XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
No jos sitä uskaltaa sitten ottaa sen tuolta tallista ulos käyttöönkin.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Vanha topikki, mutten löytänyt sopivampaakaan...
Mikä automaattiloota B284 XWD mallissa on? Kuuluuko tuon tosiaan olla lussu vaikkapa TTiD 6v automaattiin verrattuna? Koeajoin yhtä V6 XWD:tä ja kiihdytyksessä loota arpoo viiveellä monta pykälää pienemmälle kun TTiD vaihtaa kerran ja sit mennään. Turboviiveen ja hitaan loodan takia tuntui yllättävän laiskalta softattuun TTiD:hen tottuneelle.
Entäpä paraneeko tuo yhtään softaamalla?
Mikä automaattiloota B284 XWD mallissa on? Kuuluuko tuon tosiaan olla lussu vaikkapa TTiD 6v automaattiin verrattuna? Koeajoin yhtä V6 XWD:tä ja kiihdytyksessä loota arpoo viiveellä monta pykälää pienemmälle kun TTiD vaihtaa kerran ja sit mennään. Turboviiveen ja hitaan loodan takia tuntui yllättävän laiskalta softattuun TTiD:hen tottuneelle.
Entäpä paraneeko tuo yhtään softaamalla?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Ei ole kokemusta kunnolla tästä kuin yhden koeajon verran ja siitäkin on kauan.
Sitä en taas tiedä että miksi vaihto alaspäin tapahtuu suurella viivellä. Osasyynä voi olla laatikon oppiva vaihto ja rauhallisen ajon jälkeen vaihtaa aluksi verkkaisesti kunnes oppii uuden tavan.
Itse veikkaisin tuon johtuvan siitä, että eipä dieselissä voi kovin montaa pykälää alaspäin vaihtaa, kun koneen kierrokset rajoittavat. Bensa koneessa kierretään paljon korkeammille kierroksille ja se mahdollistaa varsinkin isolla vääntävällä koneella laajan kierrosalueen ja sitä kautta ajotilanteen tarpeen mukaan voidaan ajaa monella eri vaihteella.
Sitä en taas tiedä että miksi vaihto alaspäin tapahtuu suurella viivellä. Osasyynä voi olla laatikon oppiva vaihto ja rauhallisen ajon jälkeen vaihtaa aluksi verkkaisesti kunnes oppii uuden tavan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Voi olla joo, lyhyellä koeajolla ei ehdi oppia mun tavoille En tiedä oliko vaihdon alkamisessa nyt oikeasti paljoa viivettä, mutta aikaa palaa kun kelataan monta pykälää läpi. Oman osansa soppaan tuonee myös turboviive, 2000rpm kohdalla kun painaa kaasua niin kestää kauan ennen kuin kone ja loota ovat samalla aaltopituudella. Oli kyllä pienoinen pettymys vaikkei tästä yhdistelmästä nyt paljoa positiivisia kommentteja ole kuulunutkaan.petrisa kirjoitti: ↑Su Kesä 20, 2021 11:34Ei ole kokemusta kunnolla tästä kuin yhden koeajon verran ja siitäkin on kauan.
Itse veikkaisin tuon johtuvan siitä, että eipä dieselissä voi kovin montaa pykälää alaspäin vaihtaa, kun koneen kierrokset rajoittavat. Bensa koneessa kierretään paljon korkeammille kierroksille ja se mahdollistaa varsinkin isolla vääntävällä koneella laajan kierrosalueen ja sitä kautta ajotilanteen tarpeen mukaan voidaan ajaa monella eri vaihteella.
Sitä en taas tiedä että miksi vaihto alaspäin tapahtuu suurella viivellä. Osasyynä voi olla laatikon oppiva vaihto ja rauhallisen ajon jälkeen vaihtaa aluksi verkkaisesti kunnes oppii uuden tavan.
TTiD kanssa loota tuntuu luistattavan paljon vähemmän, vaikkei tuokaan täydellinen ole niin tykkään tuoska kombosta. Hitsi kun tommosen ois saanut XWD:nä...
Täytynee seuraavaksi testata manuaalia jahka sopiva yksilö osuu kohdalle...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Heippa! Osaako mestarit sanoa onko kyseinen https://m.nettiauto.com/en/saab/9-3/118 ... 5&vifNav=Y näin ilmoituksen perusteella lupaava ja kohtuu hintainen? Kävin katsomassa, mutta en ehtinyt enää koeajolle kun liike oli menossa kiinni. Onko nelivedolla paljonkin suurempi kulutus etuvetoon nähden ihan nätisti ajettaessa
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Tekisi mieli vastata vain, että ON. :)
Nätillä ajolla menee alle kasiin. Tuohon ilmoitettuun 7.2l matkakulutukseen en oikein kykene uskomaan.
Painoa on kuitenkin noin 200kg enemmän kuin vastaavassa etuvetoisessa ja haldex vie osansa automaatin lisäksi.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Eli alkaa vaikuttaa ettei siitä kyllä perheautoa taida saada kulutuksen ja muun puolesta vaikka tottunut olenkin saabin
suureen kulutukseen
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Niin, jos ajaa vaikka 20 000 km vuodessa ja nelikko kuluttaa 2 litraa enemmän satasella, niin siitä tulee noin 600 euron lisäkustannus vuodessa. Viime talvena oli sen verran mukavasti lumikelejä, että ainakin minä maksan mielelläni tuon nelikkolisän.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Joo kyllä se nelivetokiva vaan maksaa. Muutenkin kuin kulutuksena.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Joo, hankintahinnassa on myös eroa. Ainakin mulla oli aika paljonkin, kun halusin neloskoneisen aeron, sedanin ja automaatin. Vaihtoehdot oli aika vähissä.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
NG9-5 TTiD XWD:n saisi manuaalina
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Jep. TTiD XWD automaattikin voisi kelvata jos loota toimii yhtään samanlailla kuin 9-3:ssa. On vaan vähän turhan iso auto, mutta ehkäpä tuommoistakin täytyy joskus testata...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
NG9-5 TTiD:tä ei koskaan saanut automaattina, ainoastaan manuaalina.SS kirjoitti: ↑Ke Heinä 21, 2021 08:01Jep. TTiD XWD automaattikin voisi kelvata jos loota toimii yhtään samanlailla kuin 9-3:ssa. On vaan vähän turhan iso auto, mutta ehkäpä tuommoistakin täytyy joskus testata...
Taisi olla samaan aikaan kun taksikuskit kirosivat, että Toyota Avensiksen 400 Nm vääntävään dieseliin ei saanut automaattia
Onhan tuo NG9-5 5008 mm pitkä auto, mutta todella hyvä ajaa ja menee kuin juna.
Ainoat nokkoset koosta ajettaessa vanhoissa 70-80 luvulla valmistetuissa parkkihalleissa, sekä Helsingin ydinkeskustassa (esim. Annankatu), kun molemmille puolille katua on pysäköity autoja ja vastaan tulee leveähkö kuorma-auto
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: XWD vaihtoehdot (2.0T, Turbo-X & Aero)
Perhana niinpä taisi ollakin... täytyy joskus käydä manuaalia koeajamassa.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Heinä 21, 2021 10:15NG9-5 TTiD:tä ei koskaan saanut automaattina, ainoastaan manuaalina.
Taisi olla samaan aikaan kun taksikuskit kirosivat, että Toyota Avensiksen 400 Nm vääntävään dieseliin ei saanut automaattia
Onhan tuo NG9-5 5008 mm pitkä auto, mutta todella hyvä ajaa ja menee kuin juna.
Ainoat nokkoset koosta ajettaessa vanhoissa 70-80 luvulla valmistetuissa parkkihalleissa, sekä Helsingin ydinkeskustassa (esim. Annankatu), kun molemmille puolille katua on pysäköity autoja ja vastaan tulee leveähkö kuorma-auto
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2