Alustasarja
Alustasarja
Morjesta. Oletteko mitä alustasarjaa laitellu kolkkiin? Autona 1.8t -08 ss linear business. Mikä olisi hinta/laatusuhteeltaan asiallinen ja mistä tilattu ja hintoja.. Tarkoituksena hieman madaltaa ja saada jämäkämpi..
-Jarmo
-Jarmo
Re: Alustasarja
Itse tilaisin ainakin tällä hetkellä parts for saabilta h&r/koni sport kitin. Hintaa n. 700€ ja kokemukset netistä luettuna hyvät. Samalla kannattaa vaihtaa iskarin yläpään lautaset ja kiertolaakerit.
Itsellä alla eibach -30mm jouset ja bilstein b4 iskarit. Varsin leppoisa setti, mutta saisi olla omaan makuun sporttisempikin. B4 vastaa siis saabin vakiota iskaria.
Minkälaista ajoa ajelet? Konin iskareissahan on säätö mahdollisuus.
Itsellä alla eibach -30mm jouset ja bilstein b4 iskarit. Varsin leppoisa setti, mutta saisi olla omaan makuun sporttisempikin. B4 vastaa siis saabin vakiota iskaria.
Minkälaista ajoa ajelet? Konin iskareissahan on säätö mahdollisuus.
Re: Alustasarja
Sivuteitä tulee jonkun verran ajettua mutta pääsääntöisesti asvalttia nykyisin. Pitää kysellä tuota edellä mainitsemaasi settiä. Kiitos.
Re: Alustasarja
Olis 9-3 1.8t vakioalusta nyt 230tkm ajettuna alla ja vähän tuntuu väsymisen merkkejä olevan.
Ajelen pääasiassa motaria ja kaupunkialuetta. Ulkonäöllisesti voisi laskea helposti pari senttiä. Olen ollut tosi tyytyväinen nykyiseen vakioalustaan, on päässyt mukavasti tietöiden raiskaaman kotikadunkin lävitse (Uusi Mazda3 tuntui kuin hampaat tippuis samalla pätkällä). Nyt kuitenkin alkanut kolisemaan hieman töyssyissä. Kesällä auto on myös tuntunut vakaalta kun olen pistänyt motarin ramppia niin lujaa kuin uskallan (Stage 1 vain..)
Eli olen varmaan ns. normaalikuski joka ajelee suht tylsästi. En kuitenkaan haluais laittaa vakioalustaa samoilla osilla uusiksi jos kohtuullisella rahallisella panostuksella on saatavilla jotain vielä parempaa! Vähän vois madaltua ja jos ajettavuuskin paranee siinä samalla niin vielä parempi. Tehoakin tulossa varmaan myöhemmin lisää ja sen myötä ehkä kovempia kiihdytyksiä motarille
Eli mitä suosittelette alustaan?
Ajelen pääasiassa motaria ja kaupunkialuetta. Ulkonäöllisesti voisi laskea helposti pari senttiä. Olen ollut tosi tyytyväinen nykyiseen vakioalustaan, on päässyt mukavasti tietöiden raiskaaman kotikadunkin lävitse (Uusi Mazda3 tuntui kuin hampaat tippuis samalla pätkällä). Nyt kuitenkin alkanut kolisemaan hieman töyssyissä. Kesällä auto on myös tuntunut vakaalta kun olen pistänyt motarin ramppia niin lujaa kuin uskallan (Stage 1 vain..)
Eli olen varmaan ns. normaalikuski joka ajelee suht tylsästi. En kuitenkaan haluais laittaa vakioalustaa samoilla osilla uusiksi jos kohtuullisella rahallisella panostuksella on saatavilla jotain vielä parempaa! Vähän vois madaltua ja jos ajettavuuskin paranee siinä samalla niin vielä parempi. Tehoakin tulossa varmaan myöhemmin lisää ja sen myötä ehkä kovempia kiihdytyksiä motarille
Eli mitä suosittelette alustaan?
Re: Alustasarja
Meidän TTIDin takapään alustapäivitys alkaisi olla ajankohtainen. Eteen tuli uusittua Saabin orkkis-sporttitolpat täydellisenä, kun sellaiset sai halavalla Spedepartsilta (muistaakseni noin 300e/setti). Eli haluaisin pysyä lähinnä vakio sporttien tasolla myös takana. Saabilla sport-iskarit maksaa 117e/kpl ja sporttijousien hinta on 111e/kpl. Spedeltä jouset löytyisi noin 170e/pari. Yhtenä vaihtoehtona onkin alkanut houkuttelemaan tilata neobrossilta Bilsteinin B4 tai B6 -takaiskarit. B4 maksaisi vain £55/kpl ja B6 £60/kpl. Nyt vain pitäisi tietää kuinka paljon kovempi alustasta tulee, jos siihen laitetaan uudet vakiosporttijouset ja Bilsteinin B4 tai B6? Ilmeisesti B4 on aika vakioiskaria vastaava, mutta onko B6 jo miten selvästi jäykempi..?
Eski
Eski
Re: Alustasarja
Minulla on pelkästään hyvää sanottava B6. Olen ajellut niillä yli 20 vuotta.
Nyttenkin on B6 900 aerossa ja XWD:ssa.
Iskari on hieman jäykempi kuin normi mutta kun ajat 90 km/h routa monttuun motarilla niin B6 on loistava.
Jämäkkä ja hallittu liike eikä lähde heijaamaan mitenkään....
Koitin punaisia koneja XWD:hen mutta Konista oli tullut poni ... (XWD siis oma patentti takana ei Nivomat)
Hyvät on B6
Nyttenkin on B6 900 aerossa ja XWD:ssa.
Iskari on hieman jäykempi kuin normi mutta kun ajat 90 km/h routa monttuun motarilla niin B6 on loistava.
Jämäkkä ja hallittu liike eikä lähde heijaamaan mitenkään....
Koitin punaisia koneja XWD:hen mutta Konista oli tullut poni ... (XWD siis oma patentti takana ei Nivomat)
Hyvät on B6
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: Alustasarja
Jep, tilasin B6-takapumput neobrossilta, koska hintaero B4:iin oli niin vaatimaton. Enpä ole noin halpoja Bilsteinejä muualla nähnyt, joten pitäähän se nyt kokeilla tekeekö niillä mitään Spedellä olisi tarjolla B8 Sprintit aika edullisesti, mutta ne lienevät liian jäykät muuten vakiosporttialustaan -> https://shop.speedparts.se/en/prod/9-3- ... 254-s.html Entisessä OG9-3:ssa minulla oli aikanaan H&R-madallusjouset ja jotkut tosi jämäkät Bilstein sprintit, joten kovin mukavuuspainotteinen se ei ainakaan ollut...
Eski
Eski
Re: Alustasarja
Vastataas tähän omaan vanhaan viestiin linkillä tuoreempiin kokemuksiin:Blacktor kirjoitti:Olis 9-3 1.8t vakioalusta nyt 230tkm ajettuna alla ja vähän tuntuu väsymisen merkkejä olevan.
Ajelen pääasiassa motaria ja kaupunkialuetta. Ulkonäöllisesti voisi laskea helposti pari senttiä. Olen ollut tosi tyytyväinen nykyiseen vakioalustaan, on päässyt mukavasti tietöiden raiskaaman kotikadunkin lävitse (Uusi Mazda3 tuntui kuin hampaat tippuis samalla pätkällä). Nyt kuitenkin alkanut kolisemaan hieman töyssyissä. Kesällä auto on myös tuntunut vakaalta kun olen pistänyt motarin ramppia niin lujaa kuin uskallan (Stage 1 vain..)
Eli olen varmaan ns. normaalikuski joka ajelee suht tylsästi. En kuitenkaan haluais laittaa vakioalustaa samoilla osilla uusiksi jos kohtuullisella rahallisella panostuksella on saatavilla jotain vielä parempaa! Vähän vois madaltua ja jos ajettavuuskin paranee siinä samalla niin vielä parempi. Tehoakin tulossa varmaan myöhemmin lisää ja sen myötä ehkä kovempia kiihdytyksiä motarille
Eli mitä suosittelette alustaan?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5#p1162765