Alustasarja

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Jamo94
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Syys 23, 2014 19:12

Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Jamo94 »

Morjesta. Oletteko mitä alustasarjaa laitellu kolkkiin? Autona 1.8t -08 ss linear business. Mikä olisi hinta/laatusuhteeltaan asiallinen ja mistä tilattu ja hintoja.. Tarkoituksena hieman madaltaa ja saada jämäkämpi..

-Jarmo
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Itse tilaisin ainakin tällä hetkellä parts for saabilta h&r/koni sport kitin. Hintaa n. 700€ ja kokemukset netistä luettuna hyvät. Samalla kannattaa vaihtaa iskarin yläpään lautaset ja kiertolaakerit.

Itsellä alla eibach -30mm jouset ja bilstein b4 iskarit. Varsin leppoisa setti, mutta saisi olla omaan makuun sporttisempikin. B4 vastaa siis saabin vakiota iskaria.

Minkälaista ajoa ajelet? Konin iskareissahan on säätö mahdollisuus.
Jamo94
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ti Syys 23, 2014 19:12

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Jamo94 »

Sivuteitä tulee jonkun verran ajettua mutta pääsääntöisesti asvalttia nykyisin. Pitää kysellä tuota edellä mainitsemaasi settiä. Kiitos.
Blacktor
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2016 17:46

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Blacktor »

Olis 9-3 1.8t vakioalusta nyt 230tkm ajettuna alla ja vähän tuntuu väsymisen merkkejä olevan.

Ajelen pääasiassa motaria ja kaupunkialuetta. Ulkonäöllisesti voisi laskea helposti pari senttiä. Olen ollut tosi tyytyväinen nykyiseen vakioalustaan, on päässyt mukavasti tietöiden raiskaaman kotikadunkin lävitse (Uusi Mazda3 tuntui kuin hampaat tippuis samalla pätkällä). Nyt kuitenkin alkanut kolisemaan hieman töyssyissä. Kesällä auto on myös tuntunut vakaalta kun olen pistänyt motarin ramppia niin lujaa kuin uskallan (Stage 1 vain..)

Eli olen varmaan ns. normaalikuski joka ajelee suht tylsästi. En kuitenkaan haluais laittaa vakioalustaa samoilla osilla uusiksi jos kohtuullisella rahallisella panostuksella on saatavilla jotain vielä parempaa! Vähän vois madaltua ja jos ajettavuuskin paranee siinä samalla niin vielä parempi. Tehoakin tulossa varmaan myöhemmin lisää ja sen myötä ehkä kovempia kiihdytyksiä motarille :)

Eli mitä suosittelette alustaan?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Eski »

Meidän TTIDin takapään alustapäivitys alkaisi olla ajankohtainen. Eteen tuli uusittua Saabin orkkis-sporttitolpat täydellisenä, kun sellaiset sai halavalla Spedepartsilta (muistaakseni noin 300e/setti). Eli haluaisin pysyä lähinnä vakio sporttien tasolla myös takana. Saabilla sport-iskarit maksaa 117e/kpl ja sporttijousien hinta on 111e/kpl. Spedeltä jouset löytyisi noin 170e/pari. Yhtenä vaihtoehtona onkin alkanut houkuttelemaan tilata neobrossilta Bilsteinin B4 tai B6 -takaiskarit. B4 maksaisi vain £55/kpl ja B6 £60/kpl. Nyt vain pitäisi tietää kuinka paljon kovempi alustasta tulee, jos siihen laitetaan uudet vakiosporttijouset ja Bilsteinin B4 tai B6? Ilmeisesti B4 on aika vakioiskaria vastaava, mutta onko B6 jo miten selvästi jäykempi..?

Eski
keisari
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja keisari »

Minulla on pelkästään hyvää sanottava B6. Olen ajellut niillä yli 20 vuotta.
Nyttenkin on B6 900 aerossa ja XWD:ssa.
Iskari on hieman jäykempi kuin normi mutta kun ajat 90 km/h routa monttuun motarilla niin B6 on loistava.
Jämäkkä ja hallittu liike eikä lähde heijaamaan mitenkään....
Koitin punaisia koneja XWD:hen mutta Konista oli tullut poni :lol: ... (XWD siis oma patentti takana ei Nivomat)
Hyvät on B6 :mrgreen:
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, tilasin B6-takapumput neobrossilta, koska hintaero B4:iin oli niin vaatimaton. Enpä ole noin halpoja Bilsteinejä muualla nähnyt, joten pitäähän se nyt kokeilla tekeekö niillä mitään :lol: Spedellä olisi tarjolla B8 Sprintit aika edullisesti, mutta ne lienevät liian jäykät muuten vakiosporttialustaan -> https://shop.speedparts.se/en/prod/9-3- ... 254-s.html Entisessä OG9-3:ssa minulla oli aikanaan H&R-madallusjouset ja jotkut tosi jämäkät Bilstein sprintit, joten kovin mukavuuspainotteinen se ei ainakaan ollut...

Eski
Blacktor
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2016 17:46

Re: Alustasarja

Viesti Kirjoittaja Blacktor »

Blacktor kirjoitti:Olis 9-3 1.8t vakioalusta nyt 230tkm ajettuna alla ja vähän tuntuu väsymisen merkkejä olevan.

Ajelen pääasiassa motaria ja kaupunkialuetta. Ulkonäöllisesti voisi laskea helposti pari senttiä. Olen ollut tosi tyytyväinen nykyiseen vakioalustaan, on päässyt mukavasti tietöiden raiskaaman kotikadunkin lävitse (Uusi Mazda3 tuntui kuin hampaat tippuis samalla pätkällä). Nyt kuitenkin alkanut kolisemaan hieman töyssyissä. Kesällä auto on myös tuntunut vakaalta kun olen pistänyt motarin ramppia niin lujaa kuin uskallan (Stage 1 vain..)

Eli olen varmaan ns. normaalikuski joka ajelee suht tylsästi. En kuitenkaan haluais laittaa vakioalustaa samoilla osilla uusiksi jos kohtuullisella rahallisella panostuksella on saatavilla jotain vielä parempaa! Vähän vois madaltua ja jos ajettavuuskin paranee siinä samalla niin vielä parempi. Tehoakin tulossa varmaan myöhemmin lisää ja sen myötä ehkä kovempia kiihdytyksiä motarille :)

Eli mitä suosittelette alustaan?
Vastataas tähän omaan vanhaan viestiin linkillä tuoreempiin kokemuksiin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5#p1162765
Vastaa Viestiin