93ss 1.9tids 6mt ulina moottorijarrulla

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
MINÄOLENMIKKO
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 10:35
Paikkakunta: Tampere

93ss 1.9tids 6mt ulina moottorijarrulla

Viesti Kirjoittaja MINÄOLENMIKKO »

Kuuluu siis kevyttä ulinaa moottorijarrulla. Kierrosten mukaan menee, kuuluu 3 ja 4 vaihteella ainakin. Loppuu kun kytkimen painaa pohjaan. Mikähän mahtaisi olla? Kuuluu myös pieni kolahdus kun kaasun nostaa nopeasti pois...
"Kun itse tekee, tulee just sellanen ku tulee"
MINÄOLENMIKKO
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 10:35
Paikkakunta: Tampere

Re: 93ss 1.9tids 6mt ulina moottorijarrulla

Viesti Kirjoittaja MINÄOLENMIKKO »

Ulinan saa kuulumaan myös 2 vaihteella, tosin vain alle 1300rpm. 4 vaihteella 1500rpm ja alle, 3 vaihteella 2000rpm ja alle. pelkästään kevyellä kiihdytyksellä tai sitten moottorijarrulla. 5-6 vaihteilla kuuluu tosi kevyttä "rohinaa" veto päällä, molemmat äänet kuulostais että tulee keskeltä tai lievästi oikealta puolelta.
Vetarin tukilaakeri? Kävi mielessä laatikon sivuakselinlaakerikin, mutta aika epätodennäköistä että molempien akselien laakerit menisivät samaan aikaan :lol:

Ja tuo kolahdus, pari kertaa kuulunut startatessakin, ja koko auto tärissyt samalla perkeleesti. myös sammuttaessa auto täristää ihmeellisen paljon. Moottorin tukikumeista joku lopettanut toimintansa..? :roll:

Myös ~1400rpm vapaalla täristää?

kääntäminen ei vaikuta ääneen, ja edellä mainittujen kierrosten yläpuolella ääni häviää kuin seinään.

DAFUQ?
"Kun itse tekee, tulee just sellanen ku tulee"
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 93ss 1.9tids 6mt ulina moottorijarrulla

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ei oo apua ongelmaasi, mutta mikä vuosimalli ja kilsat? Lootaöljyä tai kykää vaihdettu?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
MINÄOLENMIKKO
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 10:35
Paikkakunta: Tampere

Re: 93ss 1.9tids 6mt ulina moottorijarrulla

Viesti Kirjoittaja MINÄOLENMIKKO »

2008, 141tkm mittarissa. Laatikkoöljyt vaihdettu redlinen MTL 10tkm sitten.

Äänet huomasin sen jälkeen kun vaihdoin coiloverit. Tosin pitkästä aikaa eka kerta kun ajoin ilman musiikkia...

Voiskohan liittyä madallukseen mitenkään?
"Kun itse tekee, tulee just sellanen ku tulee"
MINÄOLENMIKKO
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 10:35
Paikkakunta: Tampere

Re: 93ss 1.9tids 6mt ulina moottorijarrulla

Viesti Kirjoittaja MINÄOLENMIKKO »

Painelaakeri ainakin vaihtokunnossa, rohisee siihen malliin...noh, samalla vaihtaa kaksoismassa+kytkinpaketinkin sitten :lol: ton ulinan ja kolahduksen ku viel sais selville...
"Kun itse tekee, tulee just sellanen ku tulee"
Vastaa Viestiin