By pass venttiilin kalvo rikki?
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
Kiitti jengi, mahtavaa että kehtaatte auttaa miestä mäessä.
Mites kun tuo kalvo on 03-06 vuosimallille, käykö se myös uudempiin?
Ja onko solenoidi nyt yhtä kuin "Bypass‑venttiilin ohjausventtiili" ?
Jos huollossa eivät suostu pelkkiä venttiilejä vaihtamaan, minkälaista osaamista niiden vaihtaminen itse vaatii? Ainakin pitkää pinnaa - uskoisin...
Kävin tänään pyörähtämässä Tampereella, motarilla kun viisari ylittää 110 rajapyykin alkaa vihellys kaasua painaessa. Tasakaasulla ei vihellä mutta kaasun kun höllää niin taas viheltää. Alemmissa nopeuksissa en ole huomannut moista.
Mittarissa nyt 110tkm joista itse ajanut n. 30tkm. Yhtään isompaa remonttia ei ole tarvinnut tehdä, nytkö ne alkaa?
Mites kun tuo kalvo on 03-06 vuosimallille, käykö se myös uudempiin?
Ja onko solenoidi nyt yhtä kuin "Bypass‑venttiilin ohjausventtiili" ?
Jos huollossa eivät suostu pelkkiä venttiilejä vaihtamaan, minkälaista osaamista niiden vaihtaminen itse vaatii? Ainakin pitkää pinnaa - uskoisin...
Kävin tänään pyörähtämässä Tampereella, motarilla kun viisari ylittää 110 rajapyykin alkaa vihellys kaasua painaessa. Tasakaasulla ei vihellä mutta kaasun kun höllää niin taas viheltää. Alemmissa nopeuksissa en ole huomannut moista.
Mittarissa nyt 110tkm joista itse ajanut n. 30tkm. Yhtään isompaa remonttia ei ole tarvinnut tehdä, nytkö ne alkaa?
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
Mielestäni solenoidi ja ohjausventtiili tarkoittaa tässä samaa asiaa.
Tuosta kalvon sopivuudesta eri vuosimalleihin ei ole minulla tietoa, mutta ahdin ainakin vaihtuu tuossa, joten ehkä kalvokin on sitten eri. Kannattaa tarkistaa varaosalistoilta ja löytyy varmaan oikea netistäkin nettikaupoista, kun auton (=turbon) valitsee oikein.
Tuosta kalvon sopivuudesta eri vuosimalleihin ei ole minulla tietoa, mutta ahdin ainakin vaihtuu tuossa, joten ehkä kalvokin on sitten eri. Kannattaa tarkistaa varaosalistoilta ja löytyy varmaan oikea netistäkin nettikaupoista, kun auton (=turbon) valitsee oikein.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
By-passi rupesi tänään nakuttamaan tyhjäkäynnillä. Kun sammuttaa ilmastoinnin kompuran, niin ääni häviää. Mitäs kummaa?
No uutta kalvoa varmaan tilalle ja katsotaan josko sillä tokenee.
Joku tommone siis ilmeisesti kyseessä
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... 09671.html
No uutta kalvoa varmaan tilalle ja katsotaan josko sillä tokenee.
Joku tommone siis ilmeisesti kyseessä
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... 09671.html
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
Kai se on rikki?
Tyhjäkäynnillä kuuluu naputusta ja kun pitkän ruuvarin painaa bypassiin, niin ääni kuuluu siitä.
Ei kait tuo normaalia ole? Letkuun puhaltamalla tai imemällä ei liiku ilma. Testipaineen pitäisi varmaan olla suurempi
Speedpartsilla näkyy olevan loppu, Maptunilla ei ole valikoimassa.
Kaiketi pitää metsästää eBaystä.
Tyhjäkäynnillä kuuluu naputusta ja kun pitkän ruuvarin painaa bypassiin, niin ääni kuuluu siitä.
Ei kait tuo normaalia ole? Letkuun puhaltamalla tai imemällä ei liiku ilma. Testipaineen pitäisi varmaan olla suurempi
Speedpartsilla näkyy olevan loppu, Maptunilla ei ole valikoimassa.
Kaiketi pitää metsästää eBaystä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
Injektioruiskulla on hyvä testata .
Pitää tuntua selkeä vastus, kun kalvo on ehjä.
Pitää tuntua selkeä vastus, kun kalvo on ehjä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
Kuuluuko olla tiiviste bypassin kannen ja turbon välissä? speedpartsin kuvassa näyttäisi että pitäisi olla mutta itsellä ei sellaista ole.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
SS/SC-kolkkien Mitsubishi-ahtimissa ei ole erillistä tiivistettä. Tiivisteellinen bypass kuulunee 2003-2005 -mallisten kolkkien Garrett-ahtimiin.
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
Niinpä tietysti, mitsun ahdin löytyy.
Alkaa pikkuhiljaa tympäsemään ongelmat ahtojen kanssa.
Ohjausventtiilit vaihdettu, ilmamassamittari vaihdettu, ohjelma vaihdettu bsr:stä jcarlssonin softaan. Ahdot yleensä 0.6bar, välillä nousee lähemmäs 0.8, mutta tuntuu liian laiskalta.
Hukkaportin letku irti ahtaa 1.37bar.
Alkaa pikkuhiljaa tympäsemään ongelmat ahtojen kanssa.
Ohjausventtiilit vaihdettu, ilmamassamittari vaihdettu, ohjelma vaihdettu bsr:stä jcarlssonin softaan. Ahdot yleensä 0.6bar, välillä nousee lähemmäs 0.8, mutta tuntuu liian laiskalta.
Hukkaportin letku irti ahtaa 1.37bar.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
Minkäs verran on ilmamassapyyntiä softassa ja paljonko pyynti on sillon, kun ahdot on liian alhaalla? Tuleeko nakutuksia kovasti tai jotain muuta häiriötä?
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
Pyynneistä ei ole tietoa, ei ole tarkistettu. Bsr:n ohjelman kanssa tuli nakuja kun kaasua painalti nopeasti tyhjäkäynnillä.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Re: By pass venttiilin kalvo rikki?
Löytykö tähän mitään vikaa?siffonen kirjoitti:Niinpä tietysti, mitsun ahdin löytyy.
Alkaa pikkuhiljaa tympäsemään ongelmat ahtojen kanssa.
Ohjausventtiilit vaihdettu, ilmamassamittari vaihdettu, ohjelma vaihdettu bsr:stä jcarlssonin softaan. Ahdot yleensä 0.6bar, välillä nousee lähemmäs 0.8, mutta tuntuu liian laiskalta.
Hukkaportin letku irti ahtaa 1.37bar.
Itsellä samat ongelmat