3" rst downpipe kimppa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Meikäläsen putken saa kanssa antaa lentävänsaabistin kyytiin.
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Venytellääs tätä kimppaa sen verran, että jos vielä on matti myöhäsiä halukkaita tilailemaan, niin kun kuitenkin ne isot liikkeet alkavat vasta sen yv:ssä mainitsemani 15.1 takarajapäivän jälkeen, joten aikaa on vielä.

Useita yhteystietojakin on vielä saapumatta, mutta eihän kaikki foorumilla tietysti joka päivä käy :D
Mutta odotellaan tässä rauhassa :D
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Noniin kinkut syöty ja raketit ammuskeltu.
Arki koittaa taas.
Vielä on vähän aikaa siihen 15. Päivään.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Aikaa on vielä jonkin verran tässä, mutta on jonkin verran vielä osoite/ toimitustapa tietoja saamatta, joten jos joku ei ole kenties saanut minulta yv:tä ollenkaan, niin ilmaisee itseään minulle. Tämä yv järjestelmä kun himppasen takkuaa välillä ja kaikki ei välttämättä ole menneet edes perille.

Kaikille olen vastauksen laittanut jotka minulle ovat viestin laittaneet, vähintäänkin kuittaukseksi jotta viesti on tullut perille.
Jos viestisi näkyy "lähtevät" kansiossa jostain syystä, niin silloin se ei ole minua saavuttanut ollenkaan. Silloin kannattaa tarkistaa viimeistään, että onko kaikki kunnossa.
Viesti häviää lähtevistä vasta kun olen avannut viestin, muuten se roikkuu siellä hamaan tappiin asti.

Tämä vain siksi, etten ole saanut minkäänlaista vastausta joihinkin viesteihin ja epäilen, että onko mennyt väärään osoitteeseen tai vastaavaa ja näin voi käydä jos minulle on sattunut nimimerkin kanssa kirotusvihre ja joku sattuu olemaan juuri sillä nimimerkillä fooruminkäyttäjänä.
Näinkin on käynyt ja tämä väärä viestinsaaja ei siittä ole minulle ainakaan vaivautunut kertomaan :lol: Ja silloinhan olen täällä aika kysymysmerkkinä :?:
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
kari
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja kari »

Mulle kans yksi jos vielä kerkeää mukaan :D
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Hienosti kerkiää. laitoin sinullekin yv:n aiheesta :D
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Noniin.

Kimpan sulkeutumispäivä saapui.

Kaikkia yhteystietoja en ole saanut, enkä kaikkiin yv viesteihin mitään vastausta, mutta ei voi mitään.
Nyt varttoilen vain nuo suoritukset, ja pääsen tarkastamaan lopulliset määrät sekä laatimaan materiaalilistoja ja osa kappalemääriä, ja ei kun matskuja tilailemaan ja tuotantoa käynnistämään :D
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Päivää taas.

Nyt kun hommaa saadaan käyntiin, niin laitan pikku selostuksen kuinka homma etenee.
Laitan myös tähän osioon saman selostuksen, vaikka kaikilta osilta ei koskekkaan Ng kolkin dp valmistusta, niissä kun on vielä omat niksinsä :lol:

Nyt juuri alan käydä noita verkkopankkihommia läpi, sillä useat tarvitsivat himppasen lisäaikaa siihen. Eli en ole vielä saanut varmistusta kaikkiin tilauksiin.
Jonkin verran varmaan ilmenee sellaisia hiljaisi perumisia, toivottavasti ei kuitenkaan paljon.
sillä tavarantoimittaja on valmistautunut ennakkotietojen mukaan tiettyihin määriin katteja ja vaimentajia :D

Mutta hetimiten annan aikatauluja kun saan laskettua kaiken.
Käytännössä, ei ainakaan heti huomenna ole tulossa, eikä vielä viikonkaan päästä :lol:
Aikamoinen organisointi kuitenkin tuollaisessa määrässä putkia.

En tiedä kiinnostaako ketään pätkääkään tämä valmistustekninen selostus, mutta ajattelin kertoa homman luonteen, jotta ei jää käsitystä, että teen aina yhden putken kerrallaan loppuun asti ja aloitan seuraavan :lol:
Siinä hommassa menisi ikä ja terveys.

teen sarjatyönä kaikkiin putkiin aina saman vaiheen kerrallaan jotta minun ei tarvitse veivata asetuksia edestakaisin ja tämä myös takaa sen, että kaikista putkista tulee täsmälleen samanlaisia...tarkoittaa myös, että jos eka on susi, niin kaikki ovat susia, mutta sellaiseksi en sitä päästä vaan tarkistan ennen kuin teen kaikki.

Jotta saan kaikki valmisosat tontille, sekä suoraa putkea lähes 300 metriä ja mutkia pari lavallista, niin siinä menee tietenkin jo oma aikansa.
Seuraavaksi alan polttamaan laippoja 3 erilaista ja sorvaan niihin tarvittavat viisteet ja kartiot,
Tämän jälkeen sorvaan lambdamuttereita repullisen.
Sitten alan sahahommiin ja sahaan kaikkia tarvittavia pituuksia, pituus kerrallaan tarvittavat määrät.

Sahauksen jälkeen teen kaikkiin laajennusta ja puristinvaiheita tarvitseviin kappaleihin levitykset, supistukset ja halkiot.
Särmäystä vaativiin kinkeleisiin teen särmäykset, esimerkiksi kiinnikepinnoihin.

sitten onkin vuorossa mutkien astekulmiin sahaus joka on työssä se pirullisin vaihe ja siinä jos jossain menee teriä ja hermoja, sillä susivaroja ei oikein ole ja jokainen susi maksaa rahaa.

Sitten onkin aika hieraista jokaisesta sahatusta putkenpäästä sahapärse pois jotta istuu liitettävään putkeen.

Tässä vaiheessa on toista sataa työtuntia jo takana ja minulla on muutama eurolavallinen osia odottamassa yhteenpääsyä.

Hitsaukset aloitan adaptereista jotka hitsaan tietysti kaikki kerrallaan valmiiksi.
Sitten aloitan osakokoonpanojen hitsauksista ja kun jostain on alettava, niin jostain vain sitten aloitan :lol:
Kun kaikki osakokoamiset on valmiina, alan liittämään kokonaisuuksia yhteen.
Kun kaikkia putkia on siinä lavoilla isot niput, ne pitää myös hapottaa jotta myös saumat pysyvät ruostumattomina. Rst:n omiaisuuksiin kun kuuluu ruostua jos kromi palaa pinnalta pois, mutta onneksi silloinkin ruoste jää vain pintaan ja puhki se ei tule ruostumaan.
Happo syövyttää pinnasta olemattoman kerroksen pois ja kromi tulee jälleen pintaan.
Tämän jälkeen happo on pestävä pois ja roiskevedet syövyttävät lahkeeni housuista joten housuissani ei työn jälkeen ole lahkeita :lol:

Nämä eivät ole ihan vartin hommia.
Keskimäärin yhden kokoputkiston tekoon kaikkine vaiheineen, siirtoineen, järjestelyineen menee aikaa noin 5.5h sarjatyönä, mutta erikseen alusta loppuun tehtynä lähes 8 tuntia, joten siksi teen sarjassa.

Aikaahan tietysti menee, mutta onpa paljon putkiakin. Yritän kuitenkin selvitä hommasta mahd järkevällä aikataululla, mutta inhimillisistä syistä joskus on levättäväkin.
Aloitan putkien tekemistä kuitenkin joka päivä vasta sen jälkeen kun minulla on jo 8 tuntia muuta työtä alla ja ihan yötä myöden ei voi tehdä tai olen pian eukotta :lol:
Viikonloppuisin kuitenkin pääsen pajottamaan vaikka kellon ympäri.
Yritän saada pari kaveria jelppimään työssä jotta sujuisi hieman joutuisammin.

Toivottavasti väellä riittää malttia, laiskottelupäiviä en kuitenkaan liiemmin pitele joten täysi panos on mukana. :D
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Kiitos infosta ja tosiaan ei hosumalla tule kuin....jne, joten huolella vaan kohti maalia, ei tässä mulla ainakaan ole kiirettä saada putkea kun ei allekaan pääse vielä aikoihin :D

Kuittaatko muuten yv:nä että maksu on tullut perille kun olet saanut ne tarkastettua?

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Pistinkin jo yveetä eli pääsin työreissulta kotiin ja siirsin vasta tänään rahat.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
pukkonen
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 10:00
Paikkakunta: Turku

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja pukkonen »

Mossemiehelle tiedoksi, jos tulee kuitenkin peruutuksia tai lunastamattomia lupauksia niin ilmoittaudun ostamaan putken. Ettei jää arvokasta suomalaista käsityötä turhaan ajelehtimaan :D
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3

Viesti Kirjoittaja mossemies »

SA9000AB kirjoitti:Kiitos infosta ja tosiaan ei hosumalla tule kuin....jne, joten huolella vaan kohti maalia, ei tässä mulla ainakaan ole kiirettä saada putkea kun ei allekaan pääse vielä aikoihin :D

Kuittaatko muuten yv:nä että maksu on tullut perille kun olet saanut ne tarkastettua?

Kyllä vain, kuittailen kaikille yv:nä kun olen käynyt kaikki läpi.
Viikonlopun aikana :D

Lähetetty minun LG-H815 laitteesta Tapatalkilla
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Hyvältä kuulostaa työsuunnitelma. Odotellaan.
9³SS Turbo X '08

-Janne
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Tuon työn määrän ja säätämisen kun luki tuosta niin tuli mieleen että on kyllä hienoa että joku jaksaa tehdä tällä hinnalla näitä meille ei osaamattomille.


Paljon putki muuten painaa ja mitkä mitat on, saattaapi tulla lentorahdilla Jyväskylään, jos nyt sattuu säkä käymään :wink:
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" rst downpipe kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Putki painaa karvan alle 6kg kokonais pituutta on muistaajseni jotakuinkin 700mm
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Vastaa Viestiin