NG 9-3 Takaluukku problem

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
TeenpäItse
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 16:53

Re: NG 9-3 Takaluukku problem

Viesti Kirjoittaja TeenpäItse »

9-3 SC 2008 takaluukku ei aukea. Mikrokytkin toimii, painamisen jälkeen kuuluu vaimea sähköinen naksahdus, mutta avausmoottori ei surahda ollenkaan. Ei aukea myöskään sisäpuolelta emergency opening -reiästä meisselillä kääntämällä. Kääntyy vastapäivään avaussuuntaan max 1/8 kierroksen, eikä se riitä avaamaan lukkomekanismia. Kontissa palaa valo, ja mittaritaulussa näkyy, että luukku olisi auki. Ei saa painettua kiinni. Pari viikkoa sitten vaihdoin hajonneen mikrokytkimen. Meniköhän heti perään avausmoottori? Mitenköhän pääsisi käsiksi avausmoottoriin tuhoamatta luukun sisäverhousta täydellisesti? Onko kokemuksia?
Saab 9-3 SportCombi Aero TTID M6 2008
Saab 9-5 Aero AT 2001
TeenpäItse
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 16:53

Re: NG 9-3 Takaluukku problem

Viesti Kirjoittaja TeenpäItse »

Opel Astrassa on näköjään sama lukkomoduuli takaluukussa kuin 9-3:ssa. Opel-foorumeja selailtua tuli selväksi, että lukkomoduuli voi mennä jumiin siten, ettei myöskään emergency release mekanismi toimi. Jäljelle jää siis lukon rikkominen sisäpuolelta. Takaluukun verhoukset saa kuorittua irti wis:in ohjeilla luukun kiinniollessa, pois lukien sisäpuolisen ison verhouslevyn muovipintaista alaosaa (jossa pohjassa 2 ruuvia, joita ei pääse irroittamaan). Alaosa rapsahtaa saumasta siististi irti karvapintaisesta pystyosasta, joten uskoa ja voimaa peliin, kun vääntää verhouslevyä auki yläreunastaan. Sitten pääsee käsiksi lukkomoduuliin. Lukkopaketin koneiston takakannen saa avattua paikalla ollessaan. Eipä muovisten sisuskalujen kolistelu mitään auta, jos lukkosalpa on huolella jumissa. Kokeilin voimalla kääntää emergency release-mekanismia, ja siitähän muovinokka rapsahti poikki saman tien. Taltalla ja vasaralla sai parilla napautuksella hajotettua ja irti koko moduulin. Siitäpä se luukkukin aukesi. Lukkomoduulin kiinnitys on ainakin 2008-mallissa kahdella ruuvilla pohjasta, toisin kuin wis antaa olettaa.
Saab 9-3 SportCombi Aero TTID M6 2008
Saab 9-5 Aero AT 2001
Vastaa Viestiin