Tällä kertaa kyseessä 9-3 1,8t, vuosimalli 2010. Pihatielle käännyttyä autosta loppui veto, aivan kuin olisi ajanut liian suurella vaihteella. Kaasua lisätessä moottori täristi voimakkaasti, pintakaasulla ajaen pääsin ajamaan parin sadan metrin matkan pihaan.
Ensimmäisenä tuli mieleen tutkia välijäähdyttimen putket, ne olivat ainakin silmämääräisesti ok.
Seuraavaksi tulpat; ykkössylinterin tulppa tuli puolan mukana ylös, kierteet korkanneet ja tulppa irti.
Mistä on kysymys, mikä tämän on voinut aiheuttaa?
1,8t sytytystulppa irti
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 11:13
- Paikkakunta: Härmä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 1,8t sytytystulppa irti
Edellinen omistaja, huoltomies tms. vetänyt vähän reilumpaan momenttiin....
Re: 1,8t sytytystulppa irti
Ennen kannen repimistä irti suosittelen selvittämään helicoil-kierteen käyttömahdollisuutta. Ns. korjauskierre joka kestää yllättävän hyvin. http://www.masino.fi/products/helicoil-kierteet/
Tuolla aikanaan moposta korjattu sama vika, kun joku tampio vetänyt tulpan liian kovaan momenttiin.
Tuolla aikanaan moposta korjattu sama vika, kun joku tampio vetänyt tulpan liian kovaan momenttiin.
EX: 9³SS BioPower