2.0 t tehot hukassa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jonilaht
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Elo 20, 2015 12:03

2.0 t tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Autohan on siis Opel Vectra, mutta ajattelin silti kysyä täältä, koska äkkigooglailulla ooppelifoorumilla oli porukalla vähän faktat hukassa kyseisestä laitoksesta.

Autossa tosiaan tehot karanneet johonkin. Vikakoodeilla tuli virhe yhdestä venttiilistä (magneettiventtiili?) joka vaihdettiin. Ainoa vaikutus oli se, ettei vikakoodia enää tule. Edelleen kun kiihdyttää niin joskus tulee jakoavaimen kuva mittaristoon ja auto ei mene mihinkään. Hukkaporttia voitelin ja vetelin edestakaisin, mutta ei ollut vaikutusta.

Onko tampereen seudulla jotain hyväksi havaittua korjaamoa/"seppää"? Toisessa liikkeessä sanottiin, että turbo on muuttuvasiipinen ja toisessa sanottiin, että se on normimallia. Kumpi on oikeassa?

Autolla tosiaan vaan 130tkm ajettu.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4628
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.0 t tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Normaali turbo eli hukkaportillinen (ei muuttuvasiipinen).

Magneettiventtileitä turbon toimintaan on kaksi: hukkaportille ja bypassille. Kumpihan lie vaihdettu.
Hukkaportin venttiili sijaitsee turbon ja bypassin imusarjan yläpuolella. Kumman tahansa vika aiheuttaa tehojen häviämistä.

Jos tuli vaihdettua tuo imusarjan päällä oleva bypassin magneettiventtiili, niin luultavasti vika on koko ajan kuitenkin siinä hukkaportin magneettiventtiilissä. Jotenkin tuntuu siltä, että ahdot tai tarkemmin ilmamassat käyvät liian suurella hetkellisesti, joten menee vikatilaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
simizek
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2014 15:16

Re: 2.0 t tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja simizek »

Turbo on ihan normaali. Kumpikos venttiili sinne on vaihdettu. Turbon päällä(hukkaportin) vai imusarjan päällä oleva(bypassin)

Vika voi olla monessakin paikkaa, helpointa olis saada auto opcomiin tai teciin kiinni ja käydä ottamassa livedataa.
Saab foorumilla seikkaileva opel kuski. Vectra C GTS 2.0T Stage 1 (kohta 3)
jonilaht
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Elo 20, 2015 12:03

Re: 2.0 t tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

No niin tietysti. Se toinen venttiilihän se oli, nyt kulkee taas.
Vastaa Viestiin