Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Moro! Onko kellään tietoa mitä eroa on turbo x:n ja aeron puskureiden kuorissa vai onko mitään eroa. Olisi tarjolla turbo x:n puskurinkuori ja siihen löytäisi helpommin nuo aeron sumarin kehykset ja alasäleikön kuin turbo x:n vastaavat. Kysymys on vain että käyvätkö nuo aeron osat tuohon turbo äxän puskuriin?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja molokki »

Älä syytä mua jos menee pieleen,mutta ymmrtääkseni pitäs sopia.Ne sumarit ja niitten kehyksethän on samalaisia mutta turbo x:ssä se hopea reunus on tummempi harmaa.
Se keskimaski pitäs kyllä sopia koska ku tilasin itelle aikanaa hirschin carbon bodykitin niin ohjeis luki että etusplittereistä piti leikata pala pois päästä tai vaihtaa alamaski aeron vastaavaan.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6493
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Oman käsitykseni mukaan ne aeron sumarin kehykset käy turbox:n puskuriin, mutta se alaritilä on erilainen. Sumarin kehykset ja maski on turbox:ssa mattakromiset. Tuolta Saabin webshopistahan noita näyttäisi löytyvän -> http://webshop.saabparts.com/en/9-3-200 ... ljusram-tx

Eski
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Kaipa se jotenkin noin menee. Jotain pientä eroa puskurissa varmaan on sillä tx puskuria myydään pelkällä tx nimikkeellä. Kaipa tuo täytyisi tilata ja sitten metsästää siihen aeron tai tx:n palikat, mitkä nyt sattuu halvimmalla löytymään. Aika suolaisen hintaiset on nuo tx sumarienkehykset verrattuna aeron :lol:
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6493
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, jos vielä laittaa nuo mattakromiset sumarikehykset, niin sitten pitäisi myös vaihtaa turbox:n maskikin, joka maksaa vaatimattomat 4443kr. Itse olen harkinnut keulan päivittämistä M2012 versioon. Siinäkin on aeron sumarikehykset aika arvokkaat, yli 200e kipale, mutta vakiot n. 30e ja niistä saa maalaamalla tuunattua aerokehykset. Kirsikaksi kakkuun vielä hirschin hunajakennomaski, kuten tässä -> http://www.garaget.org/?car=184618&image=2892938

Eski
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja suorsa »

-12 keula menee jo aika kauaksi aiheesta, mutta menkööt. Maalaamalla saa tosiaan touhuttua noita aerokehyksiä. Tx-kehykset voisi olla vielä helpompi tehdä maalaamalla.

Linkki köyhän miehen aeroon. https://onedrive.live.com/redir?resid=1 ... hoto%2cJPG
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6493
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, niiden faceliftin sumarikehyksissä on käsittääkseni jotain muutakin eroa kuin pelkkä kromireunus, siis perusmallin (linearin/vector) ja aeron välillä. Ja niissäkin perusversio on paljon halvempi kuin aeron ja tuo tx-mattakrominen vielä kalliimpi... M12 puskuripäivityksen kaikki palikat PCS:ltä alle 500e mustalla puskurilla plus maalaus, jos ei ole musta auto.

Eski
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja patu »

http://www.autoexpress.co.uk/saab/9-3/1 ... n-pictures

Oma autoni on identtinen väriä myöden tämän kanssa. (ei sisustan eikä takapään kanssa) Aeron/Xn etulipan hommasin jälkikäteen mitä kuvassa ei ole..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Juu nuo vakiomallin sumarien kehykset ovat jo muodoltaan ihan erilaiset kuin aero/tx joten niistä ei kannata yrittää soveltaa aeropuskuriin mitään :lol:
Ja oli kanssa tiedossa, että tuota griffin/12-aero keulaa saa edukkaasti varsinkin puskuria myydään jo pilkkahintaan. Omaan silmään mielyttää vain enempi tuo aero/tx puskuri joten siksi sellainen hakusessa. Täytyypä alkaa metsästämään jostain aeron tai tx:n tuota puskurin "kitaa". Uudet taitaa olla tuossakin tapauksessa turhan tyyriitä.
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Onkos kukaan kysellyt paljon tuo TX:n etusplitteri maksaa marmorilla tai saako sitä jostain muualta ?
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
t_f
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Elo 14, 2009 13:11

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja t_f »

lentäväsaabisti kirjoitti:Onkos kukaan kysellyt paljon tuo TX:n etusplitteri maksaa marmorilla tai saako sitä jostain muualta ?
Ainakin Pro-car Servicen kautta ostin omani. Hintaa oli 200 €.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Sopiiko se myös normimallin puskuriin?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6493
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja Eski »

Siis eihän se ainakaan Linear/Vector -puskuriin sovi, mutta itsellenikin on epäselvää onko tämä TurboX/TX-puskuri muuten sama kuin Aerossa, mutta vain erilaisella alaritilällä ja mattakromisomisteilla. Saabillahan oli ainakin M2010 Vectoriin tarjolla TX-varustelu, johon kuului turbox-keula mattakromisomisteilla yms. tilpehööriä -> http://www.saabsunited.com/2009/09/is-t ... -ever.html

Eski
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja patu »

Eski kirjoitti:Siis eihän se ainakaan Linear/Vector -puskuriin sovi, mutta itsellenikin on epäselvää onko tämä TurboX/TX-puskuri muuten sama kuin Aerossa, mutta vain erilaisella alaritilällä ja mattakromisomisteilla. Saabillahan oli ainakin M2010 Vectoriin tarjolla TX-varustelu, johon kuului turbox-keula mattakromisomisteilla yms. tilpehööriä -> http://www.saabsunited.com/2009/09/is-t ... -ever.html

Eski
Tämä sarja on ilmeisesti asennettuna autooni. (takapuskuri on vakio) Hiilikuitua ovien listoissa/hansikaslokeron ja vaihdekepin ympärillä.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: Turbo x:n ja aeron puskureiden erot

Viesti Kirjoittaja molokki »

No tossa linkkinne sarjassahan ainakin sanotaan olevan aero puskuri,mutta kuvassa on TX:n alamaski.Mutta edelleenkään mitään en tiedä.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Vastaa Viestiin