By pass venttiilin kalvo rikki?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jann3
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 11:51

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja jann3 »

Kiitti jengi, mahtavaa että kehtaatte auttaa miestä mäessä.

Mites kun tuo kalvo on 03-06 vuosimallille, käykö se myös uudempiin?
Ja onko solenoidi nyt yhtä kuin "Bypass‑venttiilin ohjausventtiili" ?
Jos huollossa eivät suostu pelkkiä venttiilejä vaihtamaan, minkälaista osaamista niiden vaihtaminen itse vaatii? Ainakin pitkää pinnaa - uskoisin...

Kävin tänään pyörähtämässä Tampereella, motarilla kun viisari ylittää 110 rajapyykin alkaa vihellys kaasua painaessa. Tasakaasulla ei vihellä mutta kaasun kun höllää niin taas viheltää. Alemmissa nopeuksissa en ole huomannut moista.
Mittarissa nyt 110tkm joista itse ajanut n. 30tkm. Yhtään isompaa remonttia ei ole tarvinnut tehdä, nytkö ne alkaa? :mrgreen:
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4635
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mielestäni solenoidi ja ohjausventtiili tarkoittaa tässä samaa asiaa.
Tuosta kalvon sopivuudesta eri vuosimalleihin ei ole minulla tietoa, mutta ahdin ainakin vaihtuu tuossa, joten ehkä kalvokin on sitten eri. Kannattaa tarkistaa varaosalistoilta ja löytyy varmaan oikea netistäkin nettikaupoista, kun auton (=turbon) valitsee oikein.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja teesalama »

By-passi rupesi tänään nakuttamaan tyhjäkäynnillä. Kun sammuttaa ilmastoinnin kompuran, niin ääni häviää. Mitäs kummaa?

No uutta kalvoa varmaan tilalle ja katsotaan josko sillä tokenee.

Joku tommone siis ilmeisesti kyseessä
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... 09671.html
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kai se on rikki?

Tyhjäkäynnillä kuuluu naputusta ja kun pitkän ruuvarin painaa bypassiin, niin ääni kuuluu siitä.

Ei kait tuo normaalia ole? Letkuun puhaltamalla tai imemällä ei liiku ilma. Testipaineen pitäisi varmaan olla suurempi :roll:

Speedpartsilla näkyy olevan loppu, Maptunilla ei ole valikoimassa.
Kaiketi pitää metsästää eBaystä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4635
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Injektioruiskulla on hyvä testata :wink: .
Pitää tuntua selkeä vastus, kun kalvo on ehjä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
siffonen
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 13:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Kuuluuko olla tiiviste bypassin kannen ja turbon välissä? speedpartsin kuvassa näyttäisi että pitäisi olla mutta itsellä ei sellaista ole.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja karg »

SS/SC-kolkkien Mitsubishi-ahtimissa ei ole erillistä tiivistettä. Tiivisteellinen bypass kuulunee 2003-2005 -mallisten kolkkien Garrett-ahtimiin.
siffonen
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 13:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Niinpä tietysti, mitsun ahdin löytyy.
Alkaa pikkuhiljaa tympäsemään ongelmat ahtojen kanssa.
Ohjausventtiilit vaihdettu, ilmamassamittari vaihdettu, ohjelma vaihdettu bsr:stä jcarlssonin softaan. Ahdot yleensä 0.6bar, välillä nousee lähemmäs 0.8, mutta tuntuu liian laiskalta.
Hukkaportin letku irti ahtaa 1.37bar.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja karg »

Minkäs verran on ilmamassapyyntiä softassa ja paljonko pyynti on sillon, kun ahdot on liian alhaalla? Tuleeko nakutuksia kovasti tai jotain muuta häiriötä?
siffonen
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 13:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Pyynneistä ei ole tietoa, ei ole tarkistettu. Bsr:n ohjelman kanssa tuli nakuja kun kaasua painalti nopeasti tyhjäkäynnillä.
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
ng93tbo
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Pe Joulu 29, 2017 00:51

Re: By pass venttiilin kalvo rikki?

Viesti Kirjoittaja ng93tbo »

siffonen kirjoitti:Niinpä tietysti, mitsun ahdin löytyy.
Alkaa pikkuhiljaa tympäsemään ongelmat ahtojen kanssa.
Ohjausventtiilit vaihdettu, ilmamassamittari vaihdettu, ohjelma vaihdettu bsr:stä jcarlssonin softaan. Ahdot yleensä 0.6bar, välillä nousee lähemmäs 0.8, mutta tuntuu liian laiskalta.
Hukkaportin letku irti ahtaa 1.37bar.
Löytykö tähän mitään vikaa?

Itsellä samat ongelmat
Vastaa Viestiin