NEVS 9-3 2014

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jtvirtanen
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 22:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen »

Ai ai ku on nätti! Hienoa perkules et näitä vielä tehdään ja ostetaan. Lisäkuvat maistuis myös minulle!
#6940
arskar
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Heinä 08, 2006 19:09
Paikkakunta: TURKU

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja arskar »

Poistuispas toi pirun autovero tästä maasta, niin tollasen vois kyl ostaa. Senverran oon ollut tyytyväinen nykyiseen aerooni.
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja viggen »

Viimeksi muokannut viggen, Su Huhti 26, 2015 20:03. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onnea uuden Saabin johdosta! :)

Eikös näissä nyt ollut se pieniruokaisempi A20NFT -kone? Kulkeeko vähemmällä sopalla?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Kaasuun vastannee ainakin alemmilla kierroksilla paremmin?
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja viggen »

En usko että kukaan ostaa Aero mallin pienen kulutuksen takia, se on varmaan vähiten merkitsevä asia sellaista ostaessa. Kaasu vastaa sen mukaan kun painetaan, eli pohjaan tarvittaessa. :D
Uudella ei saa ylittää 5000 kierrosta sisäänajon aikana ja se ei kai ylity koskaan jos antaa automaatin vaihtaa normaalisti, koska 2500rpm ja kutosella vauhti on 140km/t eli kaikkien rajoitusten yli tässä maassa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
airwaves
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Loka 08, 2009 18:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja airwaves »

On se kyllä kommee! Eikun onnea vaan. Toivottavasti näitä saatais liikenteeseen lisää tänne Suomenniemellekkin.
Synkkä ja ahdasmielinen...
Saab 9-3ss A vector business stage1 & e85
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja ristos »

Paljonkohan nuo verot tuohon olis? Kyllä Saab on tyylikäs auto, oman näköisensä, ei ole runsaasti samanhenkisiä tarjolla!

Hieno auto, tuolla kelpaa ajella, turvallista matkaa!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja AZP »

Minkäslaisia kokemuksia on nyt kertynyt uuden Saabin kanssa? Onko merkittäviä eroja vanhempaan NG-kolkkiin?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja viggen »

Ei ole vielä kovin paljoa kokemusta Nevsin Aerosta, mutta kaikki kyydissä olleet ovat kehuneet.
Ohjaus on ainakin kevyt ja nopea ja vauhti ei tunnu kun luuliin että mennään sellaista sataa ilman mittariin katsomista mutta vauhtia oli 130-140 välillä. Moottorin teho riittää aivan hyvin noin kevyelle autolle ja vaihteisto vaihtaa mukavasti ja kierrokset pysyvät alhaalla moottoritieajossa. Huomasin moottorin lämpiävän nopeammin mitä tuossa avossa, sillä saa ajaa 5km ennenkuin mittari on nousut pikkasen.
Istuimien malli on erinlainen mutta silti hyvä kun ne sattuu tulemaan naapuri tehtaalta XC90 perintöä.
Kotona ollessa olen ajanut eninmäkseen noilla vetokoukku autoilla. Rakennushomman takia ei vaapaa-ajalla ole ehtinut ¨autoilee¨.
http://www.saaben.se/bilder/NEVS%20SAAB/IMG_0141.JPG
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja viggen »

Vasta reilut tuhat km takana, hyvin on Aero toiminut. Tarkoitus tehdä muutaman tuhannen km sisäänajo kierros pohjoismaissa, ehkä myös Suomessa. Silloin kai näyttää millaista jälkeä Nevs on saanut aikaan.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tuli ajeltua 3200km reissu Ruotsissa ja Suomessa. Aero toimi niinkuin pitääkin ja omaan käyttötarkoitukseen kaikinpuolin sopiva auto. Ajo ja muut ominaisuudet aivan huipulla, tilat on mitä tuon kokoluokan autoissa yleensä. Etupenkit olivat iloinen yllätys toimivat erittäin hyvin, vaikka ajeltiin 800km matka yhtämittaan. :D Ajoa ei ole vielä tullut kokonaisuudessakaan kuin vähän yli 4tkm, niin polttoaineen kulutus vaihtelee reilussa ajossa 6,7 -7.7 L välillä, koko reissun keskikulutus oli 7,4L/100km ajotieturin mukaan. Vauhti ei kylläkään tunnu kuten olen jo aikaisemmin maininnut ja vauhtia huomaamatta tuo reilu ajelu kylläkin tasaantui kun muistuttivat muutamalla tonnilla. :(
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Mentiinkö Suomen vai Ruotsin sakkotaulukoiden mukaan?
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja viggen »

Onneksi Ruotsin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: NEVS 9-3 2014

Viesti Kirjoittaja McStadey »

On kyllä hieno peli! [Kuolaava hymynaama tähän :mrgreen: ]
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Vastaa Viestiin