"ESP ei toiminnassa" -varoitus?
"ESP ei toiminnassa" -varoitus?
Huomasin taas pöperökeleillä, että SS varoittelee ajovakaudenhallintajärjestelmän olevan rikki, ja kehoittaa ottaa yhteyttä korjaamoon?
Ensimmäisenä talvena kävi kerran niin, että pesusta tullessani jäisellä huoltiskan pihalla auto liukui hieman, ja varoitus syttyi. Oletin silloin että kyseessä oli vain märkien levyjarrujen kyvyttömyys toimia heti kuten systeemi toivoo, ja itsediagnoosi tai vastaava varajärjestelmä toteaa että nyt ei kaikki ole kohdallaan, kytkeytyen pois...
Tänä talvena tätä on esiintynyt muutaman kerran tavallisessakin ajossa, siinä nollan ja alapuolen keleissä. Pysähtymisen ja moottorin sammuttamisen jäljeen jossain välissä järjestelmä taas on päällä???
Onko kellään vastaavia kokemuksia? En ole vielä Länsiauton suunnalta kysellyt mitään, tällä porukalla kun on kuitenkin paras tietämys
ESP nimittäin kerran oikaisi aivan upeasi yllättävän kahvaedellä- liittymään saapumisen, joten toivoisi että systeemit olisivat aina käytössä
Ensimmäisenä talvena kävi kerran niin, että pesusta tullessani jäisellä huoltiskan pihalla auto liukui hieman, ja varoitus syttyi. Oletin silloin että kyseessä oli vain märkien levyjarrujen kyvyttömyys toimia heti kuten systeemi toivoo, ja itsediagnoosi tai vastaava varajärjestelmä toteaa että nyt ei kaikki ole kohdallaan, kytkeytyen pois...
Tänä talvena tätä on esiintynyt muutaman kerran tavallisessakin ajossa, siinä nollan ja alapuolen keleissä. Pysähtymisen ja moottorin sammuttamisen jäljeen jossain välissä järjestelmä taas on päällä???
Onko kellään vastaavia kokemuksia? En ole vielä Länsiauton suunnalta kysellyt mitään, tällä porukalla kun on kuitenkin paras tietämys
ESP nimittäin kerran oikaisi aivan upeasi yllättävän kahvaedellä- liittymään saapumisen, joten toivoisi että systeemit olisivat aina käytössä
Re: "ESP ei toiminnassa" -varoitus?
Itselläni myös kaksi kertaa nyt talvella sama ilmoitus. Molemmilla kerroilla oli tiellä paksulti sohjoa/lunta. Korjaamolla sanottiin syyksi lumen kasautuminen pyörän antureihin. Samaa ilmenee kuulemma kaikissa ESP:llä varustetuissa autoissa. ESP:n toimintaan ei minullakaan tuntunut tuo hälytys vaikuttavan.nipa kirjoitti:Huomasin taas pöperökeleillä, että SS varoittelee ajovakaudenhallintajärjestelmän olevan rikki, ja kehoittaa ottaa yhteyttä korjaamoon?
Ensimmäisenä talvena kävi kerran niin, että pesusta tullessani jäisellä huoltiskan pihalla auto liukui hieman, ja varoitus syttyi. Oletin silloin että kyseessä oli vain märkien levyjarrujen kyvyttömyys toimia heti kuten systeemi toivoo, ja itsediagnoosi tai vastaava varajärjestelmä toteaa että nyt ei kaikki ole kohdallaan, kytkeytyen pois...
Tänä talvena tätä on esiintynyt muutaman kerran tavallisessakin ajossa, siinä nollan ja alapuolen keleissä. Pysähtymisen ja moottorin sammuttamisen jäljeen jossain välissä järjestelmä taas on päällä???
Onko kellään vastaavia kokemuksia? En ole vielä Länsiauton suunnalta kysellyt mitään, tällä porukalla kun on kuitenkin paras tietämys
ESP nimittäin kerran oikaisi aivan upeasi yllättävän kahvaedellä- liittymään saapumisen, joten toivoisi että systeemit olisivat aina käytössä
Hyvä tietää...
Toivotaan että asia on todellakin niin että se ei vaikuta ESP:n toimintaan. Minullakin on sellainen kuva että ESP toimii varoituksesta huolimatta.
Ikäväähän se tosin on ajella "ESP-pois päältä" valon palaessa, vaikka sitä ei usein tapahdukaan
Muistankohan juurikin lukeneeni jonkin germaanien ylpeyden esitteestä (uusi BMW 3-sarja?), että fiitsöreihin kuuluu jarrulevyjen automaatitinen kuivaaminen ESP:n ollessa päällä ... Joten olisiko tosiaankin yleisempikin ongelma, johon tehtaatkin ovat heräämässä? Meillä pohjolassahan tätä varmasti esiityy uesammin kuin esimerkiksi Saksassa.
Toivotaan että asia on todellakin niin että se ei vaikuta ESP:n toimintaan. Minullakin on sellainen kuva että ESP toimii varoituksesta huolimatta.
Ikäväähän se tosin on ajella "ESP-pois päältä" valon palaessa, vaikka sitä ei usein tapahdukaan
Muistankohan juurikin lukeneeni jonkin germaanien ylpeyden esitteestä (uusi BMW 3-sarja?), että fiitsöreihin kuuluu jarrulevyjen automaatitinen kuivaaminen ESP:n ollessa päällä ... Joten olisiko tosiaankin yleisempikin ongelma, johon tehtaatkin ovat heräämässä? Meillä pohjolassahan tätä varmasti esiityy uesammin kuin esimerkiksi Saksassa.
ESP-varoitus
Eipä ole itselläni vielä ESP-ilmoitellut mitään,toinen talvi on menossa ja
on ajettu kaikenlaisilla talvikeleillä.Muutaman kerran ESP on toiminut tosi
hienosti.
terv.mikkoma
on ajettu kaikenlaisilla talvikeleillä.Muutaman kerran ESP on toiminut tosi
hienosti.
terv.mikkoma
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Volvon käyttöohjeessa lukee, että talvella voi tuo ESP:n varoitusvalo syttyä, jonka jälkeen pitää käynnistää uudestaan ja jos valo vielä silloin palaa, niin sitten käydä huollossa tarkistamassa....nipa kirjoitti:Hyvä tietää...
Toivotaan että asia on todellakin niin että se ei vaikuta ESP:n toimintaan. Minullakin on sellainen kuva että ESP toimii varoituksesta huolimatta.
Ikäväähän se tosin on ajella "ESP-pois päältä" valon palaessa, vaikka sitä ei usein tapahdukaan
Muistankohan juurikin lukeneeni jonkin germaanien ylpeyden esitteestä (uusi BMW 3-sarja?), että fiitsöreihin kuuluu jarrulevyjen automaatitinen kuivaaminen ESP:n ollessa päällä ... Joten olisiko tosiaankin yleisempikin ongelma, johon tehtaatkin ovat heräämässä? Meillä pohjolassahan tätä varmasti esiityy uesammin kuin esimerkiksi Saksassa.
TOi jarrulevyjen automaattinen kuivaaminen on aika Mersuissa, joissa on SBC-jarrut..
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Heip,
Joo on käynyt samoin mulla kerran ajettaessa sohjoista tietä.
Olin silloin Venäjällä liikkeellä (tiet hirveitä) ja käytin tietokoneen
kehoituksesta autoa huollossa merkkiliikkeessä. Mitään vikaa ei
löytynyt eikä virheilmoitus ole toistunut, joten ehkä se on se sohjo
ja lumi joka sen aiheuttaa...
E
Joo on käynyt samoin mulla kerran ajettaessa sohjoista tietä.
Olin silloin Venäjällä liikkeellä (tiet hirveitä) ja käytin tietokoneen
kehoituksesta autoa huollossa merkkiliikkeessä. Mitään vikaa ei
löytynyt eikä virheilmoitus ole toistunut, joten ehkä se on se sohjo
ja lumi joka sen aiheuttaa...
E
Olisiko aika taas kysellä kansan kokemuksia SS:n elektroniikasta?
Eilen vailitettiin että lukitusjärjestelmä ei ole toiminnassa, tosin olin juuri käynyt pesussa joten en sen kummemmin ajatellut asiaa.
Tänään taas vuorostaan varoitettiin että ESP ei ole toiminnassa.
Asiaan tietysti kuuluu että a) kaikki toimii koko ajan, b) ilmoitus ei toistu seuraavan kerran liikkeelle lähdettäessä, ja c) tämä on liisari, joten en jaksaisi tehdä mitään asian eteen
Kuulostaako tutulta?
2003 rek vm04 1.8t....
Eilen vailitettiin että lukitusjärjestelmä ei ole toiminnassa, tosin olin juuri käynyt pesussa joten en sen kummemmin ajatellut asiaa.
Tänään taas vuorostaan varoitettiin että ESP ei ole toiminnassa.
Asiaan tietysti kuuluu että a) kaikki toimii koko ajan, b) ilmoitus ei toistu seuraavan kerran liikkeelle lähdettäessä, ja c) tämä on liisari, joten en jaksaisi tehdä mitään asian eteen
Kuulostaako tutulta?
2003 rek vm04 1.8t....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ei ole ollut sähköongelmia (pitäisikö koputtaa puuta)? Tosin kerran on ovikaiuttimien vahvistin kytkeytynyt ihan yht'äkkiä pois päältä ja mankka "huudatti" vain neljää (tai oikeastaan viittä keskikaiutin mukaan luettuna) kaiutinta. Homma korjautui, kun sammutin mankan ja laitoin sen uudestaan päälle. Outoanipa kirjoitti:Olisiko aika taas kysellä kansan kokemuksia SS:n elektroniikasta?
Eilen vailitettiin että lukitusjärjestelmä ei ole toiminnassa, tosin olin juuri käynyt pesussa joten en sen kummemmin ajatellut asiaa.
Tänään taas vuorostaan varoitettiin että ESP ei ole toiminnassa.
Asiaan tietysti kuuluu että a) kaikki toimii koko ajan, b) ilmoitus ei toistu seuraavan kerran liikkeelle lähdettäessä, ja c) tämä on liisari, joten en jaksaisi tehdä mitään asian eteen
Kuulostaako tutulta?
2003 rek vm04 1.8t....
Ja ESP:tä ei meikäläisen työsuhdekärrystä löydy, koska raja oli 30000 €, ja ESP olisi maksanut suolaiset 1000 €. Mieluummin otin autoon muita härveleitä tuolla 1000 €:lla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jep, kalliita härveleitä, ja vielä tuntuu että gremlineitä asukkaina kompuuttereiden seassa.
Olisi pitänyt varmaan huolestua siinä vaiheessa, kun uutena auto rupesi ilmoittamaan että toinen takaovi on auki, vaikka se oli kiinni. Oven kytkin oli viallinen, mutta huoltomiehen ensimmäinen reaktio (tai toinen, ensin sitä ovea paukuteltiin kiinni muutama kerta) oli ottaa konepelti auki, ja ottaa akun piuhat irti ja takaisin kiinni.
Kaikille tietsikoiden käyttäjillehän tämä "IVO"-buutti on tuttu, mutta että autotkin
No, mainio autohan tämä on, ja eivät ne muut nykyautot sen parempia ole. Eli ei heitetä kirvestä kaivoon!
Olisi pitänyt varmaan huolestua siinä vaiheessa, kun uutena auto rupesi ilmoittamaan että toinen takaovi on auki, vaikka se oli kiinni. Oven kytkin oli viallinen, mutta huoltomiehen ensimmäinen reaktio (tai toinen, ensin sitä ovea paukuteltiin kiinni muutama kerta) oli ottaa konepelti auki, ja ottaa akun piuhat irti ja takaisin kiinni.
Kaikille tietsikoiden käyttäjillehän tämä "IVO"-buutti on tuttu, mutta että autotkin
No, mainio autohan tämä on, ja eivät ne muut nykyautot sen parempia ole. Eli ei heitetä kirvestä kaivoon!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
jaTurbo Sensonic kirjoitti:Tosin kerran on ovikaiuttimien vahvistin kytkeytynyt ihan yht'äkkiä pois päältä ja mankka "huudatti" vain neljää (tai oikeastaan viittä keskikaiutin mukaan luettuna) kaiutinta. Homma korjautui, kun sammutin mankan ja laitoin sen uudestaan päälle. Outoa
Juuri näin. Työreissulla uudenkarhea (n.2000km ajettu) vuokra-autonkorvike o*el astma piti kuskin viretilaa yllä vääntämällä omatoimisesti mankasta nupit kaakkoon säännöllisen epäsäännöllisesti, kerrassaan hieno "feature". Ja OFFTOPICkina: uskomattoman hirveen kamalaa ajaa jollain 1,4 litrasella (?) astralla Itävallan motareita (A1), se voimanpuute on sanoinkuvaamaton...vertailukohtana kun tuli viime kesänä ajettua sama tie 2,3T tonnarilla...nipa kirjoitti:No, mainio autohan tämä on, ja eivät ne muut nykyautot sen parempia ole. Eli ei heitetä kirvestä kaivoon
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sama legendaarinen PYÖRÄHDYKSENESTOJÄRJESTELMÄ on nyt muutaman kerran siirtynyt pois toiminnasta myös eräässä tutussa autossa - tässä yksilössä kostealla, sateisella kelillä pikkukatuja pitkään pyöriessä. Auto on lähes uusi (MY2005) ja automaattivaihteinen, voisivatko laahaavat jarruttelut vaikuttaa asiaan?
Onko kukaan ollut yhteydessä huoltoon asian tiimoilta?
Onko kukaan ollut yhteydessä huoltoon asian tiimoilta?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
No huoltoon vaan lukemaan vikakooditTK kirjoitti:Sama legendaarinen PYÖRÄHDYKSENESTOJÄRJESTELMÄ on nyt muutaman kerran siirtynyt pois toiminnasta myös eräässä tutussa autossa - tässä yksilössä kostealla, sateisella kelillä pikkukatuja pitkään pyöriessä. Auto on lähes uusi (MY2005) ja automaattivaihteinen, voisivatko laahaavat jarruttelut vaikuttaa asiaan?
Onko kukaan ollut yhteydessä huoltoon asian tiimoilta?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Olen muuten huomannut samaa ihan hyvälläkin kelillä, jotain pientä hämärää ilmeisesti joissakin yksilöissä on. Omakin on automaatti, vaikuttaisiko asiaan?
Nyt on uutena piirteenä nimittäin tullut sitä, että esim parkkiksella, hyvin hiljaisessa mateluvauhdissa, tiukkaa käännöstä tehdessä ikäänkuin abs röpsäyttää kerran pari ja ESP-varoitusvalo syttyy. Ja on poissa seuraavan käynnistyksen yhteydessä.
Pitääpä käydä itsekin luetuttamassa vikakoodit. Kerro mitä sanoivat omastasi!
- nipa
Nyt on uutena piirteenä nimittäin tullut sitä, että esim parkkiksella, hyvin hiljaisessa mateluvauhdissa, tiukkaa käännöstä tehdessä ikäänkuin abs röpsäyttää kerran pari ja ESP-varoitusvalo syttyy. Ja on poissa seuraavan käynnistyksen yhteydessä.
Pitääpä käydä itsekin luetuttamassa vikakoodit. Kerro mitä sanoivat omastasi!
- nipa
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Mersussa ihan sama juttu käynyt pari kertaa, kuitenkin järjestelmä toiminut täysin moitteetta 3-vuotta sen jälkeen. Ei varmaan liiemmin syytä huoleennipa kirjoitti:Olen muuten huomannut samaa ihan hyvälläkin kelillä, jotain pientä hämärää ilmeisesti joissakin yksilöissä on. Omakin on automaatti, vaikuttaisiko asiaan?
Nyt on uutena piirteenä nimittäin tullut sitä, että esim parkkiksella, hyvin hiljaisessa mateluvauhdissa, tiukkaa käännöstä tehdessä ikäänkuin abs röpsäyttää kerran pari ja ESP-varoitusvalo syttyy. Ja on poissa seuraavan käynnistyksen yhteydessä.
Pitääpä käydä itsekin luetuttamassa vikakoodit. Kerro mitä sanoivat omastasi!
- nipa
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T