Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Paukku Aero
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
Paikkakunta: hollola

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja Paukku Aero »

Ok! Noin hyvien perusteluiden jäkeen on vaan pakko sanoa! Kiitos tiedosta, pitää ruveta hommaan tuollanen. 8)
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Paukku Aero
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
Paikkakunta: hollola

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja Paukku Aero »

Niin muuten eikö tuhon vaikuta myös jousituksen jäykkyys ja iskunvaimennus. Jotka myös pitä hommata uudet, mutta kun ei oikein tiedä minkä merkkiset ja mistä. Tuntuu että alkaa oleen jousitus ehtoopuolella mun Saabissa.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Taifuuni
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Syys 03, 2015 01:06

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja Taifuuni »

Paukku Aero kirjoitti:Niin muuten eikö tuhon vaikuta myös jousituksen jäykkyys ja iskunvaimennus. Jotka myös pitä hommata uudet, mutta kun ei oikein tiedä minkä merkkiset ja mistä. Tuntuu että alkaa oleen jousitus ehtoopuolella mun Saabissa.
Tämä setti löytyy omasta farkusta:

http://www.modificars.fi/tuotteet/iskun ... nisarja-12 ja http://www.modificars.fi/tuotteet/9-3-9-3-kombi-estate
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja molokki »

Mutta kertokaapas mitä haittaa tuesta voi olla,kun autonvalmistajat eivät tommosia laita valmiiksi.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja jjasco »

molokki kirjoitti:Mutta kertokaapas mitä haittaa tuesta voi olla,kun autonvalmistajat eivät tommosia laita valmiiksi.
Onhan noita tehtaallakin laitettu, esim. Volvoissa on.
9³SS Turbo X '08

-Janne
-JP-
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 07:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja -JP- »

molokki kirjoitti:Mutta kertokaapas mitä haittaa tuesta voi olla,kun autonvalmistajat eivät tommosia laita valmiiksi.
Kustannus autonvalmistajalle.
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja molokki »

Metri taivutettua putkee ei oo kauhee lisäkustannus,kun ajo-ominaisuuksia parannellaan kaikenmaailman abs,esp,elsd,yms. systeemeillä.Autotehdas sais varmaa satasella aikamoisen kasan noita tukia jostaa nyrkkipajalta.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

^ se satasen kasakin on paljon, jos ajatellaan, että 90-luvulla haettiin säästöjä lyhentämällä johtosarjoja muistaakseni noin 3mm. Costdown on ollut saabilla (gm:llä) selviö noista ajoista asti.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-JP-
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 07:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja -JP- »

molokki kirjoitti:Metri taivutettua putkee ei oo kauhee lisäkustannus,kun ajo-ominaisuuksia parannellaan kaikenmaailman abs,esp,elsd,yms. systeemeillä.Autotehdas sais varmaa satasella aikamoisen kasan noita tukia jostaa nyrkkipajalta.
Jos autoja valmistetaan 100000 kpl ja putken hinnaksi jää 100€ , niin paljonko säästöä kertyy ?
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja jjasco »

-JP- kirjoitti:
molokki kirjoitti:Metri taivutettua putkee ei oo kauhee lisäkustannus,kun ajo-ominaisuuksia parannellaan kaikenmaailman abs,esp,elsd,yms. systeemeillä.Autotehdas sais varmaa satasella aikamoisen kasan noita tukia jostaa nyrkkipajalta.
Jos autoja valmistetaan 100000 kpl ja putken hinnaksi jää 100€ , niin paljonko säästöä kertyy ?
Asiakashan sen maksaa :lol:
9³SS Turbo X '08

-Janne
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

^ Eipä riittäny maksavia asiakkaita jonoksi asti. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Saab 9-3 2.8t poikittaistuki

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Niin en tiedä miten tuo osien hinnoittelu vaikuttaa auton lopulliseen hintaan. Tuskin se Saabille maksaa 100e/kpl, jos tilaavat alihankkijalta 100000 kappaletta. Taivutettu putki hitsatuilla korvakkeilla maalattuna työtunteineen tuolla tilausmäärällä niin hinta saattais asettua 20-30 euron välimaastoon Saabille. Lopputuotteen eli auton kokonaishinnassa tuo toki sitten voi näkyä 100-150 euron korotuksena. Mutta tämä nyt on vain spekulaatiota, arvailua ja jossittelua ja pohjaan hinnoittelun täysin alihankkijana toimivan yrityksen palveluksessa olevana työntekijänä oleviin kokemuksiin.
9³SS Turbo X '08

-Janne
Vastaa Viestiin