Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
-=Jamo=-
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 18:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja -=Jamo=- »

Juurikin näin, mutta omasta autosta ei löydy yhtäkään kappaletta h7 polttimoa. Noiden "lisäpitkien" h7 tilalla on drl polttimot. Kanta muistaakseni 4157k (ei led), josta tulikin mieleen että mistähän saisi led polttimot tilalle jotka ei aiheuta vikailmoitusta? Yhdet kiina mallit kokeiltu jotka piti olla errorfree.
Noiden h7 "lisäpitkien" puuttuminen on syynä että pitäisi laittaa lightbar luultavasti rekisterikilven alle jossa kohtuu siisti ja huomaamaton paikka. Vaimon autossa h7 pitkät eikä siihen kaipaa lisää valoa.
Omaani vaihdettu ksenon polttimot edellisen omistajan toimesta 1.5v sitten,joten ei niidenkään pitäisi vielä kovin himmeät olla.
SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13196
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ihan mielenkiinnosta: onko auto amerikan mallia, vai onko euromalleissakin ollut loppupäässä tarjolla tuollaista valojen toteutusta?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja petrisa »

-=Jamo=- kirjoitti:
Su Maalis 01, 2020 10:53
Juurikin näin, mutta omasta autosta ei löydy yhtäkään kappaletta h7 polttimoa. Noiden "lisäpitkien" h7 tilalla on drl polttimot. Kanta muistaakseni 4157k (ei led), josta tulikin mieleen että mistähän saisi led polttimot tilalle jotka ei aiheuta vikailmoitusta? Yhdet kiina mallit kokeiltu jotka piti olla errorfree.
Noiden h7 "lisäpitkien" puuttuminen on syynä että pitäisi laittaa lightbar luultavasti rekisterikilven alle jossa kohtuu siisti ja huomaamaton paikka. Vaimon autossa h7 pitkät eikä siihen kaipaa lisää valoa.
Omaani vaihdettu ksenon polttimot edellisen omistajan toimesta 1.5v sitten,joten ei niidenkään pitäisi vielä kovin himmeät olla.
Ahaa, siis tässä ei olekaan H7 lisäpitkiä. Ilmeisesti ihan tehdasjuttu. Enpä muistanutkaan että näin olisi.

Tämä onkin sitten vähän hankalampi juttu, mutta eikö tuon ohjauksen voi ottaa sitten siltä xenonin pitkien kaihtimen solenoidin johdosta?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-=Jamo=-
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 18:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja -=Jamo=- »

Kyllä auto on uitettu ameriikasta. Tuota kaihtimen solenoidin johtoa ajattelin kokeilla jos sillä saisi toimimaan. Voisi olettaa että r5 rele ohjaisi ksenonien kahdinta koska rele naksuu pitkät kytkettäessä. Olisiko kenelläkään vinkkiä mistä kohdasta kannattaisi ryöstää jännite (ei ryöstöliittimellä)? Wisonlinea selailin mutta siellä ei mainintaa näistä umpioista.
SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
-=Jamo=-
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 18:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja -=Jamo=- »

Nyt käyty ihmettelemässä ohjausta. F24 sulake irti ja pitkät päälle niin kaihtimet toimii mutta ei jää ylös vaan vain väläyttää pitkiä. R5 rele ei tee mitään. Sulake takaisin, pitkät päälle, rele naksahti ja kaihtimet pysyy ylhäällä. Eli voisi luultavasti ottaa ohjauksen releeltä. Ainut että mittasin releeltä lähtevän jännitteen joka oli ~10v huonolla mittarilla mitattuna. Yleismittarista yllätys yllätys patteri loppu.
SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja 966 »

Kyllä 10V yleensä riittää ns. autoreleille.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Di17
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Touko 05, 2017 20:47

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja Di17 »

Mikä noiden amerikanvalojen referenssilukema on? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
-=Jamo=-
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 18:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja -=Jamo=- »

Ei ole umpioissa merkintää eli ilmeisesti oletuksena 37.5
SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eiks ref oo 20 jossei oo merkitty?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-=Jamo=-
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 18:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja -=Jamo=- »

Juu näin ainakin normi halogeeneillä xenonista en tiä. Toi 37,5 oli merkitty toisen saabin umpion kun kävin sitä vilkasemassa mistä löytyy merkintä.
SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja SS »

Referenssi on kaukovaloille, eli jos ne omat lisäpitkät puuttuu lienee referenssi pienempi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
manuLe
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Tammi 14, 2018 14:51

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja manuLe »

Sain viimein aikaiseksi asentaa ledibaarin 9-3X:n keulalle, mutta ton kytkemisen suhteen nostan kyllä kädet pystyyn... Löytyykö Tampereen seudulta osavaa kaveria joka hoitais kohtuuhintaan kytkennän? Ihan sama laitetaanko viivanapilla toimivaksi vai jotenkin muuten, kunhan ei välky.
Perinteinen johtosarja releen kera on vedetty paikoilleen. Eli kytkentä lähinnä tarttis tehdä ja mahdollinen koodaus. Johtosarjaa voi toki modata tarpeen mukaan jos tuo normirele on tarpeeton asennuksessa.
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3096
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja viggen »

www.lumise.fi sivulla pitäis olla asennus videoita.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-=Jamo=-
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 18:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja -=Jamo=- »

Itse laitoin perinteisellä rele sarjalla. Herätteen otin xenonien "kahtimelle" menevästä jännitteestä. Hienosti toimii eikä vilkuttelee tai herjaa vikaa.
SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
manuLe
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Su Tammi 14, 2018 14:51

Re: Lisävalojen (pitkät) kytkentä

Viesti Kirjoittaja manuLe »

kalle37 kirjoitti:
La Joulu 14, 2019 23:43
Lisävaruste liitin on uec moottoritilan sulakekeskus vieressä irto naaras liitin. Sen napaan numero 3 valojen jännite piuha.
Sitten sulake paikkaan 24 ja rele r5 paikaan.
Sitten techkillä viivanapin aktivointi.
Tarkoittanee herätevirtajohtoa tuo valojen jännitepiuha tässä yhteydessä? Ja virtajohto normaaliin tapaan akulle ja maajohto runkoon, eikö?
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Vastaa Viestiin