Autohan on siis Opel Vectra, mutta ajattelin silti kysyä täältä, koska äkkigooglailulla ooppelifoorumilla oli porukalla vähän faktat hukassa kyseisestä laitoksesta.
Autossa tosiaan tehot karanneet johonkin. Vikakoodeilla tuli virhe yhdestä venttiilistä (magneettiventtiili?) joka vaihdettiin. Ainoa vaikutus oli se, ettei vikakoodia enää tule. Edelleen kun kiihdyttää niin joskus tulee jakoavaimen kuva mittaristoon ja auto ei mene mihinkään. Hukkaporttia voitelin ja vetelin edestakaisin, mutta ei ollut vaikutusta.
Onko tampereen seudulla jotain hyväksi havaittua korjaamoa/"seppää"? Toisessa liikkeessä sanottiin, että turbo on muuttuvasiipinen ja toisessa sanottiin, että se on normimallia. Kumpi on oikeassa?
Autolla tosiaan vaan 130tkm ajettu.
2.0 t tehot hukassa
Re: 2.0 t tehot hukassa
Normaali turbo eli hukkaportillinen (ei muuttuvasiipinen).
Magneettiventtileitä turbon toimintaan on kaksi: hukkaportille ja bypassille. Kumpihan lie vaihdettu.
Hukkaportin venttiili sijaitsee turbon ja bypassin imusarjan yläpuolella. Kumman tahansa vika aiheuttaa tehojen häviämistä.
Jos tuli vaihdettua tuo imusarjan päällä oleva bypassin magneettiventtiili, niin luultavasti vika on koko ajan kuitenkin siinä hukkaportin magneettiventtiilissä. Jotenkin tuntuu siltä, että ahdot tai tarkemmin ilmamassat käyvät liian suurella hetkellisesti, joten menee vikatilaan.
Magneettiventtileitä turbon toimintaan on kaksi: hukkaportille ja bypassille. Kumpihan lie vaihdettu.
Hukkaportin venttiili sijaitsee turbon ja bypassin imusarjan yläpuolella. Kumman tahansa vika aiheuttaa tehojen häviämistä.
Jos tuli vaihdettua tuo imusarjan päällä oleva bypassin magneettiventtiili, niin luultavasti vika on koko ajan kuitenkin siinä hukkaportin magneettiventtiilissä. Jotenkin tuntuu siltä, että ahdot tai tarkemmin ilmamassat käyvät liian suurella hetkellisesti, joten menee vikatilaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 2.0 t tehot hukassa
Turbo on ihan normaali. Kumpikos venttiili sinne on vaihdettu. Turbon päällä(hukkaportin) vai imusarjan päällä oleva(bypassin)
Vika voi olla monessakin paikkaa, helpointa olis saada auto opcomiin tai teciin kiinni ja käydä ottamassa livedataa.
Vika voi olla monessakin paikkaa, helpointa olis saada auto opcomiin tai teciin kiinni ja käydä ottamassa livedataa.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
Re: 2.0 t tehot hukassa
No niin tietysti. Se toinen venttiilihän se oli, nyt kulkee taas.