Tulipa hankittua ja tässä pari kysymystä, mihin en löytäny a) mitään tai b) riittävästi tietoa
1) Mahtaakohan joku tietää, mitä merkkiä ovat etujouset, jotka ovat väriltään vihreät? Otteessa merkintä alustasarjasta, joka taitaa lähteä vaihtoon pikimmiten.
2) Ilmastointi ilmeisesti tulvii vettä, kun se hanttarin jalkatilan muovin takana oleva vaahtomuovi kastuu paljon. Konetilasta tiputtaa todella vähän vettä, onko se kondenssivesiletkun/putken pää siinä tulipellissä edestä päin katsoen kolmen ohuen rautaputken oikealla puolella, sieltä näyttäisi tulevan vähän?
3) Ilmastointi jurnuttaa startin jälkeen ja sirisee, tarvii siis ilmeisesti vaihtaa sekä se säätömoottori, joka sulkee ja aukaisee sisäilmankierron, ja myöskin ihan puhallin?
4) Onko joku vaihtanut faceliftatusta 9-3:sta xenon-polttimoita, isäukolla punertavat jo, että olisi aika vaihtaa, mutta onko siellä tilaa, vai viedäkö suosiolla pajalle?
Eipä sitä vain ikinä olisi uskonut, kuinka pahasti tuo Saabismi iskee.
Alustasarja, kondenssivesiputki jne.
Alustasarja, kondenssivesiputki jne.
9-3SS Aero
Re: Alustasarja, kondenssivesiputki jne.
Vedet lattialle tulee todennäkösemmin raitisilmakotelon kautta. Konehuoneesta ku kaivat suodatinkotelon esiin, niin se valkosen muovihässäkän tiivistys pelliä vaste on puutteellinen. Raneta jotain tai osta uus tiiviste.
Lisäks sen tuulilasia vaste tulevan muovin "tiiveys" on oleellista. Eli sen kaikki klipsut kuntoon ja muovi tiukasti lasia vaste, niin ei mee niin paljoa vettä sen raitisilmakotelon päälle.
Yleisesti kondenssivettähän tulee näin kostealla kelillä tosi paljo. Ihan rehti lammikko tippuu auton alle. Siitä ei kannata huolestua, jos vain tulee oikeestä rööristä.
Lisäks sen tuulilasia vaste tulevan muovin "tiiveys" on oleellista. Eli sen kaikki klipsut kuntoon ja muovi tiukasti lasia vaste, niin ei mee niin paljoa vettä sen raitisilmakotelon päälle.
Yleisesti kondenssivettähän tulee näin kostealla kelillä tosi paljo. Ihan rehti lammikko tippuu auton alle. Siitä ei kannata huolestua, jos vain tulee oikeestä rööristä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Alustasarja, kondenssivesiputki jne.
Ei tule, vaan nimenomaan sieltä ilmastoinnista. Se raitisilmasuodattimen jalka on tiivistetty jollain massalla ja olen yrittänyt saada siitä vettä läpi, mutta ei mene. Sen sijaan aurinkoisellakin kelillä ilmastoinnin päällä ollessa alkaa kastamaan semmoista lieriön muotoista vaahtomuovia, jonka yläpuolella oletan kondenssivesialtaan sijaitsevan.
9-3SS Aero
Re: Alustasarja, kondenssivesiputki jne.
Olen vaihtanut my2008 ja foorumilta löytyneen ohjeen ansiosta kävi aika nopeasti ja helposti. Kokeile jos ohje löytyy haulla, itse en steppejä tähän hätään muista.nassu100 kirjoitti: 4) Onko joku vaihtanut faceliftatusta 9-3:sta xenon-polttimoita, isäukolla punertavat jo, että olisi aika vaihtaa, mutta onko siellä tilaa, vai viedäkö suosiolla pajalle?
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: Alustasarja, kondenssivesiputki jne.
kävi huollossa, puhalsivat putken auki ja veikkailivat Weitecin alustaksi. Tuon puhallinhommakin on selvinnyt foorumia selaamalla.
9-3SS Aero