Aisin Warner 6-V öljy

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

No niin ja lyhyt selostus, kuinka päädyin vaihtamaan F40-6 automaattiin täyssynteettisen Teboil fluid S vaihteistoöljyn. 12 litraa ostin ja sitä meni vaihdon yhteydessä n. 8 litraa kaiken kaikkiaan ja laatikon käytös muuttui aikasta paljon ja pakko oli kokeilla sport asentoa ja sekin oli miellyttävä käyttää uusilla öljyillä. Huoltokirjan mukaan 30 tkm. sitten on öljyt vaihdettu, mutta kyllä oli mustaa haisevaa luirua, vaikka laatikko pelasikin ihan asiallisesti. Nyt vaihtoja tuskin huomaa.

Volvo miesten innoittamana siis päädyin Teboil Fluid S öljyyn, koska ovat vastaavassa laatikossa tuota käyttäneet useampia vaihtovälejä useammilla autoilla ja laittavat kuulemma edelleen fluid Ssän laatikkoon. Kyselin Opelin merkkiliikkeestä öljyä ja se oli 20e/l, mutta tämä hinta ei ollut esteenä öljyn ostamiseen, vaan rupesin epäilemään mineraaliöljyn käyttöä vaihteistossa. Kysyin, että olisiko samalla merkkiliikkeellä tarjota, jotain korvaavaa tuotetta, mitä käyttävät huolloissa itse. En muista öljyn nimeä, mutta tarjosivat AW 1 luokituksella olevaa täyssynteettistä öljyä, joka on heillä itselläkin käytössä, mutta tätä olisi pitänyt tilata, koska ei ollut kuin tynnyrissä.Tässä kohtaa varmistui ajatus, että kyllä ne synteettiset käy, joten vielä soitto Teboilin voiteluaine neuvontaan, Lopputuloksena teboilin suositus F40-6 laatikkoon on Teboil Fluid S. Tuumasin, että jos tämä porsii synteettisen suosituksen mukaisen öljyn takia, niin saa mennä ja ostetaan sitten uusi. Olisin laittanut Red Line D6, mutta en jaksanut ajaa Vaasaan asti hakemaan ja Seinäjoelta oli öljyt loppuneet. Poistuva tuote, joten eivät toimittaneet myymälän välillä.

Tässä Öljyn sisältö.

"Teboil Fluid S
Erittäin laadukas täyssynteettinen Dexron-tyyppinen automaattivaihteistoöljy luokkansa kattavimmilla merkkikohtaisilla suorituskykyluokituksilla.Tuote sopii käytettäväksi useiden eri valmistajien uudentyyppisissä automaattivaihteistoissa. Korkealaatuisten perusöljyjen ja lisäaineiden ansiosta öljyllä on omaa luokkaansa olevat kuuma- ja kylmäominaisuudet, jotka takaavat vaihteiston pehmeän ja varman toiminnan niin äärimmäisen kylmässä kuin erittäin raskaassa ja kuumassa ajossa.

Suorituskyky: Dexron II/IID/IIIG/IIIH; Ford Mercon, Ford Mercon V; JWS 3309, 3314, 3317, 3324; ATF SP-II, SP-III; Chrysler ATF+3, ATF+4; ATF 7045E, LA2634, LT 71141, 3403, N402, ETL-8072B; Audi/VW G-055–025-A2, G-052–162-A1; MB 236.1, -2, -5, -6, -9, -10; Honda ATF-Z1; Mazda ATF-M III, MV; Nissan Matic-D/J/K; Toyota T-III, -IV, -WS; Aisin Warner AW-1"
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vaihdoitko itse noi lootaöljyt vai kävitkö vaihdattamassa? Tuo 8l kuulostaisi sellaiselta että kyseinen määrä saattaisi vaihtua jos ölyt on vaihdettu "kierrättämällä". No jäi sinulle 4l seuraavaa osavaihtoa varten.
Hieno homma että loota tuntuu toimivan paremmin uusilla öljyillä, samoin tuntuu meidänkin kolkin loota edelleen toimivan tosi mainiosti RedLine D6:lla. En itsekään oikein uskonut siihen WIS:n varoitukseen synteettisten öljyjen käytöstä, olisikohan tullut vahingossa koko varoitus siihen WIS:iin, ehkä jostain og-kolkista tms? Ja lieneekö se GM:n AW-1 -öljykään mineraaliöljypohjaista? Jos olisi niin en ymmärrä syytä siihen, kun kaikilla muilla samaa lootaa käyttävillä autonvalmistajilla on melkeimpä pakollista synteettisen öljyn käyttö.

Ei tuo laatikko sentään NIIN vanhaa teknologiaa ole että siinä tulisi mitään mineraaliöljyä käyttää kuten vaikkapa tonnarin ZF:ssä, jossa Mobilin 220 toimii erinomaisesti (no onhan se pakkasesta ilman esilämmitystä heräteltynä melkoisen kankea parit ekat kilometrit, joten sinällään siihenkin kamppeeseen voisi sopia paremmin jokin synteettinen lootaöljy).

Pidän erittäin epätodennäköisenä että joko sinun tai meidän (vaimon) Aisini porsii sen vuoksi että lotaan on laitettu lootavalmistajan suosittelemat öljyt. Jos noin käy niin käyköön, ei sitä kustannusmielesä korkealta tiputa vaikka uutta eli käytettyä lootaa pääsee jumppaamaan paikalleen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

ng900aero kirjoitti:
Su Tammi 05, 2020 00:57
Vaihdoitko itse noi lootaöljyt vai kävitkö vaihdattamassa?
Itse vaihdoin. Laskennallisesti jää 0,7-0,9 litraa vanhaa öljyä, jos laskee niin, että joka vaihdolla puolittuu vanhan öljyn määrä. Epäilen itse, että mineraali Suositus on johtunut tiiviste yhteensopivuus peloista, koska synteettinen kyllä kuivattaa tiivisteitä, mutta... Palanut mineraaliöljy vasta tiivisteet kovettaakin. Funtsin tota mineraali suositusta ja sitä, että legenda kuuluu Saabin ongelmallisista laatikoista aina välillä ja samaan aikaa Volvo miehet päästelee samoilla laatikoilla Teboilin ja milloin milläkin synteettisellä öljyillä poikkeuksetta 500tkm->
No tärkeintä on varmasti öljyt vaihtaa riittävän usein oli se sitten mitä tahansa. Mulla tulee sellainen 30tkm vuodessa ajelua, joten voin välillä kertoa miten on pelannut. Juuri nyt tuntui, kun on viikon päivät noilla ajellut, että parantuu vain. Ja kuten aikaisemmin kirjoitit, niin tuo Sport asentokin on nyt ihan käyttökelpoinen.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja ValPe »

Olisi edessä laatikon öljynvaihto. Miten on, ovatko tyhjennys- ja tarkastusproput sen mallisia että tiivisteitä voi käyttää uudelleen vaiko joka vaihtokerralla uudet tilalle?
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja ValPe »

^Itse itselleni vastaten, pystyy käyttämään vanhoja tiivisteitä jos ei uusia ole. Toki uudet ovat aina paremmat.

Tämä automaattilaatikko oli ilmeisen ylitäytetty, sillä tarkistustulpan irrottamalla pihalle tuli 2,4l öljyä ja päätulppa avaten kaikkiaan 4,2l :D. Mitä on raati mieltä jos tyrkkää tulpat kiinni ja lisää uutta tasan 3l tilalle?

Huuhtelun teen jokatapauksessa, kun entiset öljyt olivat punertavan mustat ja tuoksukaan ei ollut enää freesi.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

ValPe kirjoitti:
La Helmi 15, 2020 22:16
^Itse itselleni vastaten, pystyy käyttämään vanhoja tiivisteitä jos ei uusia ole. Toki uudet ovat aina paremmat.

Tämä automaattilaatikko oli ilmeisen ylitäytetty, sillä tarkistustulpan irrottamalla pihalle tuli 2,4l öljyä ja päätulppa avaten kaikkiaan 4,2l :D. Mitä on raati mieltä jos tyrkkää tulpat kiinni ja lisää uutta tasan 3l tilalle?

Huuhtelun teen jokatapauksessa, kun entiset öljyt olivat punertavan mustat ja tuoksukaan ei ollut enää freesi.
Wissistä ohjeet öljynpinnan tarkistukseen. Mulla tuntu, että tuli paljon öljyä ulos, mutta ohjeiden mukaisen tarkistuksen jälkeen samat meni sisään, kun tuli uloskin. Sun määrät on kyllä vähän hurjempia. :lol:
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja ValPe »

Tarina jatkuu. Tosiaan ensimmäisessä tyhjennyksessä ulos tuli 4,2l vanhaa öljyä. Kone oli kylmä ja sammuksissa tähän aikaan, joten lisäsin "varuilta" 4l uutta öljyä ja kävin testilenkillä ajamassa auton lämpimäksi. OP-COMilla tarkistin vaihdelaatikon lämmöt WISsin ohjeen mukaan. Nyt tyhjäkäynnillä tarkistuspropun avatessa ulos tuli 1,6l öljyä, eli aivan liikaa mitä pitäisi. Laskin loputkin ulos mitä tuli. Seuraavaksi tulpat kiinni ja ohjeenmukainen 3l uutta sisälle. Vaihdelaatikko jarrua vasten käyntilämpöön vaihteita vaihdellen, jonka jälkeen tasotulpasta tuli tyhjäkäynnillä käyttäen ulos n. 4dl öljyä. Tulppa kiinni ja auto alas, sekä lisäsin uutta öljyä sen 4dl. Homma valmis.

Huoltokirjan mukaan edellisillä öljyillä oli ajettu n. 120tkm, mutta epäilen niiden vaihtuneen tuossa välissä sillä eivät olleet mahdottoman pahannäköistä lirua. Laatikon toiminta muuttui aavistuksen pehmeämpään suuntaan n. 300km ajon perusteella. Jää nähtäväksi mitä ylläreitä ylitäyttö on aiheuttanut pitkässä juoksussa, mutta äkkiseltään kaikki pelaa normaalisti. Muutaman tuhannen päästä vaihdan vielä uudelleen, jotta saa mielenrauhan ja auton omille jäljilleen.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Tuolla TTID ketjussa kerroin meidän auton kulmikkaasta käyttäytymisestä niin laitanpa myös tänne pienen kertomuksen asiasta kun syyksi taisi paljastua Aisin 6-V laatikko.

Auto ostettiin vaimon käyttöön ja minä sillä ajelen satunnaisesti nurkka-ajoa.
Muutaman ajokerran jälkeen aloin ihmettelemään auton hiukan kulmikasta käytöstä hiljaisissa nopeuksissa esim. kiertoliittymästä poistuttaessa. Tuntui että pieni kaasunpainallus ei tee mitään ja sitten auto lähteekin kiihtymään ja nykäisee.
Syyksi paljastui vaihdelaatikon laiminlyödyt öljynvaihdot.

Perjantaina hain Motonetista https://www.motonet.fi/fi/tuote/590329/ ... maattioljy öljyt ja vaihdoin neljään kertaan. Vaihtokertojen välillä ajoin 10-15km.
Ensimmäinen tyhjennys antoi täysin pikimustan öljyn mikä ei kuitenkaan haissut pahalle.
Toinen tyhjennys antoi vain hiukan vaaleampaa mustaa öljyä.
Kolmas alkoi olemaan semmoista kuravettä. Neljäs punertavaa äskeistä vaaleampaa kuravettä.
Nyt ajattelin ajella näillä kuravesillä pari viikkoa ja vaihtaa sitten taas kertaalleen.
Laatikon käytös muuttui pehmeämmäksi ja nyt sport nappiakin voi jo käyttää kun aiemmin se oli liki mahdotonta. Laatikon käytös oli liian "sporttista" näin vanhalle miehelle :D .
Tuntuu että nyt D:llä laatikko vaihtaa pienemmillä kierroksilla vaihteita isommalle kuin ennen öljynvaihtoa.

Huoltokirjan mukaan vaihteistoöljyt on vaihdettu 120tkm kohdalla ja nyt toinen vaihto minun toimesta 290tkm kohdalla.
Oli kyllä öljy sen näköistä että tuskin on muita vaihtoja välissä ollut.
Ihme kyllä laatikko toimi yllättävänkin hyvin. Muuta en huomannut kuin tuon oudon nykimisen hiljaisissa nopeuksissa.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Hdjanne kirjoitti:
Ke Tammi 10, 2018 22:30
Eski kirjoitti:..Joku Comma-öljy ilmeisesti voisi sopia tähän AF40-lootaan, mutta mistäpä näistä tietää varmaksi..

Eski
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590329/C ... maattioljy

Tästä kyselin kokemuksia muutama viesti aiemmin. Aisin Warner AW-1 luokitus löytyy, mutta on synteettistä.
Kuinka paha asia tuo synteettisyys on sitten loppupelissä, jos on oikein luokitettu?
Tiedän kyllä mitä WIS sanoo, mutta voisin kuvitella, että petrokemiankin puolellakin on tapahtunut jotain kehitystä viim 10 vuoden aikana, joten onko nykypäivä vs 2008 enään tässä asiassa vertailukelpoinen.. ken tietää
AZP kirjoitti:
Ke Tammi 10, 2018 22:59
Halpaahan tuo on verrattuna siihen aitoon alkuperäiseen ja ainoaan oikeaan öljyyn. Sen verran arvokkaita kapistuksia nämä laatikot kuitenkin on, että en tietoisesti laittaisi laatikkoon mitään mikä sotii sitä vastaan mitä auton tai vaihteiston valmistaja on suositellut. Mutta toki se sopii itselleni jos joku muu testailee omilla vehkeillään (varsinkin jos raportoi sitten kokemuksensa tänne) :mrgreen:
Niin.... :roll:
WIS:in mukaan ei saa laittaa synteettisistä, koska sen kitkakerroin eri kuin mineraaliöljyn. Näin siellä sanotaan.
Itse en laittaisi synteettistä vaikka siinä on AW-1 luokitus.

Ex Saabiin vaihdettiin öljyt aina merkkiliikkeessä, kerran Aineella ja kahdesti Åströmillä. Nuo Åströmin vaihdot huuhtelemalla. Oletettavasti laittoivat sitä mitä WIS kertoi. Hyvin toimi. Se oli 5-v Aisin.
Nykyiseen 6-v Aisiniin on vaihdettu kahdesti ja varmaankin perinteiseen tapaan, koska luulen, ettei sitä huuhtelumenetelmää ole erikseen pyydetty. Ja tässäkin on varmaan WIS:n suosittelama öljy.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 807
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

petrisa kirjoitti:
Su Helmi 23, 2020 13:01
Niin.... :roll:
WIS:in mukaan ei saa laittaa synteettisistä, koska sen kitkakerroin eri kuin mineraaliöljyn. Näin siellä sanotaan.
Itse en laittaisi synteettistä vaikka siinä on AW-1 luokitus.
Kyllähän minäkin olisin laittanut jos vain jostain olisin oikeanlaista mineraalia sinne löytänyt. Ainakaan paikallisista liikkeistä semmoista ei ollut tarjolla.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuntuu synteettinen öljy toimivan erinomaisesti, eikös joku forumilainen kysellyt tuota öljyasiaa suoraan Aisinilta, ja suosittelivat synteettistä Aisinin Aw1-öljyä?
Saab on tietääkseni ainoa autovalmistaja joka suosittelee mineraaliöljyä tuohon Aisinin 6v-laatikkoon.

Aivan varmasti AW-1 -luokiteltu uusi öljy on parempi kuin loppuunajetut mustat mineraaliöljyt, se tuli todettua ihan käytännössä.
Edelleen suosittelen Redline D6:tta jota löytyy vielä muutamista Motoneteistä, sen spekseissäkin on mainittu: " SAAB '03 on 9-3 6
speed # 93 165".

Suurempi ongelma on tuon laatikon luonne, Alfa 159:ssä se on kaiketi säädetty ohjelmallisesti hieman sporttisemmaksi kuin Saabeissa, ja siinä on myös jonkin verran moottorijarrutustakin, ja vaihtaa hieman ylempänä kuin Saabin laatikko. Saabin Sport-moodi on taas turhan kömpelö, huudattaa turhan korkealle kierroksia, ja turbiini on turhan lukossa arkiajoon. Jokin D:n ja D sportin välimuoto olisi se parhaiten sopiva. Onko tietoa onko kukaan softannut noita automaattilaatikoita?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja SS »

Alfa vaihtaa ylempänä? Onkohan näissä yksilöeroja tai eri softia, kun ainakin mulla tuo vaihtaa vasta punarajalla jos nilkkaa riittävästi oikaisee. Saisi vaihtaa hieman alempana kaupunkiajossakin.

Sport moodista kyllä samaa mieltä, kierrättää ihan turhaan tasanopeudellakin. Talvimoodi olisi tarpeellisempi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

ng900aero kirjoitti:
Su Helmi 23, 2020 14:23
Tuntuu synteettinen öljy toimivan erinomaisesti, eikös joku forumilainen kysellyt tuota öljyasiaa suoraan Aisinilta, ja suosittelivat synteettistä Aisinin Aw1-öljyä?
Saab on tietääkseni ainoa autovalmistaja joka suosittelee mineraaliöljyä tuohon Aisinin 6v-laatikkoon.

Aivan varmasti AW-1 -luokiteltu uusi öljy on parempi kuin loppuunajetut mustat mineraaliöljyt, se tuli todettua ihan käytännössä.
Edelleen suosittelen Redline D6:tta jota löytyy vielä muutamista Motoneteistä, sen spekseissäkin on mainittu: " SAAB '03 on 9-3 6
speed # 93 165".

Suurempi ongelma on tuon laatikon luonne, Alfa 159:ssä se on kaiketi säädetty ohjelmallisesti hieman sporttisemmaksi kuin Saabeissa, ja siinä on myös jonkin verran moottorijarrutustakin, ja vaihtaa hieman ylempänä kuin Saabin laatikko. Saabin Sport-moodi on taas turhan kömpelö, huudattaa turhan korkealle kierroksia, ja turbiini on turhan lukossa arkiajoon. Jokin D:n ja D sportin välimuoto olisi se parhaiten sopiva. Onko tietoa onko kukaan softannut noita automaattilaatikoita?
Minä kyselin Asinilta ja heidän suositus oli oma synteettinen aw-1 öljy. Merkkiliikekin Rintajouppikin olisi myynyt mulle täysynteettistä tynnyristä, jota käyttävät huolloissa.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja mikan »

keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Ti Helmi 25, 2020 00:13
Minä kyselin Asinilta ja heidän suositus oli oma synteettinen aw-1 öljy. Merkkiliikekin Rintajouppikin olisi myynyt mulle täysynteettistä tynnyristä, jota käyttävät huolloissa.
Olenko ymmärtänyt oikein, että valmistajan jäljiltä automaatissa on mineraaliöljyt? Kun sieltä laskee vanhaa mineraaliöljyä pois ja laittaa tilalle täyssynteettistä öljyä, niin miten ne toimivat yhdessä? Eli haittaako tuollainen sekoitus. Jotenkin muistan esimerkiksi moottoriöljyjen tapauksessa varoitukset ettei öljyjä saisi sekoittaa keskenään.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Aisin Warner 6-V öljy

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

mikan kirjoitti:
Ti Helmi 25, 2020 08:46
keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Ti Helmi 25, 2020 00:13
Minä kyselin Asinilta ja heidän suositus oli oma synteettinen aw-1 öljy. Merkkiliikekin Rintajouppikin olisi myynyt mulle täysynteettistä tynnyristä, jota käyttävät huolloissa.
Olenko ymmärtänyt oikein, että valmistajan jäljiltä automaatissa on mineraaliöljyt? Kun sieltä laskee vanhaa mineraaliöljyä pois ja laittaa tilalle täyssynteettistä öljyä, niin miten ne toimivat yhdessä? Eli haittaako tuollainen sekoitus. Jotenkin muistan esimerkiksi moottoriöljyjen tapauksessa varoitukset ettei öljyjä saisi sekoittaa keskenään.

t. Mika
Ei tuota ongelmia. Hyvä olisi vaihtaa tietenkin mahdollisimman paljon uutta öljyä. Jos ei huuhtelemalla, niin sitten vaihtaa kierrättämällä 3-4 kertaa, kuten minäkin tein. Itselläni laatikossa on Teboilin Fluid S ja hyvin pelaa. Ei niillä nyt ole vielä ajettuukaan, kuin 5 tonnia. Päädyin öljyyn saatavuuden takia, koska ei noita aw-1 öljyjä ihan joka hyllyllä aina ole ja tuleviin vaihtoihin löytyy samat öljyt nyt marketin hyllyltä.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Vastaa Viestiin