Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja patu »

Avaudutaan myös tänne hiukan...
Pitäisikö pikkuhiljaa tulla järkiinsä ja alkaa tosissaan vaihtamaan merkkiä. Eihän näillä 93silla uskalla omalta kylältä kauemmaksi lähteä. Toisen kerran 2kk aikana jättää "uudempi" tielle. Viimeksi Naantaliin ja nyt kauppakeskus Jumbon parkkihalliin. Tällä kertaa steering lock jne.. Eikä avain käänny virtalukossa. Hinausauto paikalle ja kotiin taksilla. Hmmm. Tämä on tainnut tapahtua ennenkin. :roll: Ainiin viimeksi jäi emännän 93nen Helsinki-Vantaalle parkkihalliin juuri samasta syystä.. 8O

On nämä hienoja kun varoittamatta hyytyvät.. Ei edes 100tuhatta kestä. (Virtalukko, rattilukko tai CIM) :roll:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Kun sama on tapahtunut pari kertaa, kysyisin oliko renkaat väännetty "linkkuun" ja sitten virta pois? Jos näin on, rattilukko ei pääse avautumaan, kun renkaat ovat tapissa ja koittavat oikaista itseään hieman. Sähkömoottori koittaa vetää lukon tapin auki ja em. tapauksessa ohjauspylväs kampeaa tappia, eikä se liiku.
- Tämän ratkaisee kädellä ratin heilauttaminen samalla kun kääntää avainta. Ja jatkossa toki se, ettei kampea rattia samalla kun ottaa virrat pois.

CIM ja virtalukon ongelmaan saattaa auttaa akun irrottaminen. Mutta totta on, että tuon lukkopesän kanssa on ollut ongelmia.

Itselläkin oli ensimmäinen vuosi paljon sähkövikoja ja välillä käpy punasena, mutta nämähän on tekijämiesten autoja. Nykyään olen huomannut, kuinka kateellisia työsuhdeskodan omistajat ovat. Pitää oikeen parkkeerata :saab: sivummalle, ettei ole lääppimisjälkiä, kun joku on valokuvannut koko perheensä sen kanssa.
EX: 9³SS BioPower
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja patu »

Siis en tiedä mihin asentoon emäntä jätti. Alkaa vain huvittamaan, jos CIMmissä jälleen vika.. Autolla ajettu kuitenkin 86tkm ja odotin tämän tähtihetken tapahtuvan jossain 150tkm kohdilla niinkuin edellisessä.. Jos vika on siinä, niin on jokainen hallussa ollut ng kolkki vaatinut CIMmin vaihdon.. :) Ja se on kerrasta poikki se ajo.. Jäisi edes Lohjalle vaan aina pitää jäädä ulkopaikkakunnalle.. :D
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja patu »

Virtalukon pohja korkkasi, viimeisimmän tiedon mukaan..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja AZP »

jusahh kirjoitti:Pitää oikeen parkkeerata :saab: sivummalle, ettei ole lääppimisjälkiä, kun joku on valokuvannut koko perheensä sen kanssa.
Tämä aiheutti kyllä täyden repeämisen :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Voiko noita CIM, steering lock ja muut noihin liittyvät viat mitenkään ennakoida ja mitenkä varautua? Ostaa varaosat jo valmiiksi ja mitä tarvii tai olis hyvä olla?
9³SS Turbo X '08

-Janne
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja patu »

Hinausvakuutus ja pyhä kolminaisuus (CIM, virtalukko ja rattilukko). Eipä nämä ole hirveästi etukäteen varoitelleet. Kerrasta poikki... Ainut mikä -05 SS:sä parisen kertaa aiheutti vilahduksen oli rattilukko. Toimi vaihdon jälkeen normaalisti jonkun aikaa, mutta seuraavan kerran ei enää varoitellut. Auto oli sen jälkeen hinausta ja CIMmin vaihtoa vailla..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja petrisa »

jjasco kirjoitti:Voiko noita CIM, steering lock ja muut noihin liittyvät viat mitenkään ennakoida ja mitenkä varautua? Ostaa varaosat jo valmiiksi ja mitä tarvii tai olis hyvä olla?

Ei ne juuri etukäteen "oikeasti" varoittele. Jos jotain häikkää on ollut, niin ei niistä pysty sanomaan onko todellisuudessa menossa rikki vai jokin tilapäinen häiriö.
Täytyy olla todella epäuskoinen autonsa toimintaan ja samalla vielä rutkasti ylimääräsitä rahaa mikäli ostaa jo valmiiksi etukäteen "pahan päivän" varalle CIM, virta- ja rattilukko yksiköt. Samalla logiikalla voisi ostaa uuden moottorin ja vaihdelaatikon.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja jjasco »

petrisa kirjoitti: Täytyy olla todella epäuskoinen autonsa toimintaan ja samalla vielä rutkasti ylimääräsitä rahaa mikäli ostaa jo valmiiksi etukäteen "pahan päivän" varalle CIM, virta- ja rattilukko yksiköt. Samalla logiikalla voisi ostaa uuden moottorin ja vaihdelaatikon.
No epäuskoiseksi tulee kun täällä lukee noita vikaviestejä ks aiheesta. :lol: Tuossa kun sunnuntaina Lentoparkista lähdin, auton ollessa siellä 5 päivää parkissa, niin hetken mietin, että mitä jos. Todella ahdas paikka parkkeerata ja siihen ku lykkää tuon vian niin kiitos. Miten sinne sepelikentälle millään hinurilla ahtaisiin väleihin menet ottamaan kyytiin. :D Se, että olis rattilukot, virtalukot ja cimmit olis takaluukussa niin eipä sitä sieltä ilman techiä kuitenkaan saisi pois.
9³SS Turbo X '08

-Janne
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja petrisa »

jjasco kirjoitti:
No epäuskoiseksi tulee kun täällä lukee noita vikaviestejä ks aiheesta. :lol: Tuossa kun sunnuntaina Lentoparkista lähdin, auton ollessa siellä 5 päivää parkissa, niin hetken mietin, että mitä jos. Todella ahdas paikka parkkeerata ja siihen ku lykkää tuon vian niin kiitos. Miten sinne sepelikentälle millään hinurilla ahtaisiin väleihin menet ottamaan kyytiin. :D Se, että olis rattilukot, virtalukot ja cimmit olis takaluukussa niin eipä sitä sieltä ilman techiä kuitenkaan saisi pois.
Ei kannata etukäteen pascoa housuunsa. Pascoo sitten, jos on sellainen huono tuuri käy. Ei kai sitä mihinkään uskalla lähteä sillä autolla kun koko ajan "pelkää" sen hajoamista.

Niin, sitten ehkä...
Kannattaa myydä 2000-luvun auto pois ja ostaa joku 70-luvun Corolla tmv. Lähtee varmasti käyntiin tai voi korjata vaikka siinä parkkipaikalla, jos siihen nyt joku vika tulee (mikä varsin epätodennäköistä).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos alkaa liikaa foorumin lukemisen perusteella pelätä, kannattaa vähentää foorumin lukemista :wink:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja aero »

Vaikka olishan se toki komeeta, että sitten joskus jos/kun auto lähtee hinurilla pajalle, niin sinne voi jo valmiiksi soittaa "Vika on palikassa X. Varaosa löytyy takakontin oikeasta etukulmasta. Vaihdon ohjeaika on 1h 37min. Tarvitte techin ja turvapääsyn purkin naittamiseen. Säästäkää vanha, joku hullu maksaa siitä kuitenkin kaks euroa."
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Deja vu.. Taksilla kotiin (avautuminen myös tänne)

Viesti Kirjoittaja patu »

jjasco kirjoitti:
petrisa kirjoitti: Täytyy olla todella epäuskoinen autonsa toimintaan ja samalla vielä rutkasti ylimääräsitä rahaa mikäli ostaa jo valmiiksi etukäteen "pahan päivän" varalle CIM, virta- ja rattilukko yksiköt. Samalla logiikalla voisi ostaa uuden moottorin ja vaihdelaatikon.
No epäuskoiseksi tulee kun täällä lukee noita vikaviestejä ks aiheesta. :lol: Tuossa kun sunnuntaina Lentoparkista lähdin, auton ollessa siellä 5 päivää parkissa, niin hetken mietin, että mitä jos. Todella ahdas paikka parkkeerata ja siihen ku lykkää tuon vian niin kiitos. Miten sinne sepelikentälle millään hinurilla ahtaisiin väleihin menet ottamaan kyytiin. :D Se, että olis rattilukot, virtalukot ja cimmit olis takaluukussa niin eipä sitä sieltä ilman techiä kuitenkaan saisi pois.
Hyvin ne saa lentoparkista revittyy auton :lol: . Tai ainakin P4 parkista saivat.. :D

En kyllä luota enää näihin CIMmeihin enkä lukkoihin yhtään näissä kolkeissa.. Kahteen kolkkiin vaihdettu jo CIM ja toiseen niistä rattilukko ja CIM. Kolmannesta aloitettiin sitten tuosta virtalukosta..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Vastaa Viestiin