P0302 puolat vaihtoon?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Nassek
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Helmi 28, 2014 15:10
Paikkakunta: Tampere

P0302 puolat vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Nassek »

Moro.

Tänää Joensuusta Tampereel ajaneena tuli tuommoista vikakoodia ja ajo nyki kun koitti esim kevyellä kaasullakin ohittaa eli toisinsanoen ei vaihtanut neloselle vielä siinä kiihdytyksessä. (automaatti kyseessä)

P0302 Powertrain
Cylinder 2 Misfire detected

Stage 1 laitettaessa käytiin kargin kaa testilenkillä ja teki nykimistä 100km/h vauhdissa kun pakotti auton pitämään vitosella ja kaasu pohjaan eli ahdot nousi maksimiin. Tällöin diagnosoitiin, että ainakin 1 puolista aiheuttaa tämän ja myös magneettiventtiilissä oli jotain pientä. Nyt kun ilmat on lämmennyt tekee näköjään entistä herkemmin tuota nykimistä. Eli kysymys kuuluu onko vika varmasti puolassa/puolissa? Kannattaako samantien vaihtaa kaikki puolat? eli meneekö kuinka todennäköisesti kohta seuraavaa puolaa vaihtoon.. Neobrothersilta kuulemani mukaan saisi kaikista edullisemmin uudet puolat. Onko motonetin puolat millasia?

Nämä taitaa olla oikeat tähän mun saabbiin? http://www.neobrothers.co.uk/direct-ign ... 5cd1f0b308
E: Autolla ajettu 276tkm. Ei tietoa onko ikinä vaihdettu puolia.

Kiitoksia etukäteen!
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: P0302 puolat vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja karg »

Linkin takaa löytyvät puolat ovat sopivia. Kannattaa vaihtaa kaikki puolat ja varmistaa, että ne ovat alkuperäisiä eikä kiinalaisia kopioita.

Puolavika ilmenee useimmiten juuri puutumisena kovemmilla ahdoilla (nykii, täristää). Magneettiventtiilivika voi aiheuttaa yliahtamista tai vajaata ahtopainetta.

Vaihda kakkospytyn puola vaikka nelospytylle ja katso siirtyykö misfire-vika neloseen.
Nassek
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Helmi 28, 2014 15:10
Paikkakunta: Tampere

Re: P0302 puolat vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Nassek »

Kiitoksia tästä. Pitänee neobrothersille laittaa tilausta menemään ja varmaan vois samalla sen magneettiventtiilinkin tilata kun ei ihan hirveitä näyttänyt maksavan.
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: P0302 puolat vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja molokki »

Itellä vaan meni aikanaan sixpackista 2 puolaa jotka vaihettiin ja loput on kestäny sen jälkeen jo parisenkymmentätuhatta kilsaa,että ei ne välttämättä niin samaan tahtiin mene.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Nassek
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Helmi 28, 2014 15:10
Paikkakunta: Tampere

Re: P0302 puolat vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Nassek »

molokki kirjoitti:Itellä vaan meni aikanaan sixpackista 2 puolaa jotka vaihettiin ja loput on kestäny sen jälkeen jo parisenkymmentätuhatta kilsaa,että ei ne välttämättä niin samaan tahtiin mene.
Onpahan ainakin varalle sitten loputkin puolat. Eilen tilasin neobrothersilta 4 puolaa ja magneettiventtiilin. hintaa yhteensä 300eur posteinensa.
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
Nassek
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Helmi 28, 2014 15:10
Paikkakunta: Tampere

Re: P0302 puolat vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja Nassek »

Vika saatu korjattua! vaihdoin kaikki puolat kerralla ja vika hävisi joten vika oli puolassa/puolissa. Lisäksin vaihdoin samalla magneettiventtiilin. Kiitoksia avusta!

Offtopiccina tähän jos joku sattuu lukemaan, kuinka saa helpoiten puskurin naarmukohdan korjattua helpoiten? pyörän vieressä aiempi omistaja ilmeisesti auton muovipuskuria raapaissut johonkin ja ei kovin syvät naarmut tuossa puskurissa ikävästi on. Riittääkö vain uutta maalia päälle? vaiko pakkelointia?
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: P0302 puolat vaihtoon?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Nassek kirjoitti: Offtopiccina tähän jos joku sattuu lukemaan, kuinka saa helpoiten puskurin naarmukohdan korjattua helpoiten? pyörän vieressä aiempi omistaja ilmeisesti auton muovipuskuria raapaissut johonkin ja ei kovin syvät naarmut tuossa puskurissa ikävästi on. Riittääkö vain uutta maalia päälle? vaiko pakkelointia?
Riippuu kuin syvät naarmut on. Jos ei mataksi hiomalla lähde niin sitte pakkelia.
9³SS Turbo X '08

-Janne
Vastaa Viestiin