termostaatti

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jarkar
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

termostaatti

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Varmistaakseeni vain, onko termari painesäiliön alla?
Auto -07 1.8t sc .
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: termostaatti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Yläsäiliön alapuolella kyllä. Kansi kiinni kolmella 10 mm kannalla olevalla pultilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: termostaatti

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Hidas lämpeneminen on ominaisuus, lämmettyään täytyy kyllä pysyä normaalissa lämmössä. Lämpö nousee huvittavan hitaasti, mutta ei se välttämättä ihan huonokaan asia ole.
jarkar
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: termostaatti

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Se hidas lämpeneminen on on ongelmana syynä termarin vaihtoon,mutta ei ilmeisesti auta?.
Ei ole kuin 82 asteista termostaatteja saatavina.Alavesiletkuun ei varmaan ei lämpöisempää voi laittaa.
Varmaan vähän auttaisi laittaa pahvia eteen maskin taakse piiloon.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4811
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: termostaatti

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Hidas lämpeneminen on ominaisuus, kuten todettiin, ja lisäksi lämpömittarin neulan "viritys" tukee tuota asiaa. Tuolla viisarin neulalla tarkoitan sitä, että se alkaa nousta vasta tietyn lämpötilan jälkeen. Antaa siis oikein korostuneen kuvan hitaasta lämpenemisestä.
Normaalilämmössä on siten "vain" puolivälissä (kello 9) tai jopa karvan alle.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin