sanoa asiasta!
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

Etu-Takapään kolinat

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Itselläni on 9-3SS Aero vm.03, ja kyselin joskus aikaisemmin onko kolinoita kuulunut kyseisestä mallista, omastani ei ole kuulunut minkäänlaisia kolinoita alustasta, ainut ongelma oli kuljettajan puoleinen
oviverhoilu, jonka itse sain viimein korjattua täällä foorumissa olleen ohjeen mukaan. Kirjoitelkaa jos teillä on aerossa ollut kyseisiä kolinoita.


mikkoma
93SS AERO
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 09:53

Viesti Kirjoittaja 93SS AERO »

Muutaman kerran on etupäästä kuulunu pieni kolahdus 20 tkm aikana. Ehkä 4-5 kertaa. Siis -03 Aerossa.
joukom
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Elo 22, 2004 15:29

Re: Etu- ja Takapään kolinat!!

Viesti Kirjoittaja joukom »

SportSedan kirjoitti:
zilla kirjoitti:Itsellä SS -04 ja ajettu ~20000. Autosta on alkanut kuulumaan ihmeellistä kolinaa sekä edestä että takaa. Varsinkin talvella, kun tiet ovat missä kunnossa sattuu. Ääni paikallistuu lähinnä iskareiden tai jonnekin pyörän ripustuksen alueelle. Ei oo isosta asiasta sinänsä kyse, mutta tuo kolina alkaa tosiaankin arsyttämään. Olen käyttänyt autoa jo pari kertaa takuuhuollossa kyseisen vian vuoksi. Kertoivat vaihtavansa jotkin kumit + iskarit mutta mitään muutosta ei oo tapahtunut. KOLINAT VAIN JATKUU!! Minun mielestä tuon hintaluokan autossa ei tosiaankaan saa olla tuonlaista perse_corolla-77 vikaa. Onkos muilla vastaavia ongelmia, vai koliseeko mulla vain korvien välissä :?
Samat ongelmat on käyty läpi eli ei oo korvien välistä kiinni :wink:

Takaiskarit menee vaihtoon, kolina tulee niistä.
Etupään kolinat lähtee etujoustintukien kumisarjalla.

Jos eivät sielläpäin tunne vikoja niin sano että kysyvät neuvoa Espoon Länsiautosta, siellä ainakin tuntevat ongelman ja korjaukset.
Olen huomannut myös omassa autossani talvella huonoilla tiepinnoilla kolinaa. Ääni tuntuu tulevan juuri tuolta etuiskareitten paikkeilta. Auto on 1.8t vm. 2005 ja ajokilometrejä 10000.

Onko myös näissä uusimmissa yksilöissä tuo sama etupään tyyppivika, joka on korjattavissa jollain kumisarjalla?
Vastaa Viestiin