Moro. 9-3x on tuntunut ostosta saakka vähän nihkeältä (edellinen 1.8 turbokin lähti mielestäni pirteämmin) ja nyt ajattelin alkaa enemmänkin ihmettelemään asiaa. Iskin halpis obd bluetooth palikan kiinni ja aloin ihmetellä arvoja. Vikakoodeja ei ole, mutta mystisesti antaa traction control failuren kun yhdistää luurin ohjelman obd palikan kanssa.. Mutta asiaan, eli huomio kiinnittyi etanolipitoisuus lukemaan joka näyttää 100% vaikka viimeksi tankattu 95:sta. Voisiko etanolianturi olla rikki vai onko tuohon obd palikkaan luottamista? Vai voisiko kyseinen anturi olla syyllinen nihkeyteen? Onko muilla hajonnut näitä etanoliantureita? Auto käy ihan hyvin mielestäni.
Saako näistä autoista paljon enemmänkin irti tech2:sella? Onko kokemuksia osaavatko huollossa kattoa syytä mystiseen tehottomuuteen? Pelottaa, että kun vie pajalle tämmösen asian tiimoilta niin tulos on se, että aikaa ihmettelyyn menee tunteja> vaihdetaan kallis osa> ei parannusta> lasku vähintään 500€
Onko kokemuksia stage1 softasta 2.0t xwd Biopoweriin? Tuleeko pirteämmäksi?
9-3x laiskuus etanolianturiko?
9-3x laiskuus etanolianturiko?
9-3x 2.0t Biofuel
900i 2.1 16v
900i 2.1 16v
Re: 9-3x laiskuus etanolianturiko?
Minkä vuotinen peli kyseessä? B207x moottorisissahan ei ole etanolianturia vaan lambda hoitaa sen puolen. Ahtaako se normaalisti? Voisiko ero johtua vaan nelivedosta?
Saab 9-3 SC "Aero" -07
Re: 9-3x laiskuus etanolianturiko?
Nelivedossa on etanolipitoisuusanturi ja tech2 näyttänee hieman luotettavammin tietoa.
Softalla piristyy hieman. Ahtimessa riittäisi reserviä enempäänkin, mutta suuttimet loppuvat kesken.
Softalla piristyy hieman. Ahtimessa riittäisi reserviä enempäänkin, mutta suuttimet loppuvat kesken.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Viggen"
- Viestit: 520
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 9-3x laiskuus etanolianturiko?
Eikö 14T:llä saa vakiosuuttimilla sen 250 heppaa, käsittääkseni se 11T:n hönkä siinä loppuu ennen suuttimia?
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: Vs: 9-3x laiskuus etanolianturiko?
Muistaakseni 9-3x bensat on b207r (pl. viimeiset, joissa sama pata kuin ng-femmassa), joten suuttimet loppuvat ennen ahdinta, varsinkin etanolilla, reippaastikin ennen.
Jos muistikuvat pettävät, niin pienemmällä ahtimella varustetuissa tosiaan loppuu ahdin ennen suuttimia.
Jos muistikuvat pettävät, niin pienemmällä ahtimella varustetuissa tosiaan loppuu ahdin ennen suuttimia.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83