Saab 93 2,0T 2004 lakkasi starttaamasta ja syyski selvisi startin päävirtakaapelin katkeaminen solenoidin pääst. Pari viikkoa sitten vaihdettiin asentoanturo ja sillo starttia käytettiin pois, oisko siitä tykänny huonoa.
No nyt ois tarkotus vetää uusi kaapelikun sarjaa ei viitsi hajottaa, akulta asti. Plussakengästä lähtee kaksi johtoa joista toinen menee sulakerasialle ja toinen jonkin mötikän kautta kohti keulaa. Onko tämä mötikän kautta menevä se startillemenevä ? Mikätuo mötikkä muuten on ?
Ettei väärin kytkemällätulis lissää vahinkoa...
Kumpi johto menee akulta startille
Kumpi johto menee akulta startille
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Kumpi johto menee akulta startille
No varmaan on jo selvinny, mutta startille mötikän kautta, ja mötikkä on turvalaite, joka kolarissa katkaisee virran auton keulalle.
Eli ei ole sitten niin mitään merkitystä toiminnan kannalta. Sitä en tiedä, voiko kikkareen ottaa kokonaan pois, saattaa kompuutterit tykätä kyttyrää jos laite katoaa ohjauspiiristä??
No jokatapauksessa siinä päällä oleva nappi pitäisi olla kuittaamista varten, jos kuitenkin tarvii auto saada paukahduksen jälkeen starttaamaan.
Eli ei ole sitten niin mitään merkitystä toiminnan kannalta. Sitä en tiedä, voiko kikkareen ottaa kokonaan pois, saattaa kompuutterit tykätä kyttyrää jos laite katoaa ohjauspiiristä??
No jokatapauksessa siinä päällä oleva nappi pitäisi olla kuittaamista varten, jos kuitenkin tarvii auto saada paukahduksen jälkeen starttaamaan.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Re: Kumpi johto menee akulta startille
Kannattaa varmaan ottaa "kikkare" pois
.
Minkähän takia näitä turvavarusteita on autoon asennettu
.
Se on ihan sama mitä joku kompuutteri siitä tykkää. Mielestäni ei kannata edes pohtia sellaisia asioita, että voiko tuollaisen ottaa pois.

Minkähän takia näitä turvavarusteita on autoon asennettu

Se on ihan sama mitä joku kompuutteri siitä tykkää. Mielestäni ei kannata edes pohtia sellaisia asioita, että voiko tuollaisen ottaa pois.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kumpi johto menee akulta startille
Muutetaan muotoon aivan sama, onko tuota katkojaa sielä, mutta jos ei toimi, niin ottaisin pois.
Kolaritilanteessa on pieni mahdollisuus, että + kaapeli vaurioituu, menee oikosulkuun ja siten akku/kaapeli sytyttää palon. Tosin, onkohan suunnilleen sama todennäköisyys että tuo kikkare toimii vielä 10v vanhassa autossa. Pyhistelijät saa Pyhistellä. Katkaisija ei vaikuta auton toimivuuteen kuin korkeintaan estämällä sen.
Kolaritilanteessa on pieni mahdollisuus, että + kaapeli vaurioituu, menee oikosulkuun ja siten akku/kaapeli sytyttää palon. Tosin, onkohan suunnilleen sama todennäköisyys että tuo kikkare toimii vielä 10v vanhassa autossa. Pyhistelijät saa Pyhistellä. Katkaisija ei vaikuta auton toimivuuteen kuin korkeintaan estämällä sen.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.