Nykimistä ja vikakoodeja

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä noita my03-06 ecuja pitäisi löytyä halvalla käytettynä, paljonhan on jäänyt yli kun on vaihdettu uusi ecu biopoweriksi konvertoidessa. Mulla oli noita hyllyssä liki 10kpl joskus mutta kaikki on menneet hajonneiden tilalle joka kertoo jotain siitä miten usein ne särkyy vs. T5 ja T7 ecut (näitä olen itse nähnyt hajonneita vain pari kpl ja softannut satoja).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Mahtaako kone oikeasti lämmetä, lämpeneekö vesiletkut? Voisiko moottorilämpötilaa tutkia sillä halvalla obd-testerillä, että näyttääkö se mitään lukemia?

Voihan vielä termostaattikin olla vaihtokunnossa.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Nayb
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 19:59

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Nayb »

Noniin taas tulee lisää tarinaa :)

Lämpöanturi alkoi toimimaan kun vähän liitintä räpläs, kiitos neuvosta.
Mittari ok ja obd näytti 89.

Otin akun miinusnavan irti ja käytin ecusta kumpaakin liitintä irti ja puhaltelin.
Auto toimi pari kiihdytysta paremmin kuin koskaan, mittasin n. 7.5-8s 0-100 eli sen verta mitä pitäisi suurinpiirtein stage 1 olla.
Ahtoja oli kiihdytyksessä halvan obd bluetoothin mukaan 0,8.
Noh sitten hiastu taas ja ahdot näytti -0,1.

Katsoin vikakoodit ja yksi uusi tuttavuus vanhojen lisäksi, P0246 (Turbocharger / Supercharger Waste Gate (Solenoid A) High).
Nollasin ja auto tuntui taas toimivan.

Tuli uudestaan samat, nollasin mutta sitten auto tuntui että ei ihan toimi oikein.
Tällöin ahtoja oli kiihdytyksessä 0,5. Tarkistin vielä koodit, mitään ei löytynyt.

Eli eli kyllä nyt taitaa mennä ecun hankintaan tämä homma...
Jos jollakin olisi myydä kyseiseen vehkeeseen sopivaa ecua niin kiinnostaa, mieluiten Jcarlssonin softalla tai jollain muulla stage 1:llä.

Täällä Oulun seudulla ei nykyään ilmeisesti ole tech2 osaajaa niin onko kenelläkään arvausta mitä tuo naittaminen maksaisi marmorilla?
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Laitoinkin jo sulle yv:tä, että multa löytyy -04 aeron ecu Napen stage1 -bensasoftalla. Käsittääkseni vaatii siis naittamisen toiseen autoon toimiakseen, muusta en tiedä. Viisaammat kertokoon.
9³SS Turbo X '08

-Janne
Nayb
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 19:59

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Nayb »

Joo huomasin,

Mietin vain että passaako tuo aeron ecu tuohon, varsinkin jos se on vielä ohjelmoitu?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Itse ecussa ei ole raudan osalta eroa 03-06 mutta Aeron softa ei sovi 1.8t/2.0t malleihin eri ahtimen ja suutinten takia. Eli aihiona käypä mutta softa pitää vaihtaa (esim. siirtää vanhasta).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Nayb kirjoitti:
Eli eli kyllä nyt taitaa mennä ecun hankintaan tämä homma...
Jos jollakin olisi myydä kyseiseen vehkeeseen sopivaa ecua niin kiinnostaa, mieluiten Jcarlssonin softalla tai jollain muulla stage 1:llä.

Laitoin yksityisviestiä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Nayb
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 19:59

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Nayb »

Auto Åstromilla sanoivat että ei tiedä onnistuuko se naitatus.

"Pitää olla nollattu se käytetty ecu että ajonesto ei häiritse". Kutakuinkin noin kertoi tiivistettynä.
Mitähän tämä lienee tarkottaa?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei tarvi olla nollattu. Techistä vaan "lisää ECM" toiminnolla naitto ja ajonesto pelaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Nayb
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 19:59

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Nayb »

jcarlson kirjoitti:Ei tarvi olla nollattu. Techistä vaan "lisää ECM" toiminnolla naitto ja ajonesto pelaa.
Okei, no entä saapiko sillä techillä helposti siitä minun ecusta sen ohjelman ja sen siirrettyä siihen "uuteen" ecuun?
Kun olisi se teidän ohjelma siinä niin mieluiten pitäisin sitä.
Luulisi kyllä olevan marmorilla vehkeet millä kopioida/siirtää ohjelmia.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei onnistu techillä eikä näin ollen marmorilta muutenkaan. Tarvitsee jonkun asiaan perehtyneen ja trioniccanflasher softan, periaatteessa halpa ELM327-kaapeli käy raudan puolesta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Pystyykö muuten orkkis softan lataamaan virisofan päälle? Vai tysääkkö vertailuun
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pystyy mutta SPS ei välttämättä suostu suorilta jos virisoftan versionumero on sama, voi tosin pakottaa mutta siihen tarvii VCI-koodin jonka saanee ostettua GM:ltä edelleen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Nylkytä Iisalmeen se, niin hoidetaan vaihto. ;)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Nayb
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 19:59

Re: Nykimistä ja vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Nayb »

Tobbana kirjoitti:Nylkytä Iisalmeen se, niin hoidetaan vaihto. ;)
Okei, ilmoittelen jahka saan uuden ecun.

Edit. Tietenkään jos sulla ei satu olemaan valmiina hyllyssä? :D
Vastaa Viestiin