Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Eli kyseiseen farkkuun haluaisin Stage 1-ohjelmoinnin ja kysymys kuuluukin: riittääkö vakio-osat vai pitääkö alkaa rautaa vaihtamaan? Teen vasta tuttavuutta kyseisen merkin kanssa ja kaikki tieto mitä tiedän olen haalinut täältä foorumilta. Kestääkö auto hyvin tuolla ohjelmalla vai onko tullut eteen ongelmia? Kaikki apu on nyt tarpeen.
Juomana toimii siis bensa ja ikänä -07.
Ps. Auto on helvetin hyvä ajaa ja väitän että paras auto mitä olen omistanut. Ainut miinus on se, että onhan tuo vakiona aika lapanen
Pps. En löytänyt samankaltaista aihetta (tai sitte en osaa etsiä) ja kiitän ja pyydän anteeksi, jos tämä on taas uusi lanka vanhasta aiheesta.
Juomana toimii siis bensa ja ikänä -07.
Ps. Auto on helvetin hyvä ajaa ja väitän että paras auto mitä olen omistanut. Ainut miinus on se, että onhan tuo vakiona aika lapanen
Pps. En löytänyt samankaltaista aihetta (tai sitte en osaa etsiä) ja kiitän ja pyydän anteeksi, jos tämä on taas uusi lanka vanhasta aiheesta.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Kestää kyllä. Laita paikkakuntasi, niin saat varmaan yhteydenoton softaajalta.
#6940
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Hyvä juttu!
Kotka
Kotka
Viimeksi muokannut Mikon, Su Tammi 18, 2015 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Ota yhteys nimimerkkiin suorsa. Vaikuttaa Kouvolassa, Kotkasta lyhyt matka hakemaan softa.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Hyvinkin lyhyt
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Ja kun automaatti näkyy olevan, ei ole kytkimen hajoomis pelkoa, eli kannattanee varmaan harkita biopowerointia samalla.
Tulee vielä piirun verran mukavampi ajella.
Tulee vielä piirun verran mukavampi ajella.
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
No nyt löytyy Stage 1 ja Biopower-päivitys. Olen todella tyytyväinen! Heti kun saa tankin tyhjennettyä bensasta niin testaan ajaa yhen tankin etanolilla.
Mitä tulppia suosittelette nyt kun on tuo Biopoweri?
Mitä tulppia suosittelette nyt kun on tuo Biopoweri?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Tulet yllättymään vielä enemmän positiivisesti, kunhan saat tankin täyteen viinaa En tiedä mitä porukka nykyään suosittelee, mutta itse vaihdatin bensafilsun ja öljyt muutaman viinatankillisen jälkeen.
#6940
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Kenenkään yllätyksiä pilaamatta, omassa autossa ainakin tuo biopower-päivityksen vaikutus jäi minimaaliseksi suhteessa bensasoftaan.. (Autossa Aeron tarvittavat apulaitteet ja 3" putkisto + siihen vastaava Stage 3 softa). Ehkä hieman herkempi alavääntö, mutta kovassa vedossa aikalailla sama persdynolukema.
Toki en ole tulppia vielä vaihtanut, mutta vaikuttaako tuo sitten niin paljoa. Kahtotaan, kahtotaan....
Toki en ole tulppia vielä vaihtanut, mutta vaikuttaako tuo sitten niin paljoa. Kahtotaan, kahtotaan....
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Ei siinä mitään maata järisyttävää eroa tule, minkä ketjun aloittaja huomaa, mutta automaatilla ei niin herkästi vaihda pienemmälle. Emäntä kommentoi taas tuossa välillä hauskasti, että etanolilla "mörisee" enemmän tuo auto.. Voi olla.
Myös ketjun aloittajalle, että laatikon öljynvaihtoa kannattaa harkita heti jos on kovin pitkä aika edellisestä vaihdosta. Se noin 60tkm väli huuhtelemalla tehtynä on jonkun mielestä liioittelua, jonkun mielestä taas ei.
Myös ketjun aloittajalle, että laatikon öljynvaihtoa kannattaa harkita heti jos on kovin pitkä aika edellisestä vaihdosta. Se noin 60tkm väli huuhtelemalla tehtynä on jonkun mielestä liioittelua, jonkun mielestä taas ei.
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Postailenpa tähän jatkoa, kun sattui aloittajalla olevan lähes samanlainen kulkine oman kanssa
Oma auto on tosin 5-v manuaali ja ss, mutta tarkoitus olisi tuo stage1 pukata sisään alkukesästä. Näissä manuaaleissa (erityisesti 5-v) on ilmeisesti tuo kytkin melko surkea kestoltaan. Jos oikein muistan niin 9-5 aeron kytkinpaketti olis toimiva ratkaisu tähän versioon?
Tarkoitus ei ole tuosta stage1:stä lähteä enää pidemmälle, joten onko tuo 9-5 kytkin sitten turhaa? Kohtapuolin on tulossa 180tkm huolto, jossa varmaan tulee vaihdettua monenlaista osaa ja rahnua palaa muutenki, niin kaippa se siinä samassa menis kytkimen uusintakin
ps. milläs nimimerkillä vaikuttaa oulun seudulla olevat softaajat?
Oma auto on tosin 5-v manuaali ja ss, mutta tarkoitus olisi tuo stage1 pukata sisään alkukesästä. Näissä manuaaleissa (erityisesti 5-v) on ilmeisesti tuo kytkin melko surkea kestoltaan. Jos oikein muistan niin 9-5 aeron kytkinpaketti olis toimiva ratkaisu tähän versioon?
Tarkoitus ei ole tuosta stage1:stä lähteä enää pidemmälle, joten onko tuo 9-5 kytkin sitten turhaa? Kohtapuolin on tulossa 180tkm huolto, jossa varmaan tulee vaihdettua monenlaista osaa ja rahnua palaa muutenki, niin kaippa se siinä samassa menis kytkimen uusintakin
ps. milläs nimimerkillä vaikuttaa oulun seudulla olevat softaajat?
9-3 SS 1.8t Linear MY07
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Omassa MY07 kolkissa ainakin huomaa erittäin selkeesti bensan ja viinan eron, siis muussakin kuin kulutuksessa. Varmaan enemmän viriä löytyvissä tapauksissa ero ei tunnu niin paljon. No joka tapauksessa näillä viinan hinnoilla kelpaa tankkailla ja nauttia paremmasta väännöstä ünd tehosta.
#6940
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Ei tuo viina tee välttämättä onnelliseksi tässäkään kohtaa, ainakaan kustannusten osalta. Tihentynyt huoltotarve vie hintaedun, jos huollot teettää huoltokorjaamolla. TM vertasi viime vuonna bensalla, RE85:lla ja maakaasulla ajoa kustannusten osalta VW Passatilla, ja RE85 oli kallein vaihtoehto. Asia on tietysti eri, jos itse tekee huollot.
Lisäksi on riski, että viinalla ajosta voi seurata myös nopeutettua korjaustarvetta.
Em. syiden takia itse ajan bensalla.
Lisäksi on riski, että viinalla ajosta voi seurata myös nopeutettua korjaustarvetta.
Em. syiden takia itse ajan bensalla.
Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Re: Saab 9-3 1.8t Automatic Stage-1 kyssäri
Herää toisaalta kysymys, että onko se bensalle tehtaan määrittelemä ~30tkm huoltoväli sittenkään järkevä noudattaa käytännössä. Toki riippuu siitä kauanko autoa aikoo pitää.
Mutta kieltämättä RE85 on ehkä enemmän autoista kiinnostuneen harrastajan polttoaine kuin tavallisen kuluttajan.
Mutta kieltämättä RE85 on ehkä enemmän autoista kiinnostuneen harrastajan polttoaine kuin tavallisen kuluttajan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com