1.9tids moottoriöljy+suodattimen osanumero

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
MINÄOLENMIKKO
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 10:35
Paikkakunta: Tampere

1.9tids moottoriöljy+suodattimen osanumero

Viesti Kirjoittaja MINÄOLENMIKKO »

Mitä öljyä on porukka laittanu kyseiseen Koneeseen? Ite oon aikasempiin autoihin käyttäny Mobil esp 5w30 tai castrol edge 5w30, mutta tuo GM 5w30 long life on yli puolet halvempi...onko mistään kotosin?

Ja jos joku vielä voisi sanoa öljyn täyttömäärän ja suodattimen osanumeron, iso kiitos etukäteen!

-Mikko
"Kun itse tekee, tulee just sellanen ku tulee"
ResoNas
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2015 18:48

Re: 1.9tids moottoriöljy+suodattimen osanumero

Viesti Kirjoittaja ResoNas »

Porukasta en tiedä, mutta olen todennut dexos2 5w-30 hyväksi ja käytän itse sitä. Edellisessä huollossa laittovat jotain mobilin super3000, mutta se ei ollut mielestäni hyvä.

Tuollasen olen laittanut omaan kiisseliin: https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=500
MINÄOLENMIKKO
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 10:35
Paikkakunta: Tampere

Re: 1.9tids moottoriöljy+suodattimen osanumero

Viesti Kirjoittaja MINÄOLENMIKKO »

Jees. Netin perusteella näyttäis et aika moni muukin käyttää sitä, myös merkkihuollot. Tarviiko tuon suodattimen kuoren avaamiseen välttämättä sen oman hylsyavaimen, vai mahtuuko sinne ihan normi 32mm hylsyllä?
"Kun itse tekee, tulee just sellanen ku tulee"
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 1.9tids moottoriöljy+suodattimen osanumero

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tuota perus Gm-öljyä on tullut käytettyä ja sitä näytti merkkihuoltokin viimeksi laittavan. Suodattimen kannen saa auki ihan hyvin myös tavallisella öljynsuodatinavaimella.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 1.9tids moottoriöljy+suodattimen osanumero

Viesti Kirjoittaja Pakari »

ResoNas kirjoitti:Edellisessä huollossa laittovat jotain mobilin super3000, mutta se ei ollut mielestäni hyvä.
Mikäs vika Super3000:ssa on? Aidosti täyssynteettistä kun on PAO-pohjainen öljy, edullisin oikeasti täyssynteettinen öljy. Eikä niinkuin monet halvat "täyssynteettiset" mineraaliöljystä vetykrakatut öljyt joihin on saatu "täyssynteettisen öljyn kaltaisia ominaisuuksia" jotta voidaan nykymääritelmien mukaan kutsua sitten täyssynteettisiksi...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
MINÄOLENMIKKO
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 10:35
Paikkakunta: Tampere

Re: 1.9tids moottoriöljy+suodattimen osanumero

Viesti Kirjoittaja MINÄOLENMIKKO »

entäs ajotietokoneesta huoltokuittaus? tarviiko obd portin kautta tehdä vai saako auton namiskoista?
"Kun itse tekee, tulee just sellanen ku tulee"
ResoNas
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2015 18:48

Re: 1.9tids moottoriöljy+suodattimen osanumero

Viesti Kirjoittaja ResoNas »

Pakari kirjoitti:
ResoNas kirjoitti:Edellisessä huollossa laittovat jotain mobilin super3000, mutta se ei ollut mielestäni hyvä.
Mikäs vika Super3000:ssa on? Aidosti täyssynteettistä kun on PAO-pohjainen öljy, edullisin oikeasti täyssynteettinen öljy. Eikä niinkuin monet halvat "täyssynteettiset" mineraaliöljystä vetykrakatut öljyt joihin on saatu "täyssynteettisen öljyn kaltaisia ominaisuuksia" jotta voidaan nykymääritelmien mukaan kutsua sitten täyssynteettisiksi...
Noh, oma korvienväli kertoi että moottorin käyntiääni muuttui, moottoritärinä lisääntyi (huomasi parhaiten ratista tyhjäkäynnillä) ja lisäksi samaiselle huoltovälillä moottori nikotteli muutamaan otteeseen (kaasua painaessa kone rynkytti). Kun viimeisimmässä huollossa palasin jälleen GM-öljyyn niin kone toimii minun mielestäni paremmin. Aiemmin koneessa on tavallisesti ollut 0w-40 tai GM 5w-30. Super3000:n kanssa "huomasi" eron, johon en halua palata. Sattumaa tai ei..
MINÄOLENMIKKO
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 10:35
Paikkakunta: Tampere

Re: 1.9tids moottoriöljy+suodattimen osanumero

Viesti Kirjoittaja MINÄOLENMIKKO »

Oli kyllä surkeassa paikassa tuo suodatin, todella perseestä vaihtaa. (ainakin kun tunkin varassa teki)
Nollaus onnistu kätevästi ajotietokoneesta, ja moottorin tärinä väheni huomattavasti öljynvaihdon jälkeen. kyllä näyttäis tuo GM dexos2 olevan ihan hyvää tavaraa.
"Kun itse tekee, tulee just sellanen ku tulee"
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: 1.9tids moottoriöljy+suodattimen osanumero

Viesti Kirjoittaja kallek »

Pakari kirjoitti:
ResoNas kirjoitti:Edellisessä huollossa laittovat jotain mobilin super3000, mutta se ei ollut mielestäni hyvä.
Mikäs vika Super3000:ssa on? Aidosti täyssynteettistä kun on PAO-pohjainen öljy, edullisin oikeasti täyssynteettinen öljy. Eikä niinkuin monet halvat "täyssynteettiset" mineraaliöljystä vetykrakatut öljyt joihin on saatu "täyssynteettisen öljyn kaltaisia ominaisuuksia" jotta voidaan nykymääritelmien mukaan kutsua sitten täyssynteettisiksi...
Identtiset luokitukset tuon GM:n öljyn kanssa
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Vastaa Viestiin