P0179 ja moottorin merkkivalo

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Ruilen
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Maalis 20, 2013 21:02

P0179 ja moottorin merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Ruilen »

Moottorin merkkivalo siis syttyi loistamaan ja vikakoodia lukiessa näytti koodia P0179 eli etanolianturin piirin korkea syöttö. Auto siis 2010 93X. Edellinen omistaja sanoi tuon hälytelleen aiemminkin, mutta ruotsalaisessa Saab-liikkeessä eivät useista käynneistä huolimatta varsinaista syytä asialle löytäneet. Anturinvaihto olisi ollut yksi vaihtoehto, mutta totesivat sen todennäköisimmin olevan turhaa rahanhaaskausta.

Kuittasin vikakoodin pois ja nyt muutaman päivän jälkeen valo loistaa taas. Onkohan foorumin miehillä vinkkiä mitä asialle kannattaisi tehdä. Ei jaksaisi joka viikko käydä hälyä kuittaamassa pois ja muutenkin moottorin merkkivalon palaessa ajelu huolettaa.. :cry:
9-3 SS Aero, 93X
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: P0179 ja moottorin merkkivalo

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Johtosarjan mittailua ja anturin toiminnan todentamista olisi luvassa tuon vikakoodin perusteella.
Voi siis olla joko johtosarjavika tai anturi mykkä.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: P0179 ja moottorin merkkivalo

Viesti Kirjoittaja NG900T »

P0179 poistui anturin vaihdolla.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin