vm.05 9-3 Aero 2.0t jakopäästä ja öljyistä ja navista
vm.05 9-3 Aero 2.0t jakopäästä ja öljyistä ja navista
Tuollainen 250tkm 2.0T aero. Ajettu täysin huoltokirjan huoltojen mukaan. Eli 30tkm välein öljyt jne. Kuuluuko jakopäähän/ ketjuun mitään huoltoa tuon omassa huolto-ohjelmassa?? Omistaja ei tiedä muuta kuin että rahat ovat osanneet aina ottaa huollossa kun auton ajotietokone käskenyt viedä huoltoon Uskaltaako tuommoiseen kajota, itsellä mitään tietoa saabeistä kun en ole koskaan näitä harrastanut. Paikallinen Saab merkkiliike sanoi että hyvä olisi kyllä 15tkm välein vaihdella öljyt jakopään takia joka kuulema heikko kohta näissä koneissa. Onko näissä jotain tukkeutuvaa öljysihti ongelmaa kuten audeissa? Sen ymmärsin että jos sinne jakopäähän jotain joutuu tekemään niin se kans maksaa.
Ja mitenkä tuon navin päivityksestä nykyään että saako sitä toimimaan muualla kuin turussa ja helsingissä? Vanhoja juttuja löysin että vaikeeta senkin puolesta jos ei maksa itseään aivan kipeäksi.
Ja mitenkä tuon navin päivityksestä nykyään että saako sitä toimimaan muualla kuin turussa ja helsingissä? Vanhoja juttuja löysin että vaikeeta senkin puolesta jos ei maksa itseään aivan kipeäksi.
Re: vm.05 9-3 Aero 2.0t jakopäästä ja öljyistä ja navista
No ensin ainaki ite puolittaisin öljyn vaihtovälin. Jakopäähän ei ole tarvetta koskea ennen ku pitää ääntä. Eikä se jakopää mitenkään heikkokohta ole vaikka onkin ikupäiväiseksi Saabilla ajateltu. Kestää sen mitä kestää ja sitte uutta osaa tilalle. Kuvittelisin, että sun tapauksessa seuraavan 50tkm sisällä vaihto tapahtuu, jos vielä alkuperäinen. Jakopään ja tasapainoketjun vaihto maksaa 500e-2500e riippuu kuka tekee. Öljysihti voi tukkeutua, jos ja kun ajelee viinalla.
Viimeksi muokannut jjasco, Ke Elo 10, 2016 21:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: vm.05 9-3 Aero 2.0t jakopäästä ja öljyistä ja navista
Okei, kiitos vastauksesta.
Re: vm.05 9-3 Aero 2.0t jakopäästä ja öljyistä ja navista
NG9-3:ssa ei öljysihti tukkeudu vaikka ajaa etanolilla
Nämä öljysihti jutut koskee vanhempaa 9-3:sta ja 9-5:sta. Tässä uudemmassa 9-3:ssa on ihan eri kone.
Nämä öljysihti jutut koskee vanhempaa 9-3:sta ja 9-5:sta. Tässä uudemmassa 9-3:ssa on ihan eri kone.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: vm.05 9-3 Aero 2.0t jakopäästä ja öljyistä ja navista
Entäs öljynkulutus jos 30tkm aikana pitää 2litraa lisätä? Entisenä vaggilaisena tuo olisi suorastaan vähän Osa sanoo saabeista että ei tippaakaan kuluta mutta osa sitten pitää normaalina. Vanhemmat turbovehkeet itellä on kyllä aina kuluttaneet öljyä riippuen kaasujalasta. Onko näissä malleissa turbo mitä mallia?
Re: vm.05 9-3 Aero 2.0t jakopäästä ja öljyistä ja navista
Ei taida kukaan suositella 30tkm öljynvaihtoväliä näihin autoihin, vaikka olisi mitä longlaiffeja. Vaihtoväliksi 15tkm tai etanolilla ajettaessa 10tkm.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: vm.05 9-3 Aero 2.0t jakopäästä ja öljyistä ja navista
Oma aero söi öljyä alle 0,5l/15tkm. 2l/30tkm kuulostaa paljolta Saabissa.
Turbo on mallia Mitsubishi TD04L - 14t.
Turbo on mallia Mitsubishi TD04L - 14t.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: vm.05 9-3 Aero 2.0t jakopäästä ja öljyistä ja navista
Itellä ainakin riippu öljystä. Mobililla ei vienyt yhtään (vaihdoin toki 10tkm välein), mutta GM Dexos meni 10 tkm tikun ylä- ja alaviivan väli.TET kirjoitti:Entäs öljynkulutus jos 30tkm aikana pitää 2litraa lisätä? Entisenä vaggilaisena tuo olisi suorastaan vähän Osa sanoo saabeista että ei tippaakaan kuluta mutta osa sitten pitää normaalina. Vanhemmat turbovehkeet itellä on kyllä aina kuluttaneet öljyä riippuen kaasujalasta. Onko näissä malleissa turbo mitä mallia?
Mutta mene ja tiedä.
PS: VAG-juttu tuttua, terveiset merkkihuollosta
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: vm.05 9-3 Aero 2.0t jakopäästä ja öljyistä ja navista
Hanki jostain tuorein navilevy (2010) niin näkyy koko Suomi. On sekin joissain paikoissa tosin ikävästi vanhentunut.TET kirjoitti:Ja mitenkä tuon navin päivityksestä nykyään että saako sitä toimimaan muualla kuin turussa ja helsingissä? Vanhoja juttuja löysin että vaikeeta senkin puolesta jos ei maksa itseään aivan kipeäksi.