Takapuskuri kolhittu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
wankelo
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Huhti 20, 2013 09:23

Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja wankelo »

-----
Viimeksi muokannut wankelo, Pe Elo 03, 2018 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja Risto »

vihtori
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 11:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja vihtori »

Siellä on n. 10cm solumuovipehmuste. Ei se kuitenkaan ihan pienestä mene murusiksi. Ellei puskurissa ole isompia kolhuja, en olisi huolissani.
#2777
9-3 SC TTid Vector A6 vm.-08
wankelo
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Huhti 20, 2013 09:23

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja wankelo »

-----
Viimeksi muokannut wankelo, Pe Elo 03, 2018 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SC 2.0t BioPower 2009
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Eipä ne mahdolliset vauriot selviä kuin purkamalla puskurin nahan irti.
Oman kolkin keulaan valui liki tasamaalla shitikka parin parkkiruudun päästä. Puskuri irvottaa päistään, eikä istu enää muutenkaan muihin osiin. Purkamalla vasta selviää mitä kaikkea on solmussa, mutta sen saa tehdä korjaamo, vastapuolen vakuutus korvaa. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
tonyyqi
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2010 20:26
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja tonyyqi »

Meikäläisen -03 meni puskuri kennoineen uusiksi ihan pienen parkkipaikkapusun jäljiltä.

Itse en tuota kennon kuntoa tarkistanut, mutta kolarikorjaamolla olivat sitä mieltä että vaihdettava on joten varmaan murentunut.
#5224
9-3SS 2.0t Aero -03 Steg 1
Kuvat | Videot
wankelo
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: La Huhti 20, 2013 09:23

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja wankelo »

-----
Viimeksi muokannut wankelo, Pe Elo 03, 2018 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SC 2.0t BioPower 2009
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Mersumies antoi mäkilähtö avustusta sen verran että halkesi takapuskuri. Asia sovittiin heti puhelimessa ja käytin auton arvioinnissa (SAH) jossa tarkastaja totesi että puskuri uusiksi.

Annanko suosiolla heidän vaihtaa uus kuori vai kannattaisiko ottaa rahana ja hommata itse jostakin ja maalauttaa?

kyseessä ihan vakio puskuri ja hieman haaveillut vaihtaa molemmat puskimet esim aero tai hirsch ja tuplaputken paikoilla... nyt vois olla hyvä sauma vaihtaa takapuskin.

Onko kokemusta mitä maksaa sellainen puskin ja maalaus? Paljonko pitäisi vakuutusyhtiöstä tingata rahaa tässä tapauksessa?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
-JP-
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 07:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja -JP- »

anttimak kirjoitti:Mersumies antoi mäkilähtö avustusta sen verran että halkesi takapuskuri. Asia sovittiin heti puhelimessa ja käytin auton arvioinnissa (SAH) jossa tarkastaja totesi että puskuri uusiksi.

Annanko suosiolla heidän vaihtaa uus kuori vai kannattaisiko ottaa rahana ja hommata itse jostakin ja maalauttaa?

kyseessä ihan vakio puskuri ja hieman haaveillut vaihtaa molemmat puskimet esim aero tai hirsch ja tuplaputken paikoilla... nyt vois olla hyvä sauma vaihtaa takapuskin.

Onko kokemusta mitä maksaa sellainen puskin ja maalaus? Paljonko pitäisi vakuutusyhtiöstä tingata rahaa tässä tapauksessa?
Kysy merkkihuollosta uuden puskurin hinta asennettuna. Vakuutusyhtiöltä pyydät saman summan + rahaa ajalta jonka auto korjaamolla seisoo (1-2 päivää)

Ostat rahulilla Aeron puskurin ja laitat itse kiinni.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja anttimak »

-JP- kirjoitti:
anttimak kirjoitti:Mersumies antoi mäkilähtö avustusta sen verran että halkesi takapuskuri. Asia sovittiin heti puhelimessa ja käytin auton arvioinnissa (SAH) jossa tarkastaja totesi että puskuri uusiksi.

Annanko suosiolla heidän vaihtaa uus kuori vai kannattaisiko ottaa rahana ja hommata itse jostakin ja maalauttaa?

kyseessä ihan vakio puskuri ja hieman haaveillut vaihtaa molemmat puskimet esim aero tai hirsch ja tuplaputken paikoilla... nyt vois olla hyvä sauma vaihtaa takapuskin.

Onko kokemusta mitä maksaa sellainen puskin ja maalaus? Paljonko pitäisi vakuutusyhtiöstä tingata rahaa tässä tapauksessa?
Kysy merkkihuollosta uuden puskurin hinta asennettuna. Vakuutusyhtiöltä pyydät saman summan + rahaa ajalta jonka auto korjaamolla seisoo (1-2 päivää)

Ostat rahulilla Aeron puskurin ja laitat itse kiinni.
Soitin merkkihuoltoon, arvioi pikasesti hinnan kaikkineen yli 1000e. Mutta vakiopuskinta ei ole ruotsissakaan eikä ollut kuulemma edes päivämäärää milloin olisi saatavana! Joten voisin ehkä saada neuvoteltua aeron puskurin asennettuna? :roll:
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Perttib
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Syys 01, 2013 08:32

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja Perttib »

Sehän on tosi helppo vaihtaa se puskuri, itse ostin varaosahaku.fi stä aeron puskurin. Löyty vielä samaa väriä ku oma. Bildelsbasen myy ruottissa ja löytyy kyllä joka sorttia. Onhan se toki aina mukava jos toinen maksaa :D
9-3 SS 2005 USA tuonti 2.0t automatikki stage 1 bensa
Ex 9-3 SC 2007 Vector Carlsson etanoli automatikki
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Perttib kirjoitti:Sehän on tosi helppo vaihtaa se puskuri, itse ostin varaosahaku.fi stä aeron puskurin. Löyty vielä samaa väriä ku oma. Bildelsbasen myy ruottissa ja löytyy kyllä joka sorttia. Onhan se toki aina mukava jos toinen maksaa :D
Joo ei mulla se asennus pelota vaan se, että saan UUDEN puskurin maalattuna. Joko orkkis tai mielellään aero + hirsch diffuusorilla. Pitäisi nyt vaan löytää uudelle puskimelle hinta +maalaus jotta osaan alkaa vaatimaan vakuutusyhtiöltä oikeaa summaa. Mitään en siis tilaa/tee ennen kuin on rahat. Jos eivät maksa tarpeeksi, niin sitte laittakoot alkuperäisen UUDEN paikalleen..
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
-JP-
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 07:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja -JP- »

anttimak kirjoitti:
Perttib kirjoitti:Sehän on tosi helppo vaihtaa se puskuri, itse ostin varaosahaku.fi stä aeron puskurin. Löyty vielä samaa väriä ku oma. Bildelsbasen myy ruottissa ja löytyy kyllä joka sorttia. Onhan se toki aina mukava jos toinen maksaa :D
Joo ei mulla se asennus pelota vaan se, että saan UUDEN puskurin maalattuna. Joko orkkis tai mielellään aero + hirsch diffuusorilla. Pitäisi nyt vaan löytää uudelle puskimelle hinta +maalaus jotta osaan alkaa vaatimaan vakuutusyhtiöltä oikeaa summaa. Mitään en siis tilaa/tee ennen kuin on rahat. Jos eivät maksa tarpeeksi, niin sitte laittakoot alkuperäisen UUDEN paikalleen..
Saat ainostaan sen rahasumman jonka merkkihuollon korjauskustannukset osineen tekee. Eli tuon yli 1000 € , käy kysymässä korjaustarjous kirjallisesti niin saat dokumenttiä vakuutusyhtiön suuntaan.

Saa tuolla summalla jo melko paljon tavaraa maalattua.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Joo sanoivat silloin tuolla SAH:lla, että ilmoittavat kun voin auton tuoda. Merkkihuollossa (aine oy) sanoi, että SAH kysyy puskuria heiltä tai åströmiltä. Pitänee soittaa sinne SAH:ille huomenna ja sanoa että laittavat s-postiin mulle hinnan mitä koko paletti tulee maksaan.


Seuraava kysymys: Mistä voisin saada puskurin nopeammin kuin merkkihuolto? vai saanko.. ehkä purkuautosta, mutta sen pitäisi olla siinä kunnossa, ettei tarvi liikaa paikkailla naarmuja tai maalarin lasku nouse liian korkeaksi..
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
-JP-
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 07:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Takapuskuri kolhittu

Viesti Kirjoittaja -JP- »

anttimak kirjoitti:Seuraava kysymys: Mistä voisin saada puskurin nopeammin kuin merkkihuolto? vai saanko.. ehkä purkuautosta, mutta sen pitäisi olla siinä kunnossa, ettei tarvi liikaa paikkailla naarmuja tai maalarin lasku nouse liian korkeaksi..
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/ ... -bak/Alla/
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
Vastaa Viestiin