Tdi maskin peittäminen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
387
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja 387 »

Voiko peittää sekä ylä ja sen alapuolen kokonaan vai pitääkö jättää johonkin aukkoa -06 vm
Hese
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja anttimak »

387 kirjoitti:Voiko peittää sekä ylä ja sen alapuolen kokonaan vai pitääkö jättää johonkin aukkoa -06 vm
Itse ainakin peitin viime talvena ja kovilla pakkasilla oli apua. Mitään muuta haittaa en huomannut, kuin ulkonäölliset seikat.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Minä jätin ne pienemmät aukot nyt auki. Ylempi iso aukko ja koko alaosa on tukittu. Auttaa ainakin isosti. Koko keulakin on ollut tukittuna, silloin plussakeleillä nousi lämmöt 100'C tuntumaan. Ei liene tuostakaan vielä haittaa. Eli aika huoletta voi keulan tilkitä.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
387
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja 387 »

Ok on peitetty ja lämpiää hyvin. Ainoastaan ulkolöpötilan näyttö ei näytä oikein.
Hese
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Tee lovi suojukseen anturin kohdalle.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ulkolämpötilan anturia ei kannattaisi peitellä. Voi tulla kabiinissa vilu, jos se näyttää paljonkin todellista lämpimämpää.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
387
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja 387 »

apu,apupoika kirjoitti:Tee lovi suojukseen anturin kohdalle.
Missä kohtaa se on
Hese
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja jara »

Mukava kuulla, että saappikin tarvii viimasuojaa keulaan..
Kun eräs tuttu saapisti kaverini virnuili viime talvena mun 06 mallisen Octavian viimasuojista ja sanoi, että diesel saapit ei tarvii mitään suojia talvella :mrgreen: ....
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Eihän ne tarvitsekaan jos kaikki on kunnossa :)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja jara »

:lol:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja Eski »

Aiheesta on keskusteltu aikaisemminkin -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=119139

Ainakin omassa TTID:ssä lämpömittarin viisari ei pysy normiasennossa kaupunkiajossa kovilla pakkasilla ja eberi käynnistyy vähän väliä. Maantieajossa viisari pysyy vaaka-asennossa. Muistini mukaan lämmöt pysyivät paremmin kohdallaan myös kaupunkiajossa kun EGR oli vielä toiminnassa, sehän kierrättää osakuormalla lämmintä pakokaasu takaisin imusarjaan. Haittapuolena tietysti imusarjan tukkeutuminen mönjästä ajan mittaan...

TTID:n M12-keula näyttää nyt tältä (-20 asteen pakkasessa tuo solumuovin leikkaus ei mennyt ihan nappiin, mutta ajaa asiansa näiden pakkasten ajan) ->

https://photos.google.com/album/AF1QipN ... ac3XQV9bGU

Lämpömittari näyttää ihan oikeita lukemia alaosan peittämisestä huolimatta.

Eski
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja anttimak »

jmaatta kirjoitti:Minä jätin ne pienemmät aukot nyt auki. Ylempi iso aukko ja koko alaosa on tukittu.
Ainakin minun -08 keulassa ne pienemmät sivuaukot ovat vain koristeet, kaukaa näyttää samalta kuin isot keskiaukot, mutta ovat silti umpinaiset :roll:
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja Eski »

Hirssin hunajakennomaskissa ne sivuaukot ainakin on ummessa.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja patu »

-08 ja -10 ummessa pikkuaukot myös.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Tdi maskin peittäminen

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Jep, niin muistelinkin faceliftissä olevan. Vanhempikeulaisessa ne on auki.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Vastaa Viestiin